فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر:

جمهوری اسلامی جزو 13 کشور تولیدکننده ناوشکن دریایی در دنیاست

امیر دریادار دوم «کریم مصدری» گفت: جمهوری اسلامی توانست اولین یگان‌های شناور، ناوشکن جماران را در جنوب و دماوند را در شمال بسازیم و ما را جزو 13 کشور تولیدکننده ناوشکن دنیا محسوب می‌شویم.
کد خبر: ۳۷۲۰۴۹
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۳ - 29November 2019

جمهوری اسلامی جزو 13 کشور تولیدکننده ناوشکن دریایی در دنیا استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، امیر دریادار دوم «کریم مصدری» فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر صبح امروز (جمعه) در دیدار با نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه تا قبل از سال 80 در بحث تجهیزات دریایی وابسته به خارج از کشور بودیم، اظهار داشت: پس از دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه نیروی دریایی باید شناور بسازد، از سال 80 استارت ساخت یگان‌های شناور آغاز شد.

وی افزود: این فرمان حضرت امام خامنه‌ای باعث تحول عظیم در نیروی دریایی شد و باعث شد که این نیرو قدرت و توان پیدا کند و  ما توانستیم اولین یگان‌های شناور، ناوشکن جماران را در جنوب و دماوند را در شمال بسازیم و ما را جزو 13 کشور تولید کننده ناوشکن دنیا محسوب می‌شویم.

دریادار مصدری با بیان اینکه پیش از انقلاب تجهیزات‌مان از خارج از کشور وارد می‌شد و تمام کادر مورد نیاز ما در خارج دوره می‌دیدند، افزود: در سال 59 تأسیس دانشگاه نیروی دریایی حضرت امام خمینی (ره) برای اولین بار اتفاق افتاد و سال 60 اولین دانشجوها را جذب کردیم.

این مسئول عنوان کرد: در آن شرایط تأسیس یک دانشگاه دریایی برای کشوری مثل ما یک قدم خیلی بزرگ بود چون همین الان خیلی از کشورهای دنیا دانشگاه تخصصی دریایی ندارند و دانشجویان‌شان را برای تحصیل به کشورهای دیگر می‌فرستند.

وی ادامه داد: از آن موقع تمام کادر افسری ما توسط اساتید داخلی دانشگاه دوره می‌بینند و ما این افتخار را داریم که از سطح فرمانده نیروی دریایی تا سطوح پایین‌ترهمه دانش آموخته این دانشگاه هستند و در حال حاضر افسری که در خارج دورره دیده باشد نداریم و تمام مأموریت‌های حاضر در دنیا و خلیج عدن و دریای سرخ همه توسط دانش‌آموختگان همین دانشگاه انجام می‌شود.

امیر مصدری اظهار داشت: همین جوان‌ها در این مملکت پرورش پیدا کردند به لطف انقلاب در حال حاضر دارند نیروی دریایی را هدایت می‌کنند و به جایی رساندند که کاملا خودکفا شدیم؛ یعنی ساخت زیر دریایی و تاسیسات دریایی کار خیلی ساده‌ای نیست و نیاز به تکنولوژی خیلی بالایی دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر الان بالاترین سطح زیردریایی در دنیا ساخت زیردریایی اتمی است، اظهار امیدواری کرد تا این مهم هم با فرمان آقا آغاز بشود و به اهداف خودمان برسیم.

فرمانده دانشگاه نیروی دریایی امام خمینی (ره) نوشهر افزود: درحال حاضر نیروی دریایی ما در ساخت تمام تجهیزات اعم از شناورهای سطحی و زیر سطحی، موشک‌ها و سلاح‌ها کاملا خودکفا است.

وی یکی از اشکالاتی ناوهای خریداری شده از روسیه را غیرقابل بازسازی دانست و با بیان اینکه تمام اینها به همت جوانان این مملکت و کارکنان نیروی دریایی بازسازی شد طوری که روسها باورشان نمی‌شد، گفت: با فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی را مبنی بر اینکه «بروید و خودتان بسازید» اعتماد به نفسی در نیروی دریایی ایجاد شد که برای ساخت تمامی قطعات از جمله یک میلیون و 200 هزار قطعه ناوشکن جماران از تولیدات داخلی استفاده کردیم.

امیر مصدری با بیان اینکه هر جا که از جوانان و نخبگان و دانشگاهیان استفاده شود قطعا نتایج درخشانی خواهیم داشت، تصریح کرد: در ساخت ناوشکن جماران از جوانان و نخبگان بیش از 120 دانشگاه در سطح کشور و مراکز صنعتی مختلف دعوت بکار کردیم.

فرمانده دانشگاه نیروی دریایی امام خمینی (ره) نوشهر با بیان اینکه این دانشگاه در ابتدای تأسیس دارای شش رشته در سطح کارشناسی بود، گفت: از سال 92 سطح را بالاتر بردیم در حال حاضر6 رشته کارشناسی ارشد از جمله رشته ناوبری و فرماندهی کشور را داریم که در دنیا فقط چهار تا کشور در این سطح تدریس می‌کنند و در دیدار با وزیر علوم در هفته گذشته مجوز ایجاد رشته دکترای این رشته را نیز گرفتیم و جزو اولین کشور دنیا در این حوزه هستیم.

وی ادامه داد: برابر برنامه ریزی‌هایی که انجام شده تلاش می‌کنیم از چند کشور تا پنج سال آینده دانشجوی خارجی هم جذب کنیم که با قزاقستان از جمله آنهاست.

این مسئول با بیان اینکه ما بالاترین مرجع علمی دریایی کشور هستیم، افزود: دانشجویان شرکت ملی نفت و سازمان بنادر و کشتیرانی مسئولیت به مدت یک سال در این دانشگاه مهمان می‌شوند.

وی افزود: ما در این دانشگاه هر سه سال میزبان قدوم رهبری هستیم و یکی از بزرگترین افتخارات دانشگاه ما محسوب می‌‏‎شود که برکات خیلی زیادی هم برای دانشگاه و هم برای شهرستان نوشهر دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار