نماینده مجلس شورای اسلامی:

مرزنشینان بهترین مرزبانان و مدافعان کشور هستند

نماینده مردم 5 شهرستان استان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی گفت: برای افزایش امنیت در مرز‌ها باید علاوه‌ بر اقدامات مرزبانی مرسوم، مرزنشینان نیز تقویت شوند چرا که مرزنشینان بهترین مرزبانان و مدافعان کشور هستند.
کد خبر: ۱۵۲۲۳
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۰ - 07April 2014

مرزنشینان بهترین مرزبانان و مدافعان کشور هستند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، "قاسم جعفری" نماینده پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مهر با اشاره به ربوده شدن پنج مرزبان ایرانی توسط گروهک تروریستی جیشالعدل، ضمن ابراز خوشحالی از آزادی چهار نفر از این مرزبانان و تسلیت شهادت یکی از آنها، اظهار کرد: برای افزایش امنیت در مرزها باید علاوه بر اقدامات مرزبانی مرسوم، مرزنشینان نیز تقویت شوند چرا که مرزنشینان بهترین مرزبانان و مدافعان کشور هستند.

وی با تأکید بر تقویت مرزنشینان از جنبههای مختلف، گفت: باید همانند مرزبانان، مرزنشینان و مردم بومی نیز از تسهیلاتی که ارائه میشود استفاده کنند.

به گفته جعفری اعطای تسهیلات بانکی در زمینههای مختلف از جمله کشاورزی و دامداری، تقویت بازارچههای مرزی و... از جمله مواردی هستند که در صورت اجرایی شدن میتواند سبب تقویت مرزنشینان و در نتیجه بهبود امنیت در مرزها شود.

وی اضافه کرد: با اجرای این اقدامات و اشتغال زایی در بین مرزنشینان زمینه کاهش پیوستن برخی از این افراد به گروهکهای تروریستی فراهم میشود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت که در این زمینه لازم است دولت لایحهای به مجلس ارائه دهد و نمایندگان مجلس هم به یقین این موضوع را با جدیت پیگیری میکنند.

به گفته وی علاوه بر این مجلس شورای اسلامی آمادگی دارد تا برای تقویت مرزهای کشور، قوانین مرزی جدیدی را وضع و یا قوانین موجود را اصلاح کند تا خلاهای قانونی در زمینه مرزبانی مرتفع شود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار