امام جمعه «کنگان»:

گام چهارم کاهش تعهدات برجامی، نماد اقتدار ایران است

حجت‌الاسلام «محمود محمودی» گفت: گام چهارم کاهش تعهدات برجامی، اقدامی در مقابل زیاده‌خواهی‌های آمریکا و اروپا و نماد اقتدار و عزت جمهوری اسلامی ایران است و یاوه‌گویی‌های مقامات آمریکایی از جمله وزارت خارجه این کشور، تاثیری در مسیر پیشرفت و عزت ایران اسلامی نخواهد داشت.
کد خبر: ۳۶۹۲۸۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۱ - 08November 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بوشهر، حجت‌الاسلام «محمود محمودی» امام جمعه کنگان، امروز در نماز جمعه این شهر، به نشست علمای جنوب استان با رییس دفتر ریاست جمهوری اشاره کرد و اظهار داشت: در این نشست، یکی از مباحثی که به‌عنوان مطالبه جدی مردم مطرح نمودم، موضوع اسکله «کنگان» به‌عنوان یکی از مصوبات سفر ریاست جمهوری بود که البته مسئولان مربوطه اظهار داشتند گام‌های خوبی برای این مطالبه برداشته شده است.

وی افزود: کمتر از دو سال از عمر دولت باقی مانده و مردم نگرانند که مصوبات سفر اجرایی بر روی زمین بماند.

خطیب جمعه کنگان، به موضوع ته‌لنجی و کالای ملوانی اشاره و گفت: مسئولان مربوطه تکلیف مردم را مشخص کنند؛ ته‌لنجی قاچاق است یا قاچاق نیست؛ اگر قاچاق است چرا به ملوانان اجازه داده می‌شود و اگر نیست و چرا از طریق قانون در اختیار ملوانان قرار می‌گیرد، چرا بعد از معامله آن را قاچاق حساب می‌کنند.

وی به موضوع لزوم توسعه خدمات عام‌المنفعه شرکت‌های مستقر در منطقه به‌عنوان یک وظیفه ذاتی اشاره و عنوان کرد: در سفر مقامات کشوری و در سخنرانی‌ها، بر این مهم تاکید می‌شود؛ اما در عمل شرکت‌ها را محدود می‌کنند که این هم نوعی دوگانگی است که باید اصلاح شود.

محمودی بیان کرد: توجه به حل مشکل کمبود فضاهای آموزشی به‌دلیل افزایش جمعیت، ضرورت حمایت از تیم‌ها و دسته‌جات ورزشی و ورزشکاران شهرستان به‌عنوان یک مطالبه به حق و نیز حمایت از مراکز و موسسات دینی، قرآنی و فرهنگی از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه مطرح شد.

وی با تبریک میلاد پیامبر اعظم و هفته وحدت گفت: هفته وحدت یکی از ابتکارات و افتخارات نظام دینی است که موجب خنثی شدن بسیاری از توطئه‌های دشمن شد.

خطیب جمعه کنگان با استناد به آیات قرآن و روایات تأکید کرد: وحدت ضرورت اول جهان اسلام است و تمدن عظیم اسلامی جز با وحدت امکان‌پذیر نخواهد بود.

محمودی با تقدیر از برگزاری یادواره شهدای دانش‌آموز، شهدای محله «دارایی»، «منصورآباد» و «شهر بنک»، گفت: شهداء بهترین محور وحدت و همدلی هستند.

وی به گام چهارم کاهش تعهدات برجامی توسط ایران اسلامی اشاره و بیان کرد: گام چهارم کاهش تعهدات برجامی، اقدامی در مقابل زیاده‌خواهی‌های آمریکا و اروپا و نماد اقتدار و عزت جمهوری اسلامی ایران است و یاوه‌گویی‌های مقامات آمریکایی از جمله وزارت خارجه این کشور، تاثیری در مسیر پیشرفت و عزت ایران اسلامی نخواهد داشت.

خطیب جمعه کنگان با انتقاد از وضعیت نامناسب مسافرین و گردشگران در ساحل به‌ویژه روزهای پایان هر هفته، گفت: از مقامات مسئول به‌ویژه شورای تامین درخواست می‌کنم که با مظاهر بی‌عفتی برابر قانون برخورد کنند.

تبیین فضایل و مناقب حضرت ولی‌عصر (عج) و وظایف منتظران در عصر غیبت و تقدیر از حضور حماسی مردم و مسئولان به‌ویژه دانش‌آموزان در راهپیمایی یوم‌الله 13 آبان از دیگر مباحث مطرح شده در خطبه دوم نماز جمعه کنگان بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار