به مناسبت سالروز وفات عقیله بنی هاشم؛

بیانات مقام معظم رهبری درباره حضرت زینب(س)

به مناسبت سالروز وفات حضرت زینب(س) بخشی از بیانات مقام معظم رهبری در رابطه با ویژگی های این بانوی بزرگوار را با عنوان «عمه ما» می خوانیم.
کد خبر: ۷۹۱۹۲
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۴ - 23April 2016

بیانات مقام معظم رهبری درباره حضرت زینب(س)

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس؛ به مناسبت سالروز وفات حضرت زینب(س) بخشی از بیانات مقام معظم رهبری در رابطه با ویژگی های این بانوی بزرگوار را با عنوان «عمه ما» می خوانیم.


«من مادران و پدرانی را ملاقات کردم که احساس عزت و افتخار میکردند، به خاطر اینکه فرزندانشان در راه خدا شهید شدند. البته حق هم با آنهاست، عزت و افتخار است؛ همان طوری که عمهی ما زینب کبری (سلام الله علیها) فرمود: «ما رأیت الّا جمیلا»؛ جز زیبائی ندیدم. حادثهی کربلا چیز کوچکی است؟ این چشم خدابین، از این حادثه، از این خونهای ریخته شده، از این مصیبت سنگین، یک حقیقت زیبا مشاهده میکند؛ «ما رأیت الّا جمیلا». من خانوادههای بسیاری را دیدم که همین احساس زینب کبری در آنها هم بود؛ آنها هم میگفتند: «ما رأینا الّا جمیلا». اینهاست که به یک ملت اقتدار میدهد؛ اینهاست که اعتماد به نفس را در یک ملت به وجود میآورد؛ اینهاست که تهدیدهای قدرتهای مادی دنیا، عربدههای مستانهی دولتهای متجاوز و مستکبر دنیا دل آنها را نمی لرزاند.»
بیانات در دیدار خانوادههای شهدا و جانبازان قم ۱۳۸۹/۷/۲۸

 

«حادثهى عاشوراى حسینى را هم ستمگران و ظالمان میخواستند نگذارند باقى بماند، زینب کبرا (سلاماللهعلیها) نگذاشت. دو حرکت عمّهى ما - زینب کبرا (علیهاالسّلام) - انجام داد: یک حرکت، حرکت اسارت بود به کوفه و شام و آن روشنگرىها و آن بیانات که مایهى افشاى حقایق شد؛ یک حرکت دیگر، آمدن به زیارت کربلا در اربعین بود؛ حالا اربعین اوّل یا دوّم یا هرچه. این حرکت به معناى این است که نباید اجازه داد که انگیزههاى خباثتآلودى که قصد دارند مقاطع عزیز و اثرگذار و مهم را از یادها ببرند، موفّق بشوند؛ البتّه موفّق هم نخواهند شد.»
بیانات در دیداد مردم قم ۱۳۹۳/۱۰/۱۷

 
منبع: خبرگزاری دانشجو
 
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار