سخنگوی کمیسیون اروپا مطرح کرد؛

اعلام آمادگی اتحادیه اروپا برای پشتیبانی از انتخابات در فلسطین

اتحادیه اروپا با استقبال از برگزاری انتخابات در فلسطین، برای پشتیبانی از فرآیند انتخاباتی اعلام آمادگی کرد.
کد خبر: ۴۳۷۶۷۷
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲ - 17January 2021

اعلام آمادگی اتحادیه اروپا برای پشتیبانی از انتخابات در فلسطینبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از آناتولی، «پیتر استانو» سخنگوی کمیسیون اروپا از تصمیم مقامات فلسطینی برای برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری در سرزمین فلسطین استقبال کرد.

استانو در یک پیام توئیتری در این باره نوشت: «فلسطین از برگزاری انتخابات پارلمانی، ریاست جمهوری و شورای ملی استقبال می‌کند. نهاد‌های منتخب و دموکراتیک برای خودمختاری و دولت سازی امری کلیدی هستند. اتحادیه اروپا برای حمایت از روند انتخابات آمادگی دارد».

سخنگوی کمیسیون اروپا در ادامه افزود که «محمود عباس رئیس [تشکیلات خودگردان] فلسطین در زمینه برگزاری انتخابات پارلمانی، ریاست جمهوری و شورای ملی در ماه‌های آتی که با انتخابات پارلمانی در ۲۲ ماه مه آغاز می‌شود، یک مصوبه قانونی وضع کرده است».

این مقام اروپایی همچنین گفت که «ظرف سال‌های گذشته، اتحادیه اروپا پیوسته از فعالیت کمیته مرکزی انتخابات [فلسطین]برای مهیا کردن ملزومات برگزاری انتخاباتی آزاد، عادلانه و فراگیر برای تمام مردم فلسطین حمایت و همچنین پشتیبانی مالی کرده است».

پیتر استانو در ادامه افزود که «اتحادیه اروپا آماده است تا با بازیگرانی که در این عرصه نقش آفرینی می‌کنند، برای حمایت از فرآیند انتخابات مشارکت کند. اتحادیه اروپا همچنین از مقامات اسرائیلی می‌خواهد که برگزاری انتخابات در سرتاسر سرزمین فلسطین را تسهیل کنند».

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار