رئیس مرکز دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر خبر داد:

اجرای طرح «شهاب شاهد» جهت شناسایی و هدایت استعدادهای شاهد و ایثارگر

رئیس مرکز دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر گفت: طرح شهاب شاهد جهت شناسایی و هدایت استعدادهای شاهد و ایثارگر در حال اجراست.
کد خبر: ۹۸۳۵۲
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۱ - 29August 2016

اجرای طرح «شهاب شاهد» جهت شناسایی و هدایت استعدادهای شاهد و ایثارگر

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «علیعباس کمری»، رئیس مرکز دانشپژوهان و تشکلهای شاهد و ایثارگر امشب در سومین یادواره یکهزار کارمند شهید استان اصفهان اظهار کرد: مرکز دانشپژوهان شاهد از سال 74 فعالیت خود را در امور دانشآموزی آغاز کرد و از سال 84 حوزه فعالیتهای خود را در بخشهای علمی، پژوهشی و فرهنگی در سطح دانشجویی و فارغالتحصیلان گسترش داد.

وی افزود: با توجه به تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری در استفاده مناسب و صحیح از ظرفیتهای علمی نخبگان در پیشرفت و توسعه جامعه بنیاد شهید و امور ایثارگران و توجه به اهداف کلان و سیاستهای راهبردی مسئولیت شناسایی، جذب، حمایت، هدایت، حفظ و ارتقای نخبگان و سرآمدان جامعه ایثارگران را به مرکز دانش پژوهان شاهد و ایثارگر محول شد.

رئیس مرکز دانشپژوهان و تشکلهای شاهد و ایثارگر گفت: نخبه و عضو فعال فرهنگی اجتماعی شاهد و ایثارگر مصداق تمام عیار شخصیت اسلامی و ایرانی است که در توسعه و تعالی کشور نقش کلیدی دارد و همچنین با پایبندی به ارزشهای انقلاب و نظام اسلامی الگوی الهامبخشی برای سایر افراد جامعه است.

وی خاطرنشان کرد: اعضای هیئت علمی دانشگاهها و موسسات پژوهشی و فناوری با مدرک دکتری و اساتید نمونه و ممتاز کشوری، مدرسین و محققین برجسته حوزههای علمیه، نفرات اول دانشآموختگان رشتههای کارشناسی و بالاتر داخل کشور و حوزههای علمیه سطح یک و بالاتر، پایاننامههای برتر دانشجویی در سطح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، آفرینندگان آثار ادبی و هنری و کارآفرینان برتر جزء شاخصهای ما برای عضویت در این مرکز هستند.

کمری با ارائه آماری از نخبگان شاهد و ایثارگر کشور تصریح کرد: آمار نخبگان مرکز دانش پژوهان در سال 84، 2656 نفر بوده و در سال 92 به 6 هزار نفر رسیده است و میزان دستاورد هشت ساله نخبگان شاهد و ایثارگر 22798 عنوان بوده است.

وی بیان داشت: تلاش کردهایم که دستورالعمل استانی و کشوری تشکیل و حمایت از تشکلها به همراه ضوابط اجرایی و مقررات تطبیق یافته با قوانین دولت جمهوری اسلامی را تدوین کنیم و با توجه به تغییرات صورت گرفته در مجموعه فوق و به منظور سازماندهی تشکلهای ایثارگران حمایتهای مالی و معنوی بنیاد از این عزیزان را لازم دانستیم.

رئیس مرکز دانشپژوهان و تشکلهای شاهد و ایثارگر یادآور شد: تا کنون تعداد 130 تشکل استانی، 60 تشکل مرکزی و 8 تشکل بینالمللی با حمایتهای این مرکز فعالیتهای گستردهای را انجام دادهاند، همچنین تعداد 14 تشکل در مراحل اولیه دریافت مجوز از مبادی ذیربط هستند.

وی به رویکرد جدید بنیاد در خصوص ایجاد نظام هدفمند فعالیتها و توانمندسازی ایثارگران اشاره کرد و گفت: این اساسنامه تنظیم و تدوین شده که با توجه به نوع فعالیت تشکلهای این مرکز نسبت به تهیه دستورالعملهای مربوطه اقدامات لازم به عمل آمده است.

کمری با اشاره به دیگر اقدامات و فعالیتهای انجام شده در مرکز دانشپژوهان و تشکلهای شاهد و ایثارگر تاکید کرد: تشکیل کمیسیونهای تخصصی با مشارکت تشکلهای فوق از جمله کمیسیون فرهنگی، هنری، سیاسی و اجتماعی، اقتصادی، علمی و پژوهشی، حقوقی و امور بینالملل، سلامت و رفاه اجتماعی، اشتغال و کارآفرینی و مناسبسازی در دستور کار این مرکز قرار دارد که تا کنون جلساتی در این خصوص تشکیل داده شده است.

وی اظهارداشت: بالغ بر 200 تشکل شاهد و ایثارگر به صورت ملی و استانی در سطح کشور فعالیت میکنند و بیش از 7516 نفر از ایثارگران کشور عضو مرکز دانش پژوهان و تشکلهای شاهد و ایثارگر هستند؛ ما باید بتوانیم نیروهای متخصص و متعهدی از جامعه ایثارگران را برای آینده کشور تربیت کنیم.

رئیس مرکز دانشپژوهان و تشکلهای شاهد و ایثارگر عنوان کرد: توافقنامهای با بنیاد ملی نخبگان منعقد شده تا از فعالیتهای نخبگان ایثارگر حمایت بیشتری شود و آنها بتوانند از خدماتی همچون تاسیس شرکتهای دانشبنیان بهرهمند شوند.

وی در پایان از تاسیس بانک ایده ایثارگران و اتاق فکر راهبردی مرکز دانشپژوهان و تشکلهای شاهد و ایثارگر خبر داد و افزود: اتاق فکر راهبردی این مرکز در 5 کارگروه تخصصی متناسب با حوزههای مختلف علمی فعالیت میکند؛ همچنین طرح شهاب شاهد جهت شناسایی و هدایت استعدادهای شاهد و ایثارگر در حال اجراست.

منبع: فارس
 

نظر شما
پربیننده ها