آمادگی خانه خیرین ایران برای مبارزه با موادمخدر

رییس هیئت مدیره خانه خیرین ایران گفت: اینکه برای مبارزه با موادمخدر رویکرد اجتماعی درنظر گرفته شده، اقدامی خوب و موثر است و خانه خیرین ایران آمادگی دارد تا در کنار ستاد مبارزه با مواد مخدر برای کاهش هرچه بیشتر این آسیب اجتماعی فعالیت کند.
کد خبر: ۴۰۳۲۱
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۰ - 04February 2015

آمادگی خانه خیرین ایران برای مبارزه با موادمخدر

به گزارش گروه اجتماعی " دفاع پرس "، سید اکبر توکلی با بیان اینکه در نشستی که با دکتر رحمانی فضلی، دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر و وزیرکشور داشتیم برای همکاری با ستاد مبارزه با موادمخدر اعلام آمادگی کردیم، افزود: از طرف خانه خیرین ایران به تمام استانها ابلاغ شده است که در رابطه با نیازمندانی که درگیر معضل موادمخدر هستند و خانوادههای آنان، اقدامات جدی انجام شود و همچنین همکاری خوبی با ستاد مبارزه با موادمخدر شکل بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه کمکها به این افراد باید به گونهای باشد که هم اقدامات فرهنگی و هم کمکهای مالی را دربربگیرد، ادامه داد: از طرفی تنها تکیه به کمکهای مالی هم جواب نمیدهد و باید کار فرهنگی پا به پای حمایتهای مادی انجام شود. البته برای کار فرهنگی باید وقت گذاشت و از تمام ظرفیتها بهره برد و در این راستا آموزش و آگاهی خانوادهها بسیار تعیین کننده است تا افراد به ویژه نوجوانان و جوانان کمتر دچار این معضل اجتماعی شوند.

رییس هیئت مدیره خانه خیرین ایران تصریح کرد: امروز بر همه ما روشن است که علت اصلی درگیری افراد با اعتیاد، بیکاری است و اگر میخواهیم مبارزه واقعی با اعتیاد داشته باشیم باید در کنار مبارزه با عرضه موادمخدر، برای کاهش بیکاری گام برداریم تا تقاضایی برای عرضهکنندگان موادمخدر نباشد. در این صورت میتوان در یک زمان هم با عرضه و هم با مصرف موادمخدر مبارزه کرد. باید تلاش کنیم اشتغالزایی به سطح مطلوبی برسد تا روزی را ببینیم که بیکاری ریشه کن شود.

توکلی با بیان اینکه یکی از فعالیتهای اصلی همکاران ما در خانه خیرین در سراسر ایران، اشتغالزایی است، گفت: در کنار کمک به افراد تحت پوشش و خانوادههای آنان، تا جاییکه ظرفیتها اجازه دهد برای کسانی که میتوانند کار کنند، اشتغالزایی می شود که بیشتر این مشاغل ایجاد شده، تحت عنوان مشاغل خانگی است.

وی با اشاره به اینکه خانه خیرین در 400 شهر حضور دارد، خاطرنشان کرد: با هیئت مدیره جدیدی که در انتخابات خانه خیرین انتخاب شدهاند میتوان یک برنامه جدید و کاملتری را برای کمک به آسیبدیدگان موادمخدر و به ویژه خانوادههای آنان تدارک دید. هرچند که در حال حاضر نیز برخی استانهای ما در همین رابطه فعال هستند و خیریههایی داریم که بخش اعظم فعالیتهای آنان در ارتباط با معتادان است اما اینها کافی نیست و باید با بخشنامههای جدید از اعضا دلسوز خانه خیرین در سراسر کشور بخواهیم تا در این رابطه بیشتر و موثرتر فعالیت کنند.

رییس هیئت مدیره خانه خیرین ایران با تاکید بر نقش بی بدیل رسانه ملی برای کاهش معضل موادمخدر گفت: می بایست تلویزیون در این خصوص خیلی بیشتر کار کند چراکه کارکرد آن بسیار حساس و تعیین کننده است. باید با ساخت برنامه های جذاب و آموزش غیرمستقیم، فرهنگ سازی کرد تا بتوان شاهد نتیجه بهتری بود. باید به هر طریق ممکن کاری کرد تا خانواده ها را نسبت به خطراتی که در کمین آنها وجود دارد، هوشیار کرد.

توکلی تصریح کرد: آسیب از هرنوعی که باشد جامعه را متضرر می کند و تبعات منفی زیادی دربر دارد، بنابراین حساسیت موضوع به قدری است که باید آموزش ها از دوران کودکی شروع شود، دراین جاست که نقش مهم و تعیین کننده آموزش و پرورش به چشم می آید. برای این امر باید از همان اول دبستان کار را آغاز کرد و افراد را از کودکی نسبت به آسیب های مختلف اجتماعی از جمله موادمخدر آگاه کرد.

وی با اشاره به اینکه درمان معتادان آسیب دیده نیز اهمیت بسیاری در مصونیت سایر افراد دارد، گفت: فردی که به سمت مصرف مواد کشیده می شود ممکن است تحت تاثیر عوامل محیطی و افراد درگیر، معتاد شده باشد بنابراین در کنار تمام آموزش ها نباید نسبت به درمان معتادان بی توجه و یا ناامید بود. در حال حاضر کمپ های مجاز ترک اعتیاد، خدمات قابل قبولی ارائه می کنند و خانه خیرین ایران نیز مایل است تا به صورت مستقیم با این افراد همکاری داشته باشد.

رییس هیئت مدیره خانه خیرین ایران در پایان خاطرنشان کرد: اجتماعی کردن مبارزه با موادمخدر کمک می کند تا این آسیب اجتماعی که همه ما در سطح جامعه با آن برخورد کرده ایم، ملموس تر و عینی تر شود تا اینونه بتوانیم با شناخت آن، به افراد در معرض خطر کمک و راه نجاتی برای معتادان هموار کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها