اسماعیل کوثری:

مجلس و دستگاه‌های نظامی پیگیر وضعیت مرزبانان ربوده شده هستند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در حال حاضر دستگاه‌های امنیتی، وزارت خارجه، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی این موضوع را به شکل ویژه بررسی می‌کنند و پیگیری این مسئله از وظایف مهم این دستگاه‌ها است.
کد خبر: ۱۳۵۴۴
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۳ - 10March 2014

مجلس و دستگاه‌های نظامی پیگیر وضعیت مرزبانان ربوده شده هستند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از تسنیم، "اسماعیل کوثری" عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به وضعیت مرزبانان گروگان گرفته شده، اظهار کرد: در جلسه روز گذشته وزارت خارجه، وزارت کشور، دستگاههای امنیتی و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، همه با هم در در حال پیگیری و رایزنیهای لازم برای آزادی مرزبانان هستیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به فعالیتهای این کمیسیون برای آزادی مرزبانان، افزود: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نیز این موضوع را به شکل مستمر و با جدیت تمام پیگیری میکند.

وی با اشاره به اطلاعات موجود از وضعیت مرزبانان، تصریح کرد: باید ردی از گروگانها پیدا شود تا بعد از آن بر اساس پیگیریها و پیشنهادها بتوانیم به خوبی این مسئله را  مدیریت و حل کنیم.

کوثری با اشاره به وظایف نهادها و دستگاههای مسئول برای بررسی وضعیت مرزبانان، عنوان کرد: در حال حاضر دستگاههای امنیتی، وزارت خارجه، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی این موضوع را به شکل ویژه بررسی میکنند و پیگیری این مسئله از وظایف مهم این دستگاهها است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به خبر منتشر شده درباره وضعیت مرزبانان، بیان کرد: البته در چند روز گذشته خبری مبنی بر آزادی گروگانان پخش شد که منظور از این گروگانها مرزبانان ما نبوده است و پیگیری برای آزادی آنان هنوز ادامه دارد.

وی با اشاره به ضعف استحکامات مرزهای شرقی، تاکید کرد: درباره استحکامات مرزی نیز مقرر شد که بودجه لازم ارائه شود تا هرچه سریعتر کارهای احداث جاده و استحکامات مرزی انجام شود، مسئله اصلی این است که پاکستان درباره مرزهایش بی تفاوت است، البته در این زمینه بخشی از کارها را سپاه و نیرو انتظامی عهده دار شدند.

کوثری با اشاره  به موضع پاکستان درباره وضعیت مرزبانان ربوده شده، خاطرنشان کرد: پاکستان از  ابتدا قول همکاری داده است، اما تا کنون گزارش مناسب و قابلی از پاکستان گزارش داده نشده است.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار