یادداشت/ سیروس فتح‌اله؛

علاج تحریم؛ مقابله با «تحریف» و تکیه بر دیپلماسی «مقاومت»

علاج عبور از تحریم‌های ظالمانه آمریکایی‌ها تکیه بر دیپلماسی مقاومت و مقابله با تحریف‌ حقایق ایران است نه تمرکز بر رضایت حکام غربی و آمریکایی‌ها!
کد خبر: ۴۰۸۹۰۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۳:۱۱ - 04August 2020

علاج تحریم؛ مقابله با «تحریف» و تاکید بر «مقاومت»گروه بین‌الملل دفاع‌پرس- سیروس فتح‌اله؛ طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی مقابله با «تحریف» واقعیت‌ها و تاکید بر مقوله «مقاومت» و اجرای صحیح «اقتصاد مقاومتی» می‌تواند دیوار تحریم‌های ظالمانه‌ای که آمریکایی‌ها علیه کشورمان اعمال کرده‌اند را فرو بریزد؛ به‌شرطی که این خط فکری تضعیف یا دستخوش تغییر نشود.

اما اگر خط مقاومت با تحریف‌ها مخدوش شود و مردم نسبت به این ایده و تفکر بی‌توجه شوند، نه‌تنها این تحریم‌ها اثر خود را از دست نخواهد داد، بلکه به حجم و اثرگذاری آن‌ها نیز اضافه خواهد شد. ولی اگر این خط تقویت و اقتصاد مقاومتی نیز به‌نحو احسن اجرا شود، علاوه بر اینکه تحریم‌ها ‌بی‌اثر خواهد شد، حقانیت و قدرت جمهوری اسلامی ایران در دنیا نیز به اثبات خواهد رسید. باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا پس از امضای برجام نیز به این مساله اذعان کرده و گفته بود «در صورتی که یک سال دیگر روند تحریم‌های علیه ایران ادامه پیدا می‌کرد آمریکا دیگر توان اجماع سازی علیه ایران را نداشت و طبیعتاً رژیم تحریم‌ها علیه کشورمان فرو می‌ریخت.» هرچند امضای برجام تصمیم نظام در سطح کلان بود؛ ولی بهتر بود مفاد این توافق‌نامه با درایت بیشتری توسط مسئولان بررسی می‌شد تا در صورت خروج یکی از طرفین که در طول تاریخ به هیچ عهد و پیمانی پایبند نبودند، اقدامات متقابل تاثیرگذارانه‌ای صورت می‌گرفت.

بر کسی پوشیده نیست که ملت ایران در طول تاریخ در برابر متجاوزان و زورگویان عقب‌نشینی نکرده و نخواهد کرد، کما اینکه در طول هشت سال جنگ تحمیلی عقب‌نشینی نکرد و این روزها نیز در مقابل فشار حداکثری آمریکایی‌ها زانو نمی‌زند و دست از آرمان‌هایشان برنمی‌دارد. مگر اینکه فکر و ایده مقاومت در بین آن‌ها تضعیف یا تحریف شود.

درست است که در چند سال اخیر اینگونه القا می‌شود که مقاومت نه‌تنها راه حل مشکلات نیست، بلکه خاستگاه اصلی مشکلات کشور هم است و مشکل اصلی کشور ناشی از تحریم‌ها بوده و عاملی که موجب اعمال این تحریم‌ها‌ شده اتخاذ رویکرد مقاومت است؛ بر همین اساس جمهوری اسلامی ایران در برهه‌ای از زمان نه‌چندان دور نسبت به راهبرد مقاومت تغییر رویکرد داد و در این دوره نه‌تنها از تحریم‌ها رهایی پیدا نکرد، بلکه تحریم‌های ثانویه نیز به تحریم‌های اولیه اضافه شد.

اگر بیانیه گام دوم انقلاب را مرور کنیم، می‌بینیم که رهبر انقلاب اسلامی می‌فرمایند دشمن به 100 زبان و بیان و به کمک عقبه داخلی خود اینگونه القا می‌کند که تمامی مشکلات کشور ناشی از تحریم است که این تحریم نیز حاصل دنبال کردن راهبرد مقاومت از سوی جمهوری اسلامی است و در صورتی که ایران از این سیاست دست بکشد، تمامی تحریم‌ها برطرف خواهد شد.

پس آنچه که در سال‌های پس از انقلاب و بویژه این هفت سال گذشت بر ما ثابت کرده این است که ایده سازش و عقب‌نشینی واقعاً ایده ناکارآمد و شکست خورده‌ای است که هیچ قدرتی به ما اضافه نخواهد کرد؛ البته جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده است که به‌هیچ عنوان تعامل سازنده با دنیا را رد نمی‌کند و جز رژیم غاصب و نامشروع صهیونیستی با هیچ کشوری سر ستیز ندارد؛ اما جریان تحریف یک خط مستمر است که در برهه‌های  مختلف ادبیات‌های مختلف پیگیری شده است که در نهایت با شکست همراه بود.

در نهایت می‌توان گفت که علاج عبور از تحریم‌های ظالمانه آمریکایی‌ها تکیه بر دیپلماسی مقاومت، مقابله با تحریف‌ واقعیت‌ها و اتحاد و انسجام ملی است نه تمرکز بر رضایت حکام غربی و آمریکایی‌ها! دستاورد ما در حوزه نظامی نمونه عینی و موفق تکیه بر توان ملی است که در این حوزه در دنیا حرفی برای گفتن داریم.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار