نماینده مردم در مجلس:

حل بحران یمن از مسیر گفت‌وگوی‌های یمنی-یمنی می‌گذرد

عزیزی با بیان اینکه حل مسئله یمن از مسیر گفت‌وگو‌های یمنی-یمنی می‌گذرد، گفت: از این رو سازمان‌های حقوق بشری بجای سکوت در برابر جنایات ائتلاف عربی باید زمینه ساز این امر باشند.
کد خبر: ۵۰۲۵۷۲
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۳ - 25January 2022

حل بحران یمن از مسیر گفت‌وگوی‌های یمنی-یمنی می‌گذرد

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «ابراهیم عزیزی» نایب رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس شورای  اسلامی  در  گفت‌وگویی در خصوص حملات هوایی اخیر ائتلاف سعودی-اماراتی به مناطق مسکونی و غیرنظامی یمن، اظهار داشت: متاسفانه سازمان‌های حقوق بشری که ادعای حمایت از مستضعف سر می‌دهند و این شعارشان گوش فلک را کرد کرده در مقابل جنایات ائتلاف سعودی –اماراتی در یمن سکوت کرده اند.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروزه مردم یمن با بمب‌های ساخت ایالات متحده و دیگر کشور‌های حامی حقوق بشر کشته می‌شوند، مطرح کرد: این مهم در حالیست که کشور‌های مذکور در مجامع بین‌المللی استاندارد‌های دوگانه‌ای در مورد یمن و متجاوزان اتخاذ می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه سلطه جویان ائتلاف عربی باید بدانند اقدامات ضد بشری آن‌ها از سوی نیرو‌های مردمی پاسخ داده خواهد شد، افزود: در واقع امروزه موازنه قدرت در یمن تغییر کرده و بر این اساس مشاهده می‌شود که مناطق مختلف سرزمین سعودی و ابوظبی تحت حمله قاطع نیرو‌های یمنی قرار دارد.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حل مسئله یمن از مسیر گفت‌وگو‌های یمنی-یمنی می‌گذرد، بیان کرد: همه جریان‌های یمنی می‌توانند بر اساس مبنای مشترک، آینده سرزمین خود را به دست خود تعیین کنند.

 نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران از هر سیاستی که منجر به احقاق حقوق مردم یمن و پایان دادن به تجاوزگری در این سرزمین کمک کند، حمایت خواهد کرد، تصریح کرد: در این بین حامیان نیرو‌های متجاوز به کشور یمن در این جنایات ضدبشری شریک بوده و باید پاسخگو اعمالشان باشند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: حملات هوایی اخیر ائتلاف سعودی-اماراتی به مناطق مسکونی و غیرنظامی یمن را به شدت محکوم می‌کنیم و از همه آزادی خواهان دنیا درخواست می‌شود در مقابل این کشتار غیرانسانی سکوت نکنند.

منبع: خانه ملت 

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار