فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در جمع خبرنگاران:

غافلگیری دشمن با بهره‌گیری از سامانه‌های ناشناخته پدافند هوایی/ قابلیت شناسایی و انهدام هر پرنده متجاوزی را داریم

امیر سرتیپ صباحی‌فرد با اشاره به توانمندی نیروی پدافند هوایی ارتش در کشف، شناسایی و انهدام هر پرنده متجاوز گفت: در صورت لزوم از لایه‌های پنهان پدافند هوایی برای مقابله با اهداف استفاده خواهیم کرد.
کد خبر: ۴۱۳۷۷۰
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵ - 02September 2020

/به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «علیرضا صباحی فرد» فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در مراسم رونمایی از دستاورد‌های این نیرو که صبح امروز برگزار شد، اظهار داشت: «عماد» سامانه‌ای هوشمند، پیشرفته، مجهز و منحصر به فرد است.

وی افزود: این سامانه قادر است سناریو‌های مختلف جنگی را در قالب تمرین، ممارست و بازی جنگ مدل‌سازی کند و برای بالا بردن توان عملیاتی متخصصین عملیاتی در همه حوزه‌های پدافندی مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش ادامه داد: این سامانه بازی جنگ، دارای نرم‌افزار و سخت‌افزاری بسیار پیشرفته است. سامانه عماد بر اساس تهدیدات روز طراحی شده است و قادریم آن را متناسب با تهدیدات، به‌روز رسانی کنیم.

امیر صباحی فرد اضافه کرد: این سامانه در انحصار چند کشور پیشرفته دنیا بود که امروز همکاران ما در نیروی پدافند هوایی ارتش طلسم انحصار آن را شکستند.

وی درباره ویژگی‌های رادار «کاشف ۹۹» نیز گفت: کاشف ۹۹ سامانه‌ کشف آرایه فازی دقیق سه بعدی با برد ۱۲ کیلومتر است که می‌تواند انواع پرنده‌های کوچک به‌ویژه ریزپرنده‌ها را که سطح مقطع راداری کوچکی دارند، کشف کند.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش تأکید کرد: امروز هم می‌توانیم ریزپرنده‌ها را کشف و شناسایی کنیم و هم توان مقابله صددرصد‌ی با آن‌ها را با استفاده از سامانه‌های بومی داریم.

امیر صباحی فرد تصریح کرد: امروز دیگر کشف نکردن هر نوع پرنده با هر سطح مقطع راداری برای پدافند هوایی مفهومی ندارد و به سطحی از توانمندی رسیده‌ایم که هر پرنده متجاوزی را در داخل مرز‌های جمهوری اسلامی ایران کشف، شناسایی و منهدم کنیم.

وی عنوان کرد: در سال جهش تولید، رشد دستاورد‌های نیروی پدافند هوایی ارتش صد درصد افزایش یافته است.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در پایان گفت: امکان معرفی بسیاری از تجهیزات پدافند هوایی کشور در رسانه‌ها وجود ندارد و ما از آن‌ها به‌عنوان لایه‌های پنهان پدافند هوایی در صورت لزوم استفاده خواهیم کرد تا دشمنان را از عملکرد خود مأیوس شوند.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها