یادداشت/ رحیم محمدی

سیلی ایران و قدرت پوشالی آمریکا

آمریکایی‌ها که در موضوع ترور حاج قاسم سلیمانی ادعا می‌کردند اگر ایران در مقام انتقام برآید، ۵۲ نقطه ایران را مورد اصابت قرار می‌دهند، در مواجهه با سیلی که دریافت کردند، نتوانستند عکس‌العملی نشان دهند و این ثابت کرد که قدرت آنها، پوشالی است.
کد خبر: ۳۷۸۸۶۸
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۵ - 11January 2020

اتونشر/ سیلی ایران و قدرت پوشالی آمریکاگروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس - رحیم محمدی؛ بامداد جمعه ۱۳ دی ۹۸ خبری تاسف‌آور و غمبار در صدر اخبار رسانه‌ها قرار گرفت؛ خبری که حکایت از شهادت فرمانده‌ای مقتدر و جهادی داشت؛ این خبر بیانگر شهادت فردی بود که بعد از خاتمه جنگ نیز لباس جهاد و مقاومت آن هم در خط مقدم نبرد با استکبار و ایادی آن‌ها را از تن درنیاورده بود.

اگرچه «شهادت هنر مردان خداست»، اما شهادت حاج قاسم سلیمانی فرمانده نستوه و مجاهد نیروی قدس سپاه که توسط تروریست‌های آمریکایی و با مساعدت ایادی آن‌ها در منطقه صورت گرفت، امتی را دغدار خود کرد و ملتی در فراغ از دست دادن فردی انقلابی و جهادی به سوگ نشستند.

البته شهادت این فرمانده شجاع سپاه اسلام باعث شد مردم کشورمان یکپارچه علیه شرارت‌های آمریکا به‌پا خیزند و خروشان در تشییع پیکر شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای مقاومت شرکت کنند و در این حضور میلیونی خود به صورت واحد یک موضوع را از مسئولان سیاسی و نظامی کشورمان مطالبه کنند و آن، انتقام از تروریست‌های آمریکایی بود که این سربازان اسلام را به شهادت رساندند؛ علاوه بر این مردم در مراسم‌هایی که به پاس تجلیل از رشادت‌ها و مجاهدت‌های شهدای مقاومت نیز برگزار می‌شد، یک‌صدا خود را «منتقم» خون این شهدا معرفی می‌کردند.

این مطالبه‌گری آن‌ها و تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر گرفتن انتقام این شهدا و اینکه «دوران بزن و در رو به اتمام رسیده»؛ فرماندهان سپاه را برآن داشت تا برای زدن سیلی به تروریست‌های آمریکایی اقدامی انقلابی انجام دهند؛ لذا از این روی در بامداد روز چهارشنبه ۱۸ دی ۹۸ زمانی که تروریست‌های آمریکایی به زعم خود گمان نمی‌کردند ایران جرأت گرفتن انتقام از آن‌ها را داشته باشد، تار‌های لانه عنکبوتی آن‌ها در «عین‌الاسد» توسط مدافعان امنیت کشورمان در نیروی هوافضای سپاه با شلیک ۱۳ فروند موشک از نوع «فاتح ۳۱۳» و «قیام» از هم پاشید.

زمانی که این خبر اعلام شد، موجی از شادی و غرور در میان مردم کشورمان فارغ از هر نوع گرایش و سلیقه‌ای پدید آمد و بازتاب‌های بسیاری نیز در فضای مجازی و رسانه‌ای ایجاد کرد؛ البته در این رابطه بعضاً برخی‌ها در فضای مجازی مطالبی را از قبیل اینکه «این حمله با هماهنگی قبلی صورت گرفته بود» یا «پایگاه مورد اشاره تخلیه شده بود»، مطرح کردند و حتی در این بین برخی‌ها که گروه و کانال‌هایی را در شبکه‌های اجتماعی دارند و به تحولات واخبار نظامی می‌پردازند با اتکا به سخنان ترامپ مدعی شدند که پاسخ موشکی ایران به اقدام تروریستی آمریکا خسارت جانی نداشته و این گونه عنوان کردند که پاسخ ایران، حالت «برد، برد» برای دو طرف دارد؛ زیرا از یک طرف ایران عنوان می‌کند که انتقام گرفته و از سوی دیگر آمریکا هم خسارت جانی را متحمل نشده است.

باطل بودن تمامی این نظریه‌هانظر بیان جزئیات حمله موشکی ایران توسط سردار حاجی مشخص و یکبار دیگر تلاش‌هایی که برای کم رنگ و بی اهمیت نشان دادن حمله موشکی ایران به پایگاه آمریکایی‌ها در عراق صورت می‌گرفت، خنثی شد.

البته در اظهارت فرمانده نیروی هوافضای سپاه یک نکته قابل تامل وجود داشت و آن اینکه در حمله تروریست‌های آمریکایی به خودروی حامل حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس علاوه بر مشارکت دو پایگاه عین الاسد و التاجی در عراق، پایگاه‌های شهید معفر اردن و علی السالم کویت نیز در نقشه ترور سردار سلیمانی مشارکت داشتند.

مشارکت کویت و اردن در نقشه ترور سردار سلیمانی نشان می‌دهد که این کشور‌ها همچون دوران دفاع مقدس که پایگاه و نیروی انسانی در اختیار ارتش بعث عراق قرار می‌دادند، اکنون نیز به تبعیت از آن دوران علیه جمهوری اسلامی ایران اقدام می‌کنند.

در دوران دفاع مقدس، کویت با در اختیار قراردادن جزیره «بوبیان» و اردن با اعزام بیش از پنج هزار نیروی نظامی به عراق و در اختیار قراردادن بندر «عقبه» برای واردات اسلحه و مهمات ارتش بعث عراق، دشمنی خود را با جمهوری اسلامی ایران نشان دادند؛ بنابراین موضوع مورد اشاره نشان می‌دهد که این دو کشور همچنان موضع خصمانه خود را با نظام جمهوری اسلامی ایران حفظ کرده‌اند؛ هرچند ممکن است تغییر ظاهر داده باشند، اما در باطن همچون گذشته به دنبال این هستند که به انحای مختلف ضربه‌ای به منافع کشورمان وارد کنند. از این روی باید در تعامل با چنین کشور‌هایی ملاحظات بسیاری اعمال شود.

به هر تقدیر سیلی که آمریکا از ایران خورد، از بعد از جنگ جهانی دوم تاکنون اولین باری بود که در سطح جهانی روی می‌داد و این باعث شد تا آمریکایی‌ها که تا پیش از این ادعا می‌کردند چنانچه ایران انتقام بگیرد، آن‌ها ۵۲ نقطه ایران را مورد اصابت قرار می‌دهند، در مواجهه با سیلی که دریافت کردند، نتوانستند عکس العملی را نشان دهند و این ثابت کرد که آن‌ها هرچند امکانات و تجهیزات نظامی و مالی بسیاری دارند، اما وقتی فاقد ایمان باشند، قدرت آنها، قدرتی پوشالی است.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار