جزئیات تحویل مرزبانان ایرانی

11 روز سرگردانی در مرز برای تحویل گرفتن مرزبانان ایرانی

یکی از سران طوایف و معتمدان بلوچ که در تحویل گرفتن مرزبانان ایرانی نقش داشته است، گفت: مرزبانان ایرانی را ۱۶ فرودین در مرز افغانستان تحویل گرفتیم و برای تحویل آن‌ها بیش از ۱۱ روز در مرز سرگردان بودیم.
کد خبر: ۱۵۲۱۴
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۸ - 07April 2014

11 روز سرگردانی در مرز برای تحویل گرفتن مرزبانان ایرانی

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، حاج "امید شه بخش" در گفتگو با مهر اظهار کرد: برای تحویل مرزبانان ایرانی بیش از ۱۱ روز در مرز سرگردان بودیم و در این راستا تلاشهای زیادی با استفاده از ظرفیتهای مردمی به ویژه سران قبایل و طوایف انجام شد که خوشبختانه این تلاشها به ثمر نشست و موجب شاد شدن دل مردم ایران و خانوادههای آنها شد.

وی در خصوص زمان و مکان تحویل گروگانها افزود: مرزبانان ایرانی را روز ۱۶ فروردین ماه درساعت ۴ بعد از ظهر در منطقهای به نام "پری آب" در مرز افغانستان تحویل گرفتیم.

شه بخش ادامه داد: هنگامی که مرزبانان را تحویل گرفتیم بلافاصله از آنها خواستیم تا با خانوادههایشان تماس بگیرند و آنها را از نگرانی نجات دهند اما آنها باور نمیکردند که ما ایرانی هستیم و شاید دقایقی زیادی در طول مسیر جلب اعتماد آنها طول کشید.

وی تاکید کرد: مسیر راه بسیار سخت و دشوار بود و به دلیل کوهستانی بودن و ناهمواری مسیر جاده این انتقال با سختی بسیار زیادی همراه شد.

شهبخش اذعان کرد: متاسفانه به رغم تلاشهای بسیار زیاد و رایزنیهای قومی و طایفهای اما موفق به باز پس گرفتن جنازه جمشید داناییفر نشدیم.

وی خاطرنشان کرد: مردم سیستان و بلوچستان از چنین حرکتهایی که به ضرر منافع نظام و ملت است به شدت تنفر دارند و لذا برای دستیابی به توسعه و آبادانی استان نیازمند ثبات و امنیت و آرامش هستند و چنین حرکتهایی را به شدت محکوم میکنند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار