۴۴ سال افتخار/ معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان مطرح کرد؛

پیش‌بینی و پیشگیری هوشمندانه از وقوع جرایم در دستور کار پلیس اصفهان

سرهنگ «کریمی» گفت: پیش‌بینی و پیشگیری هوشمندانه از وقوع جرایم به عنوان برنامه و رویکرد جدید پلیس استان اصفهان یکی از پیشرفت‌های پلیس در طول ۴۴ سال انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۵۷۱۴۸۸
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۱ - 05February 2023

پیش‌بینی و پیشگیری هوشمندانه از وقوع جرایم در دستور کار پلیس اصفهانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اصفهان، سرهنگ «جهانگير كريمی» معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان عصر امروز (یکشنبه) در جمع خبرنگاران با تبريک چهل و چهارمین دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت: پيروزی انقلاب اسلامی ايران در ۲۲ بهمن سال ۵۷ به راحتی بدست نيامده است، بلكه اين انقلاب حاصل ريخته‌شدن خون جوانان برومند اين مرز و بوم و شكنجه انقلابيون مؤمن و ولايتمدار در شكنجه گاه‌های ساواک و اتحاد و همبستگی مردم و نيروهای مسلح است و امروز ما و ظیفه داریم تا با تمام وجود از این انقلاب حراست کنیم.

سرهنگ کریمی در ادامه مردمی شدن پليس را از مهمترين دستاوردهای انقلاب اسلامی ايران توصيف كرد و عنوان کرد: مردمی شدن و استفاده از نيروهای مردمی و حضور جدی پليس در عرصه‌های اجتماعی از جمله فرهنگی، علمی، پژوهشی و آموزشی از بركات انقلاب اسلامی است.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصريح كرد: امروز مردم، پليس را از خود می‌دانند و كلانتری و پاسگاه‌ها مأمن و پناهگاه و اميد اول و آخر مردم است و پليس نيز موفقيت‌های خود در انجام بهتر ماموريت‌ها و دستگيری مجرمان و برقراری امنيت را مديون مشاركت و همكاری و همراهی مردم می‌داند و اين تعامل دو سويه بين پليس و مردم را می‌توان از مهمترين دستاوردهای انقلاب نام برد كه در هيچ جای دنيا به اين گستردگی و كيفيت وجود ندارد.

سرهنگ کریمی بیان کرد: در گذشته نيروهای پليس حافظ نظام طاغوت زمان بودند و چون اين نظام نيز وابسته به رژيم‌های استكباری بود مجبور بودند سياست‌ها و گفته‌های ديكته شده آنان را انجام دهند و بايد گفت كه هيچ اراده و استقلالی از خود نداشتند.

این مقام انتظامی با بيان اينكه پليس در دوران طاغوت به دليل اينكه مقابل دين و ارزش‌ها قرار داشت نتوانسته بود در بين مردم نيز جايگاه اجتماعي پيدا كند، افزود: امروز برخلاف آن زمان پليس حافظ  ارزش‌های نظام اسلامی بوده و پايبندی به دين و در خط ولايت بودن را افتخاری بزرگ برای خود می‌داند.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان به رشد و پيشرفت چشمگير پليس ایران در طول ۴۴ سال انقلاب اسلامی اشاره كرد و یادآور شد: امروز فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به سرعت گام‌های پيشرفت و ترقی را یکی پس از دیگری طی کرده و امنيت مردم را نه تنها در فضای داخلی بلكه در فضای مجازی نيز به بهترين شكل ممكن تامين می‌كند.

وی پیش‌بینی و پیشگیری هوشمندانه از وقوع جرایم را از برنامه‌ها و رویکردهای جدید فرماندهی انتظامی استان اصفهان برشمرد و ابراز داشت: پلیس با استفاده از ابزارها و دست افزارهای هوشمند خود سعی می‌کند جرایم و آسیب‌ها را قبل از وقوع پیش‌بینی، شناسایی و با تحلیل دقیق تهدیدها از وقوع آنها جلوگیری کند و در این رویکرد از تمام ظرفیت‌های مردمی و نهادها و دستگاه‌ها نیز بهره می‌برد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها