افقهی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

پروژه جنگ روانی علیه گروه‌های «مقاومت»/ نابودی «الحشدالشعبی» در راس اولویت‌های آمریکا قرار دارد

کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به اقدامات نخست‌وزیر عراق در فضای سایبری برای بمباران جنگ روانی علیه گروه‌های مقاومت و حشدالشعبی، گفت: نابودی حشدالشعبی به هرقیمتی، در راس اولویت‌های آمریکا در عراق قرار گرفته است.
کد خبر: ۴۰۳۵۲۳
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۴ - 30June 2020

پروژه جنگ روانی علیه جریان‌های انقلابی در عراق/ نابودی حشدالشعبی در راس اولویت‌های آمریکا قرار دارد«سیدهادی سیدافقهی» کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس درباره نقش آمریکایی‌ها در حمله یگان‌های ضد تروریسم عراق به مقر تیپ ۴۵ کتائب حزب‌الله عراق و دستگیری تعدادی از فرماندهان آن اظهار داشت: هیچکس در دشمنی آمریکا با حشدالشعبی شک ندارد؛ آمریکایی‌ها از تفکر و روحیه استکبارستیزی، مقابله با زورگویی و شهادت‌طلبی حشدالشعبی وحشت دارند.

وی با بیان اینکه تمام نقشه‌های آمریکایی‌ها علیه حشدالشعبی تاکنون شکست خورده است، گفت: نابودی حشدالشعبی به هرقیمتی، در راس اولویت‌های آمریکا در عراق قرار گرفته است.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به حملات متعدد آمریکایی‌ها به مقر‌های حشدالشعبی و کتائب حزب‌الله، تصریح کرد: آمریکا به این نتیجه رسیده است که اگر حشدالشعبی را از سر راه برندارد، نمی‌تواند برنامه‌های خود در عراق را پیاده کند.

سیدافقهی در خصوص نقش نخست‌وزیر عراق در حمله به مقر کتائب حزب‌الله (گردان‌های حزب‌الله عراق) خاطرنشان کرد: عملیات اخیر یکی از سناریو‌های آمریکایی‌ها بود که به دستان «مصطفی الکاظمی» انجام شد؛ این عملیات با اشراف کامل نخست‌وزیر و ابلاغ رسمی وی به‌عنوان فرمانده کل قوا در عراق انجام شد.

وی با بیان اینکه «مصطفی الکاظمی» به آمریکایی‌ها قول داده که حشدالشعبی را تفکیک و تجزیه می‌کند، افزود: «عبدالوهاب الساعدی» فرمانده یگان‌های ضد تروریسم عراق و مصطفی الکاظمی، دوقلو‌های آمریکایی هستند که این ماموریت را انجام دادند؛ اگر این عملیات با پیروزی به پایان می‌رسید، الکاظمی با دست پر به واشنگتن می‌رفت و به ترامپ ابراز وفاداری می‌کرد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل تاکید کرد: عکس‌العمل هوشمندانه و ضربتی حشدالشعبی در محاصره یکی از مقر‌های یگان‌های ضد تروریسم عراق، باعث شد تا فرماندهان دستگیر شده آزاد شوند؛ الکاظمی پس از این سیلی حشدالشعبی فهمید که مقابله با حشدالشعبی آسان نیست.

سیدافقهی با اشاره به متهم بودن الکاظمی در ترور شهیدان حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و همراهانشان، گفت: نخست‌وزیر عراق با این عملیات خیلی زود ماهیت واقعی خود را نشان داد.

وی با اشاره به تلاش الکاظمی در فضای سایبری، تصریح کرد: بیشترین سرمایه‌گذاری الکاظمی در این بخش است تا بتواند ذهنیت مردم عراق را تحت تاثیر تغییر دهد و بمباران جنگ روانی علیه جریان‌های انقلابی و حشدالشعبی ایجاد کند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه الکاظمی، چهره حشدالشعبی را در فضای مجازی تخریب کرده است، یادآور شد: با این فعالیت‌ها در فضای مجازی مشاهده کردیم که اغتشاشگرانی که به بهانه معیشت عراقی‌ها دست به اغتشاش زده بودند به مقر‌های حشدالشعبی حمله می‌کنند و نیروز‌های این سازمان را به شهادت می‌رسانند.

سیدافقهی با اشاره به اینکه دشمنان عراق به‌دنبال آن هستند تا به هر قیمتی حشدالشعبی را از بین ببرند، در پایان خاطرنشان کرد: الکاظمی از این پس باید در محاسبات و اقدامات خود تجدیدنظر کند.

انتهای پیام/ ۴۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار