رهبر طالبان به دنبال آرامش؛

«ملا اختر منصور» خواهان صلح با دولت افغانستان است

رهبر طالبان برای حضور این گروه در مذاکرات صلح افغانستان ابراز رضایت کرده است.
کد خبر: ۸۰۵۸۱
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۴ - 02May 2016

«ملا اختر منصور» خواهان صلح با دولت افغانستان است

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس به نقل از روزنامه «اکسپرس تریبون»، جناح اصلی گروه طالبان به رهبری «ملا محمد اختر منصور» خواهان برگشت به میز مذاکره با دولت افغانستان در چارچوب گفتوگوهای صلح است.

این روزنامه گزارش داده است؛ هیئتی از دفتر طالبان در قطر به پاکستان سفر کرده و در دیدار با مقامات پاکستان برای بازگشت گروه طالبان به پای میز مذاکره ابراز رضایت کرده است.

یک مقام دولتی پاکستان که نخواست نامش فاش شود به این روزنامه گفته است که هفته گذشته سه تن از اعضای طالبان در چارچوب هیئتی در راستای مذاکرات صلح افغانستان به پاکستان سفر داشتهاند.

پس از مرگ «ملا عمر» گروه طالبان به دو دسته به رهبری «ملا اختر منصور» و «ملا رسول» تقسیم شد.

براساس گزارشها؛ گروه طالبان به رهبری ملا رسول از قبل اعلام آمادگی برای شرکت در گفتوگوهای صلح کرده بود؛ اما این بار ملا اختر منصور هم برای حضور در مذاکرات صلح ابراز تمایل نشان داده است.

لازم به ذکر است که چهار دور از مذاکرات مقدماتی صلح افغانستان در کابل و اسلام آباد برگزار شد و قرار گردید با حضور نمایندگان طالبان مذاکرات صلح افغانستان برگزار شود اما دفتر طالبان در قطر طی بیانیهای از حضور در مذاکرات صلح افغانستان امتناع ورزید.

از جمله شرایطی که طالبان برای از سرگیری مذاکرات صلح افغانستان اعلام کرده بود میتوان به حذف گروه طالبان از لیست سیاه سازمان ملل، خروج نیروهای ناتو از افغانستان و رهایی زندانیان این گروه از زندانهای افغانستان، اشاره کرد.

از سویی حزب اسلامی حکمتیار از دو ماه پیش مذاکرات صلح با دولت افغانستان را شروع کرده است و امید میرود که در روزهای آینده توافقی بین حزب اسلامی حکمتیار و دولت افغانستان صورت گیرد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار