دبیر برگزاری تجمع دانشجویان در میدان فلسطین:

تجمع‌های ضد اسرائیلی باید با هویت نخبگانی شکل بگیرند

میرجعفری بر احیا وجه نخبگانی موضوع فلسطین با مشارکت بیشتر دانشجویان در این موضوع تأکید کرد.
کد خبر: ۴۵۷۱۵۸
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۹ - 18May 2021

تجمع‌های ضد اسرائیلی باید با هویت نخبگانی شکل بگیرندبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، تجمع دانشجویی در حمایت از مردم فلسطین و محکوم کردن جنایات رژیم غاصب صهیونیستی در میدان فلسطین برگزار شد.

رضا میر جعفری از دانشجویان فعال حوزه استکبارستیزی با اشاره بر پایی تجمع‌های اعتراضی در تمامی کشورهای منطقه و حتی کشورهای غربی در حمایت از مردم فلسطین اظهار داشت: تعدادی از دانشجویان تهران کاملاً خودجوش این تجمع را برپا کردنداین در حالی است که در کشور ما جز معدود دفعاتی شاهد این اتفاق نبوده‌ایم.

میرجعفری گفت: موضوع فلسطین وجهی نخبگانی دارد و ما تأکیدداریم این تجمع باید با هویت دانشجویی و نخبگانی شکل بگیرد تا آغازی دوباره بر نگاه نخبگانی و دانشجویی بر مسئله فلسطین باشد، این نگاه می‌تواند شروع یک فعالیت حقوقی، سیاسی یا رسانه‌ای باشد.

وی افزود: تلاش می‌کنیم تا ثابت کنیم مسئله فلسطین تبدیل به یک موضوع کلیشه‌ای نشده است و همچنان مطابق فرمایشات رهبر معظم انقلاب، فلسطین مسئله اول جهان اسلام است لذا باید به بازیابی هویت نخبگانی انتفاضه فلسطین توسط دانشجویان و طلاب کمک کنیم.

این دانشجوی فعال در حوزه استکبارستیزی تصریح کرد: تا چند شب گذشته بنا نبود این تجمع برگزار شود اما با مشارکت روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، بسیج دانشجویی و بسیج دانشگاه صداوسیما این تجمع برگزار شد.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این تجمع عنوان کرد: ابتدا تلاش می‌کنیم تا با استفاده و دعوت از خبرگزاری‌های بین‌المللی خبر این اتفاق را به مردم فلسطین برسانیم و قوت قلبی برای ادامه راهشان باشیم. در مرحله بعد سعی داریم در داخل کشور، فرهنگ نخبگانی حمایت از فلسطین را ترویج کنیم تا دانشجویان و نخبگان بدانند که هرکدام با توجه به ظرفیت و توانی که دارند در قبال موضوع فلسطین و مقاومت آن مسئول‌ هستند.

میر جعفری بر لزوم مشارکت اقشار مختلف در برگزاری این تجمع تاکید کرد و و افزود: ما با گروه‌های دانشجویی و افرادی که در طول سال دغدغه موضوع مقاومت را دارند جلسات متعدد هم‌اندیشی برگزار کردیم و نتیجه مشارکت با آن‌ها، شکل گیری این تجمع بود.

دبیر تجمع دانشجویان در حمایت از فلسطین با اشاره به شکل برگزاری این تجمع افزود: شروع نزاع‌های فلسطین با نماز ۹۰ هزارنفری آن‌ها بود، به همین دلیل ما این تجمع را با موضوع برپایی نماز جماعت برگزار کردیم. منطق دیگر برگزاری نماز در این تجمع سخن امام موسی صدر است که می‌گوید: «موضوع بازگشت فلسطین؛ نماز ما، ایمان ما و دعای ما است و هرچه رنج در این راه بکشیم باعث تقرب ما خواهد بود».

این تجمع روز سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت‌ ۱۴۰۰ در میدان فلسطین، با حضور دانشجویان و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار