معرفی شهدای ارتش(2)؛

شهید «مقصود محمدزاده»

شهید «مقصود محمدزاده» با شروع جنگ تحمیلی، در قامت لباس مقدس سربازی به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شده و پس از 16 ماه خدمت به اسارت نیروهای عراقی درآمده و 23 دی‌ماه 1365 به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
کد خبر: ۴۰۳۳۲۸
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱ - 28June 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، شهید «مقصود محمدزاده» در سال 1347 در روستای قشلاق از توابع شهرستان مراغه دیده به جهان گشود. دوران نوجوانی خود را در همان روستا سپری نموده و با انجام کارهای کشاورزی در جهت امرار معاش اقدام کرد. این شهید والامقام با شروع جنگ تحمیلی، در قامت لباس مقدس سربازی به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شده و پس از 16 ماه خدمت به اسارت نیروهای عراقی درآمده و 23 دی‌ماه 1365 به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

زندگی‌نامه شهید:

شهید مقصود محمدزاده در سال 1347 در روستای قشلاق از توابع شهرستان مراغه دیده به جهان گشود. وی در خانواده‌ای پرورش یافت که به دین و مقدسات اسلام ارزش وافری قائل بود. علی‌رغم داشتن سن کم، همیشه در مورد ائمه‌اطهار(ع) پرسش می‌کرد.

نماز خواندن را دوست داشت و در دوران کودکی با لحن بچه‌گانه نماز خود را به جا می‌آورد. وی در همان روستای زادگاهش به تحصیل پرداخت، اما به دلیل مشکلات خانوادگی از ادامه تحصیل باز ماند. دوران نوجوانی خود را در همان روستا سپری نموده و با انجام کارهای کشاورزی در جهت امرار معاش اقدام کرد. با گذشت زمان به مراغه آمده و در آن‌جا به شغل آهنگری مشغول شد.

از نظر اخلاقی فردی مهربان و با محبت بودند به طوری که دوستانش همیشه از وی به نیکی یاد می‌کردند. فروتنی در ذاتش بود و در سلام بر دیگران سبقت می‌جست و به امام و ولایت عشق می‌ورزید. انسانی متدین و با خدا بوده و از سن 12 سالگی شروع به انجام فریضه‌های معنوی کرد. اخلاق خوب وی عامل جذب افراد به سمت آرمان‌های انقلاب بود و به دلیل علاقه فراوان به امام‌حسین(ع) و شهدای کربلا، همیشه در ایام سوگواری آن بزرگواران با خلوص نیت حاضر می‌شد.

وی جانش را همزمان با فرمان ولایت برای جهاد در راه خدا، در طبق اخلاص گذاشته و راهی جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شد و با اعزام به خدمت مقدس سربازی و گذشت 16 ماه از خدمت شایسته، به اسارت گرفته شده و نهایتا به همراه تعدای از رزم‌آوران اسلام در تاریخ 23 دی‌ماه 1365 به درجه رفیع شهادت نائل آمد و پیکر مطهرش در مراغه به خاک سپرده شد.

خصوصیات بارز شهید:

خوش برخوردی، تواضع، احترام به پدر و مادر، اهمیت دادن به فرایض دینی و توجه به آبدانی مساجد از ویژگی‌های بارز این شهید والامقام بود. با علاقه خاصی که به خدمت معنوی داشت در پایگاه شهید دکتر «بهشتی» آموزش دید و سعی داشت تا مردم به خصوص جوانان را به ادای نماز در مسجد ترغیب کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار