تداوم خودکشی نظامیان صهیونیستی/ ارتش اسرائیل مزدورانی غربی به خدمت می گیرد

پدیده خودکشی همچنان بلای جان ارتش رژیم صهیونیستی است در همین حال اسرائیل به جذب بیش تر مزدوران غربی برای خدمت در نهادهای نظامی خود روی آورده است.
کد خبر: ۹۱۵۴
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۶ - 07January 2014

تداوم خودکشی نظامیان صهیونیستی/ ارتش اسرائیل مزدورانی غربی به خدمت می گیرد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از فارس، با وجود اینکه خودکشی همچنان در ارتش اسرائیل رواج دارد و آمار و ارقام مختلفی درباره تعداد سربازانی که اقدام به خودکشی کرده اند، لو رفته است، رژیم اشغالگر اسرائیل به طور تعمدی علل واقعی روی آوردن سربازانش به خودکشی را مخفی می کند.

 بر اساس اعلام حوزه نیروی انسانی ارتش رژیم صهیونیستی، در سال 2013 تعداد سربازان اسرائیلی که اقدام به خودکشی کردند به هفت تن می رسد در مقایسه با سال 2012 که 14 تن خودکشی کردند و این کاهش آمار را نشان می دهد.

صرفنظر از اینکه این آمار حقیقی باشد آنچه اهمیت دارد شرایطی است که سربازان را به خودکشی وادار می کند.

در این رابطه "واصف عریقات" یک کارشناس نظامی معتقد است: از مهم ترین دلایل بروز پدیده خودکشی میان سربازان، اقدام فرماندهان ارتش اسرائیل است که نیروهای خود را فریب می دهند و پس از اینکه جوانان دختر و پسری را از کشورهای اروپایی و غربی جذب می کنند مدعی می شوند که آنها در امنیت و سلامت در ارتش خدمت خواهند کرد اما این گونه نمی شود و سربازان در وضعیت آشفته و بیمار جامعه اسرائیلی به سر می برند.

وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی نیز وجود 500 مورد خودکشی سالیانه در بین اسرائیلی ها را تایید میکند.

عریقات گفت: پیش بینی می شود با توجه به گرایش رو به رشد اسرائیل برای  جذب مزدورانی از کشورهای خارجی در پیوستن به یگان های ارتش خود شاهد تشدید پدیده خودکشی در بین سربازان اسرائیلی باشیم.

وی افزود: اخیرا اظهاراتی از جوانان غربی که به ارتش اسرائیل ملحق شده اند منتشر شده که به مشارکت خود در کشتار فلسطینیان و آزار و اذیت آنان اعتراف کرده اند و این امر بر روحیه دیگر سربازان به هر طریق تاثیر می گذارد.

روزنامه صهیونیستی "یدیعوت آحارونوت" نیز به نقل از یک مقام بلندپایه ارتش رژیم صهیونیستی نوشت: کاهش آمار خودکشی در سالی که گذشت به خاطر اقداماتی بود که فرماندهان یگانهای مختلف نظامی ارتش اسرائیل برای مقابله با این پدیده به کار بستند که از جمله آن منع کردن سربازان از بردن سلاح به منزل شخصی و کاهش ساعات کار سربازان است.

این روزنامه نوشت: بیشتر نظامیانی که اقدام به خودکشی کردند از جمله آنهایی بودند که ساعات طولانی در حال انجام وظیفه بودند و میانگین سنی آنها بین 18 تا 21 سال بوده است و 40 درصد آنها در اولین سال خدمت نظامی خود اقدام به خودکشی کردند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار