فتح خرمشهر، فتح خون/ در آیین تجلیل از هنرمندان راوی حماسه خرمشهر مطرح شد؛

سردار کارگر: ملت ایران پیروز عملیات بیت‌المقدس هستند/ باید نقش امام خمینی (ره) برای جوانان و نوجوانان تبیین شود

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ملت ایران را پیروز عملیات بیت‌المقدس خواند و گفت: یکی از غفلت‌هایی که در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس شده این است که نقش امام را نتوانستیم در دفاع مقدس به خوبی نشان دهیم.
کد خبر: ۵۹۱۲۲۰
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۸ - 23May 2023

سردار کارگر: ملت ایران پیروز عملیات بیت‌المقدس هستند/ باید نقش امام خمینی (ره) برای جوانان و نوجوانان تبیین شودبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شامگاه امشب (سه‌شنبه) در آیین تجلیل از هنرمندان راوی حماسه عظیم خرمشهر که در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، با گرامیداشت سوم‌خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر و پایان عملیات بیت‌المقدس اظهار داشت: عملیات بیت‌المقدس از جمله عملیات‌های سخت دفاع مقدس بود که یک ماه به طول انجامید.

سردار کارگر گفت: همه ایران در عملیات بیت‌المقدس حضور داشتند و پیروز اصلی این عملیات ملت ایران به رهبری امام راحل بود.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اضافه کرد: یکی از غفلت‌هایی که در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس شده این است که نقش امام را نتوانستیم در دفاع مقدس به خوبی نشان دهیم.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی که فرمودند «استکبار با حمایت از صدام به ایران حمله کرد تا انقلاب اسلامی را شکست دهد»، گفت: دشمن در هشت سال دفاع مقدس به دنبال از بین بردن انقلاب اسلامی بود و اروند و ... بهانه بود.

سردار کارگر اضافه کرد: ملت ایران با رهبری حضرت امام خمینی (ره) و اعتقادی که به خداوند و اهل بیت (ع) داشتند در مقابل دشمن ایستادند؛ در دفاع مقدس همه ملت ایران اعم از شعیه، اهل سنت، اقلیت‌های دینی، مسیجی، کلیمی و ... در میدان حضور پیدا کردند و خوشبختانه ما پیروز شدیم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه عملیات بیت‌المقدس ایران کوچک است، اظهار داشت: وقتی به این عملیات نگاه می‌کنیم می‌بینیم که همه ایران در آن حضور داشتند و این ابتکار امام راحل بود که توانست بین ارتش، سپاه، نیرو‌های انتظامی، جهاد سازندگی، عشایر و همه اقشار و طوایف برای سربلندی ایران اسلامی اتحاد ایجاد کند.

وی گفت: پیروزی انقلاب اسلامی و فتح خرمشهر دو صحنه پرشور ملت ایران است که در تاریخ  ثبت شده است.

سردار کارگر افزود: عملیات بیت‌المقدس از نظر حجم ارضی، تعداد اسرا و تجهیزات بزرگترین عملیات دفاع مقدس است؛ عراق در این عملیات کمرش شکست و دنیا پذیرفت ایران شکست‌پذیر نیست.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه استکبار برای شکست انقلاب اسلامی رژیم بعث عراق را مجهز کرد، خاطرنشان کرد: رژیم بعث عراق با ۱۳ لشکر به با ما حمله کرد و ۳۰۰ هواپیما داشت، اما در پایان جنگ بیش از ۶۰ لشکر و بیش از ۶۰۰ هواپیما داشت که این نشان می‌دهد دنیا آمد و کامل و بدون نقاب از صدام حمایت کرد.

وی با بیان اینکه برخی‌ها مطرح می‌کنند چرا جنگ پس از فتح خرمشهر ادامه پیدا کرد، گفت: حضرت آقا و امام فرمانده هستند که باید پاسخ بدهند که پاسخ هم‌ داده‌اند؛ واقعیت این است که پس از فتح خرمشهر باید دفاع مقدس ادامه پیدا کرد چرا که هنوز دشمن در زمین‌های ما بود و دنیا بر این باور بود که صدام می‌تواند مقاومت کند.

سردار کارگر اصافه کرد: استکبار و صدام بعد از عملیات والفجر ۸ و کربلای ۵ به این نتیجه رسیدند که باید تسلیم شوند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خاطرنشان کرد: باید بدانیم این آزادی و امنیتی که الان داریم نتیجه ازخودگذشتگی، ایثار و فداکای حضرت امام و ملت ایران به ویژه جوانان و نوجوانان بود.

وی با بیان اینکه باید قدر شهدا را دانست، اظهار داشت: متوسط سن رزمندگان ما در دفاع مقدس بین ۲۰ تا ۲۳ سال بود؛ فرماندهان جنگ ما بین ۲۵ تا ۳۰ سال سن داشتند و آن‌ها جنگ را اداره کردند و این‌ نشان از اعتماد امام به جوانان است، همان اعتمادی که امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌فرمایند ما باید به جوانان کنیم.

سردار کارگر با اشاره به بیانات رهبر معظم‌انقلاب اسلامی در دیدار فرماندهان نیرو‌های مسلح و مسئولین گفت: معظم له در این دیدار فرمودند «انتظار من این است شما کاری کنید که جوانان امروز جنگ را احساس و درک کنند که شما احساس و درک کردید».

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس نیازمند اقدامات هنری هستیم، افزود: باید در فیلم‌ها، کتاب‌ها، سرود‌ها و اشعار به موضوع دفاع مقدس پرداخته شود؛ اگر دفاع مقدس را در قالب هنر نیاوریم نمی‌توانیم موفق باشیم.

وی ضمن تقدیر از رئیس صدا و سیما در حوزه ترویج فرهنگ دفاع مقدس گفت: امروز صدا و سیما انقلابی و پای کار نظام است و امیدواریم دست در دست هم دهیم و گوشه‌ای از ایثار و ازخودگذشتگی آن دوران را به نمایش بگذاریم.

سردار کارگر با بیان اینکه ما در جنگ سیم خاردار وارد می‌کردیم و نمی‌توانستیم آن را بسازیم، خاطرنشان کرد: امروز ما را متهم می‌کنند که موشک و پهپاد صادر می‌کنید و این عظمت نظام علی‌رغم تمامی تحریم‌ها را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به برگزاری اردو‌های راهیان نور گفت: صدا و سیما در اوج برگزاری راهیان نور و در طول آن در میدان، حضوری پررنگ داشته است و رئیس جمهور و سرلشکر باقری از اقدامات رئیس سازمان تقدیر و تشکر کرده‌اند.

انتهای پیام/ ۲۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار