سردار دکتر احمدی‌مقدم:

اشراف اطلاعاتی ما باعث آزادی مرزبانان شد

فرمانده نیروی انتظامی گفت: افزایش هزینه اجتماعی و اشراف اطلاعاتی، جیش‌العدل را مجبور به آزادی مرزبانان کرد.
کد خبر: ۱۵۱۰۸
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۵ - 06April 2014

اشراف اطلاعاتی ما باعث آزادی مرزبانان شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، نخستین نشست خبری سردار دکتر اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در سال جدید، صبح امروز در سالن فجر ستاد فرماندهی نیروی انتظامی با حضور سردار احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی و سردار منتظر المهدی معاون اجتماعی ناجا برگزار شد.

وی در ابتدا ضمن تبریک سال نو و تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه اظهار کرد: تلاش ما در سال نو در این راستا بود که یک فضای اجتماعی و امن را برای هموطنان عزیزمان رقم بزنیم.

سردار احمدی مقدم با اشاره به سرقتهای انجام شده در نوروز اذعان کرد: سرقت خورد 3 درصد افزایش، کیفقاپی 15 درصد کاهش، سرقت مسلحانه 13 درصد کاهش، سرقت به عنف 18 درصد کاهش، سرقت اتومبیل 12 درصد افزایش داشت و سرقت بانک هم نداشتهایم.

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: در موضوع تصادفات و نظم اجتماعی نسبت به سال گذشته 4.3 تصادفات کمتری ثبت شده است که تقریباً حدود 15 هزار و 558 فقره تصادف به ثبت رسیده است. در این دوره کشتههای در صحنه تصادف 7/15 درصد کاهش داشته که تعداد 512 نفر تا دوازدهم اسفند گزارش شده است. 9 هزار و 170 نفر مجروحین با 7/2 درصد کاهش ثبت شده است.

وی با اشاره به ثبتیات دوربینهای راهنمایی و رانندگی اذعان کرد: 6/9 درصد نسبت به سال گذشته افزایش تردد توسط دوربینهای راهنمایی و رانندگی به ثبت رسیده است.

سردار احمدی مقدم در خصوص سفرهای داخلی و خارجی تصریح کرد: حدود 670 نفر از مردم کشورمان به خارج از کشور سفر کردهاند که نسبت به سال گذشته 35 درصد افزایش داشته و در این بین سفر به عتبات عالیات با حدود 180 هزار نفر 90 درصد و سفر عمره با 100 هزار نفر 87 درصد افزایش داشته است.

سردار احمدی مقدم با اشاره به خبر آزدای مرزبانان ایرانی تصریح کرد: بنده هیچ خبری را تا زمانی که مرزبانان وارد خاک کشور نشوند، در خصوص ورود آنها به کشور تایید نمیکنم.

سردار احمدی مقدم با ارائه گزارشی از در خصوص سال 92، تشریح کرد: ما در سال 92 مجموعاً در ماههای اولیه تا 40 درصد افزایش سرقت داشتیم که از تابستان کاهش پیدا کرد و در ماههای آخر سال کنترل شد. در سال 92، 22 درصد افزایش سرقت نسبت به سال 91 داشتیم. در قتل هیچ گونه رشدی نداشتم، اما در مورد سرقت، تهران بزرگ 33 درصد از سرقتها را به خود اختصاص داد. در این بین استان تهران با 37 درصد در رتبه اول سرقتها قرار دارد، خراسان با 9.5 درصد در رتبه دوم، اصفهان با 6.5 درصد، فارس با 5.5 درصد، خوزستان با 5.2 درصد در رتبههای بعدی قرار دارند.

وی در خصوص ضعف نظارت در مرزها اظهار کرد: به دلیل ضعف نظارتی و ضعف مدیریتی چند تن از مرزبانان ما توسط گروه افراد جیشالعدل ربوده شدند که نسبت به این موضوع فرمانده یگان مسئول را عزل کردیم و فرمانده مرزبانی در منطقه را تغییر دادیم، همچنین ضعف آموزشی نیز در این امر بی تاثیر نبود که در این موضوع نیز برنامههای گستردهای را آغاز کردهایم، اما ضعف نظارتی مهمترین دلیل ربوده شدن مرزبانان کشور بود.

سردار احمدی مقدم در خصوص قتلهای انجام شده در سال 92 اظهار کرد: سیستان و بلوچستان 221 فقره قتل، خوزستان 204 فقره، تهران 163 فقره، فارس 156 فقره و خراسان 113 فقره قتل، بیشترین آمار قتل را به خود اختصاص دادند.

فرمانده نیروی انتظامی اولویتهای سال 93 ناجا را تشریح کرد و افزود: در راستای تعالی فردی و سازمانی هدف اصلی پلیس اصلاح فرآیندها، بهبود ساختارها و تلاش در حرفهای سازی ماموران است که در حوزه ماموریتها اولویت اول پلیس، مبارزه با سرقت و بالا بردن توان کشف است. دومین اولویت پلیس مبارزه با موارد مخدر بوده و ایجاد امنیت در مرزها از دیگر اولویتهای پلیس است.

وی در پایان گفت: اولین اقدام در سال 93، بحث ساماندهی دریا در تابستان است که با همکاری استانداریها قرار است خدمات فرهنگی و شرایط بهتری را برای خانوادهها آماده کنیم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار