مدیرکل بنیاد شهید استان خراسان رضوی:

خبرنگاران پرچمداران ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستند/ برگزاری کنگره ملی شهدای خراسان رضوی در سال ۱۴۰۱

حجت‌الاسلام حسین معصومی با بیان اينکه خبرنگاران در طول حیات انقلاب اسلامی نقش بی‌‌بدیلی داشته‌اند، گفت: در دفاع مقدس و بعد از آن، خبرنگاران در آگاهی‌بخشی به جامعه رسالت خود را به انجام رساندند و امروز نیز در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به خوبی نقش خود را ایفا می‌کنند.
کد خبر: ۴۴۶۷۵۷
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۴ - 08March 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، در آستانه فرارسیدن ۲۲ اسفند سالروز بزرگداشت شهدا نشست خبری حجت‌الاسلام حسین معصومی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی با اصحاب رسانه در سالن شهید هاشمی‌نژاد مشهد برگزار شد.

حجت‌الاسلام معصومی در این نشست اظهار داشت: خبرنگاران در طول حیات انقلاب اسلامی نقش بی‌‌بدیلی داشته‌اند. در دفاع مقدس و بعد از آن، خبرنگاران در آگاهی‌بخشی به جامعه رسالت خود را به انجام رساندند و امروز نیز در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به خوبی نقش خود را ایفا می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به فرارسیدن ۲۲ اسفند گفت: از ۲۲ اسفند روز بزرگداشت شهدا تا ۲۸ اسفند سالروز میلاد حضرت ابوالفضل (ع) و روز جانباز هفته فرهنگی ایثار و شهادت نامگذاری شده است. در این هفته مجموعه برنامه‌های فرهنگی متنوعی در قالب عرشیان و قدسیان پیش‌بینی شده که با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در سطح استان برگزار خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی به برگزاری کنگره ملی شهدای زن اشاره کرد و گفت: جامعه زنان استان خراسان رضوی ۹۷ شهیده، ۸۱ جانباز و یک آزاده را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است. کنگره ملی شهدای زن که در راستای پاسداشت مقام زنان شهیده و ایثارگر است سه شنبه ۱۹ اسفند به صورت وبینار در سراسر کشور برگزار می‌شود.

این مسئول در ادامه به اهم برنامه‌های فرهنگی بنیاد شهید استان اشاره کرد و بیان داشت: وب کیوسک اطلاعات شهدا جهت بهره‌مندی عموم پیش‌بینی شده که اولین آن در اداره‌کل بنیاد شهید استان جانمایی شده و با هماهنگی که صورت گرفته طی سال‌جاری و سال آینده وب کیوسک اطلاعات شهدا در مراکز پر رفت وآمد همچون فرودگاه و راه‌آهن جانمایی خواهد شد.

معصومی از برگزاری کنگره ملی شهدای استان خراسان رضوی در سال ۱۴۰۱ خبر داد و افزود: در راستای برگزاری این کنگره، ۲۲ کمیته تشکیل شده است، که اداره‌کل بنیاد شهید استان متولی کمیته جمع‌آوری اسناد شهدا و تاریخ شفاهی خانواده شهدا است. در حوزه جمع‌آوری اسناد اقدامات خوبی صورت گرفته و در زمینه احصا تاریخ شفاهی نیز ماموریت در حال پیگیری است.

وی در ادامه به فعالیت‌های حوزه اجتماعی اداره‌کل بنیاد شهید استان اشاره کرد و گفت: در سه دور سفر به شهرستان‌های استان تشکیل شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، اشتغال جامعه ایثارگری، مسکن ایثارگران و بهسازی گلزار شهدا به عنوان اولویت در دستور کار قرار گرفته است.

این مسئول تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۱۲ هزار نفر از جامعه ایثارگری استان جویای کار هستند که تاکنون زمینه اشتغال ۱۷۰۰ نفر فراهم شده است. با هماهنگی که با مجتمع فولاد خواف و سبزوار صورت گرفته زمینه اشتغال ۳۰۰ نفر از جامعه ایثارگران استان که جویای کار هستند فراهم خواهد شد.

وی با بیان اینکه مطالبه‌گری رسانه‌ها موجب تسریع در واگذاری مسکن به ایثارگران شد، ادامه داد: طی تفاهم‌نامه‌ همکاری بین بنیاد شهید و امور ایثارگران و استانداری خراسان رضوی، واگذاری ۵ هزار مسکن به ایثارگران و فراهم آوردن ۳ هزار فرصت شغلی ویژه فرزندان شهدا و ایثارگران در دستور کار قرار گرفته است که علاوه بر آن یک هزار واحد مسکونی نیز با پیگیری بنیاد شهید استان، به ایثارگران واجد شرایط واگذار خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی در پایان گفت: از رسانه‌ها اننظار داریم مطالبات ایثارگران از سایر دستگاه‌ها را پیگیری کنند، تا مشکلات قشر ایثارگران زودتر رفع شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار