همرزم شهید «جعفر شبستری» در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

چهره نورانی‌ «جعفر» حکایت از آرامش قلبی و تجربه زیادش داشت

«عبدالعلی ابراهیمی مطلق» گفت: چهره نورانی‌ شهید «جعفر جاهد شبستری» حکایت از آرامش قلبی و تجربه زیادش داشت که بنده فرماندهی دسته را به او پیشنهاد کردم.
کد خبر: ۴۵۰۰۳۶
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۷ - 06April 2021

«عبدالعلی ابراهیمی مطلق» همرزم شهید «جعفر جاهد شبستری» در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در آذربایجان‌ شرقی، اظهار داشت: سال 1362 در عملیات بدر، با جعفر در گردان حضرت علی اصغر (ع) بودیم. روزی که به گروهان ما مأمور شد، چهره نورانی‌اش حکایت از آرامش قلبی و تجربه زیادش داشت که بنده فرماندهی دسته را به او پیشنهاد کردم.

وی افزود: او فرمانده یکی از دسته‌ها شد و دسته ایشان از منطم‌ترین‌ها بود.

همرزم شهید «جعفر جاهد شبستری» با بیان اینکه گردان ما در ادامه عملیات به محور عملیاتی «لشکر نجف اشرف» مأموریت یافت. درگیری شدیدی در آن منطقه بین نیروهای اسلام و دشمن به وجود آمده بود. آقا مهدی باکری چند گردان لشکر را به آن نقطه مهم مأموریت داد و تا روستای همایون پاکسازی شد.

وی خاطرنشان کرد: در تاریکی با استفاده از نورافکن‌ تانک‌های عراقی در حد توان مجروحین و شهدا را به عقب انتقال دادیم. صبح آقا مهدی باکری با بی‌سیم‌چی‌اش در منطقه بود و به فرمانده گردان دستور داد تا برای جلوگیری از پاتک دشمن، تعدادی نیروی زبده را برای کمین به جلو بفرستد.

ابراهیمی مطلق خاطرنشان کرد: دو گروه که جعفر هم در جمع آنان بود، به عمق دشمن نفوذ کرده و با تانک‌های تی 72 عراق جنگیدند و به شهادت رسیدند.

«جعفر جاهد شبستری» یکم فروردین سال 1343 در شبستر به دنیا آمده و 22 اسفند سال 1363 طی عملیات بدر به درجه رفیع شهادت نائل آمده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها