رئیس سازمان بسیج مستضعفین مطرح کرد؛

اقتصاد لیبرالی؛ عامل مشکلات معیشتی مردم/ لزوم هدف‌گذاری سال ۱۴۰۰ برای نهضت عمومی جهش تولید

سردار غلامرضا سلیمانی مشکلات معیشتی امروزه جامعه را نتیجه اجرایی کردن اقتصاد لیبرالی دانست و اظهار داشت: باید سال ۱۴۰۰ را برای نهضت عمومی جهش تولید هدف‌گذاری کنیم.
کد خبر: ۴۴۵۹۵۵
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۶ - 04March 2021

اقتصاد لیبرالی عامل مشکلات معیشتی مردم است/ هدف‌گذاری سال ۱۴۰۰ برای نهضت عمومی جهش تولیدبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار «غلامرضا سلیمانی» رئیس سازمان بسیج مستضعفین صبح امروز در چهارمین مجمع عمومی جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه مشکلات معیشتی امروزه جامعه نتیجه اجرایی کردن اقتصاد لیبرالی است، اظهار داشت: باید سال ۱۴۰۰ را برای نهضت عمومی جهش تولید هدف‌گذاری کنیم.

وی ورود نهاد‌های مردمی در بحث اقتصاد را موضوعی مهم و ارزشمندی دانست و افزود: در فرهنگ غنی اسلامی ما و مبانی فکری و اعتقادی اسلامی بر جهاد اقتصادی و تحقق اقتصاد مقاومتی مردم‌سالارانه تاکید شده است و این موضوع از اندیشه‌های بلند و راه‌گشای امامین انقلاب اسلامی برگرفته شده است. حضرت امام خمینی (ره) با این مدل اقتصادی توانست با رهبری بی‌نظیر و بی‌بدیل‌شان محاسبات مادی دشمنان که معتقد بودند جمهوری اسلامی ایران توان سه ماه مقاومت را نخواهد داشت را با شکست روبرو کردند.

رئیس بسیج مستضعفین افزود: امام عظیم و راحل (ره) توانست با مدیریت الهی و مردمی ولایت فقیه، چالش بسیار بزرگ و سنگین تهاجم علیه کشور را با حضور مردم و با راهبری خود تبدیل به یک گنجینه تمام نشدنی به نام دفاع مقدس کنند که به تعبیر رهبر معظم انقلاب شرایط فراهم کردند که هر کسی در هر سنی، از هر صنفی و قومیت و در هر جغرافیایی از کشور در میدان دفاع از انقلاب جای خودش را پیدا کرد.

سردار سلیمانی با اشاره به این سخن رهبر معظم انقلاب اسلامی که فرمودند «مردم سالاری اسلامی تنها حضور در انتخابات نیست بلکه باید در همه امور حضور داشته باشند»، عنوان کرد: خسارت‌های اقتصادی که بعد از دوران دفاع مقدس و در دوران سازندگی بر اساس توسعه بانک جهانی به ملت و کشورمان وارد شده بسیار سخت‌تر و پیچیده‌تر از اتفاقاتی همچون سیل در خوزستان، گلستان و لرستان و حتی زلزله مناطق کرمانشاه و سی سخت است.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی ۲۹ بهمن  مبنی بر شروع حرکت بزرگ و خودجوش مجموعه‌های مردمی در راستای اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: مجموعه‌های مردمی در حوزه اقتصاد، فعالیت در این راستا را رسالت انقلابی خود دانسته‌اند و باید به‌دنبال ایجاد یک حرکت عمومی باشند و همانطور که در شرایط سخت کشور همچون سیل و زلزله به میدان آمدند در این زمینه نیز که یک خطر بزرگ است از همه ظرفیت و توان موجود برای سازماندهی عرصه اقتصاد استفاده کنند چراکه فعالیت‌های زودبازده مردمی پیامد‌های اقتصادی بزرگ خواهد داشت.

بسیج آمادگی آموزش جوانان در سطح کشور را دارد

رئیس سازمان بسیج به ظرفیت 30 هزاری صندوق‌های قرض‌الحسنه بسیج در سطح مساجد کشور اشاره کرد و گفت: هر جوانی در هر نقطه از کشور قصد ورود به هر رشته و کسب و کار اقتصادی داشته باشد بسیج آمادگی آموزش او را دارد تا بتوانیم در مسیر حمایت از تولید یک بستر مناسب را ایجاد کرده باشیم و تولیدات این عرصه در مسیر صادرات قرار گیرند. افزایش 18 درصدی صادرات فرش در سال‌جاری نشان دهنده علاقه بازارهای منطقه به تولیدات ایرانی است.

وی «فرهنگ کار و تولید» را از مولفه‌های برجسته اعتقادی دین اسلام معرفی کرد و افزود: تولید از جمله مولفه‌های سبک زندگی ایرانی اسلامی است که بسیج از طریق شبکه خود آن را در کشور تبلیغ می‌کند. مجموعه بسیج در نظر دارد در برنامه‌ای که از سال 1400 اجرایی خواهد شد به همه سربازان آموزش لازم اشتغال را داده باشد، چراکه معتقدیم پرداخت تسهیلات تنها راه ایجاد اشتغال نیست بلکه تنها یک مولفه از لازمه‌های اشتغال‌زایی است و قدم اول این راه آموزش مهارت لازم است.

سردار سلیمانی بسیج را یک تشکیلات متعلق به انقلابی اسلامی دانست و خاطر نشان کرد: سند راهبردی بسیج طی هفته گذشته از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی مورد تصویب قرار گرفت که این سند مبتنی بر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تنظیم شده است و بحث اقتصاد مقاومتی که تبدیل علم به علم نافع است در آن در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان بسیج در ادامه به موفقیت طرح شهید سلیمانی در حوزه بهداشت و درمان اشاره کرد و افزود: وزارت بهداشت و درمان مجددا پیگیر به‌روزآمد شدن طرح شهید حاج قاسم سلیمانی شده است که به‌عنوان یک طرح تقویتی از فردا در قالب یک طرح ضربتی با حضور جامعه پزشکی بسیج و پایگاه‌ها و سایر اقشار در سراسر کشور آغاز خواهد شد. حرکت بسیج در ایام کرونا موجب شد تا شهردار لندن در یک مصاحبه تلویزیونی اعلام داشته باشد که ما همانند تهران نیروی داوطلب برای کنترل کرونا نداریم و برای تشریح این طرح از سفیر ایران در اسپانیا در تلویزیون دعوت به‌عمل آمده بود.

وی راه قوی شدن کشور را ورود جدی به حوزه اقتصاد مقاومتی دانست و تاکید کرد: تعاملات خوبی با دولت و مجلس شورای اسلامی و دیگر نهادهای مرتبط با اقتصاد مقاومت ایجاد شده است و بسیج در این زمینه آماده است تمام توان خود را در اختیار نیروهای خودجوش و مردمی حوزه اقصاد قرار دهد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها