چهل‌سالگی سرو/ سردار کوثری در برنامه چاپ اول شبکه خبر:

اختلاف نظرها در جنگ امری طبیعی و عامل موفقیت بود

مشاور فرمانده کل سپاه گفت: بحثی که شبکه بی بی سی از اختلاف نظر‌ها در سپاه منطقه ۱۰ مطرح کرده، مطلب جدیدی نیست؛ زیرا این‌گونه اختلاف نظر‌ها وجود داشته و همین اختلاف نظر‌ها باعث رشد شده است.
کد خبر: ۴۱۸۵۶۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۸ - 26September 2020

کوثریبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ «اسماعیل کوثری» مشاور فرمانده کل سپاه امروز در برنامه چاپ اول شبکه خبر سیما درباره نقش‌آفرینی جوانان در دفاع مقدس اظهار داشت: مردم و جوانان در دوران دفاع مقدس در قالب بسیج سازماندهی شدند و نقش‌آفرینی کردند که این نشان می‌دهد جوانان ولایتمدار واقعی بودند.

وی افزود: با توجه به اینکه این جوانان سابقه‌ای در دانشگاه‌های عالی نظامی نداشتند، این حضور باعث شگفتی سیاستمداران و نظامیان جهان شد.

مشاور فرمانده کل سپاه با تأکید بر اینکه جوانان خوبی داریم و باید به آن‌ها فرصت بدهیم تا توانمندی خود را نمایش دهند، گفت: امروز، چون صحنه جنگ نظامی به جنگ‌های فرهنگی و اقتصادی تغییر یافته است، رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید دارند که فرهنگ دفاع مقدس به جوانان منتقل شود تا حضوری موفق در جنگ‌های مورد اشاره داشته باشند؛ چون اگر این جوانان امروز نبودند، راه رزمندگان دفاع مقدس در جبهه مقاومت ادامه پیدا نمی‌کرد.

سردار کوثری در ادامه به موضوع اختلاف نظرها میان فرماندهان در جنگ تحمیلی هم اشاره و بیان کرد: در مراسمی که خدمت رهبری بودیم، ایشان عنوان کردند که کار‌های صورت گرفته در خصوص انتقال ارزش‌های دفاع مقدس باید صد برابر شود؛ بدین معنی که تاکنون سازمان‌های مسؤول در این‌خصوص کار خود را به نحو مطلوبی انجام نداده‌اند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر دشمن هم می‌خواهد جوانان نسبت به دفاع مقدس به شک و تردید بیفتند تا افتخارات آن دوران را دنبال نکنند؛ لذا این بحثی که شبکه بی بی سی از اختلاف نظر‌ها در سپاه منطقه ۱۰ مطرح کرده، مطلب جدیدی نیست؛ زیرا این‌گونه اختلاف نظر‌ها وجود داشته و همین اختلاف نظر‌ها باعث رشد شده است؛ آن‌ها در این رابطه خیلی هنر نکرده‌اند.

مشاور فرمانده کل سپاه اضافه کرد: اما در آن دوران بعضی‌ها مثل «اکبر گنجی» بودند که عناد داشتند؛ این شخص که در سپاه تهران هم بود، فردی خودفروخته بود؛ البته آن موقع در سپاه، حفاظتی به آن معنا وجود نداشت؛ این فرد که یک روز هم در جنگ حضور نداشت، الان پناهنده شده است.

سردار کوثری گفت: اکبر گنجی سال ۱۳۶۵ به بهانه تحصیل از وزیر ارشاد وقت، نامه گرفت و رایزن فرهنگی ایران در ترکیه شد و آنجا هم کاری کرد که دستگیر شد.

وی تصریح کرد: همان‌گونه که عنوان شد در جنگ اختلاف نظر وجود داشت؛ به‌عنوان مثال در عملیات «والفجر هشت» که با موفقیت ۱۰۰ درصدی هم همراه بود، بین فرماندهان با فرمانده کل سپاه اختلاف نظر وجود داشت.

مشاور فرمانده کل سپاه افزود: در زمان عملیات «کربلا یک» هم بنده با سردار صفوی بحث داغی آن هم با صدای بلند برای زمان انجام عملیات داشتم؛ زیرا من می‌گفتم عملیات یک شب دیرتر برگزار شود؛ لذا این اختلاف‌ها طبیعی است و موضوع مهمی نیست؛ چون مهم پیروزی نهایی ما در جنگ تحمیلی است که نگذاشتیم یک وجب از خاک کشورمان در اشغال باقی بماند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار