معاون سیاسی، امنیتی استاندار بوشهر:

خلیج فارس باید منشا وحدت و اتحاد کشورهای همسایه شود

«ایرانی» با اشاره به اینکه خلیج فارس باید منشا وحدت و اتحاد کشورهای همسایه شود گفت: با کشورهای حاشیه خلیج فارس مشترکات زیادی داریم و می‌خواهیم گفتمان مشترک بین‌المللی در این نقطه ایجاد کنیم.
کد خبر: ۵۲۱۷۸۲
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۹ - 11May 2022

نام کسانیکه برای ماندگاری خلیج فارس به شهادت رسیدند زنده نگه داریمبه گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، «محمدتقی ایرانی» معاون سیاسی، امنیتی استاندار بوشهر امروز در حاشیه برگزاری همایش بین‌المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس در دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر با اشاره به جایگاه این آبراهه در عرصه‌های گوناگون اظهار داشت: خلیج فارس نامی است که بر اساس اسناد رسمی به جای مانده از تاریخ هزاران ساله، ماندگار است و اکثر این اسناد نیز در خارج از ایران نگهداری می‌شوند و اعتبار بسیار زیادی دارند.

وی گفت: در طول تاریخ همگرایی و وحدت و انسجام، حول محور خلیج فارس در این منطقه وجود داشته است.

ایرانی با بیان اینکه خلیج فارس یک فرهنگ و یک تمدن و یک گویش مشترک داشته ابراز داشت: باید در زمینه اشتراکات فرهنگی و اجتماعی کشورهای حوزه خلیج فارس، کارهای تحقیقاتی و پژوهشی انجام شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با تأکید بر اینکه خلیج فارس باید منشا وحدت و اتحاد کشورهای همسایه شود افزود: با کشورهای حاشیه خلیج فارس مشترکات زیادی داریم و می‌خواهیم گفتمان مشترک بین‌المللی در این نقطه ایجاد کنیم.

این مسئول عنوان کرد: چند هزار سال تاریخ مستند خلیج فارس را ارائه می‌دهیم و این ارائه سند خلیج فارس در راستای ایجاد وحدت بیشتر است.

ایرانی باتأکید بر نقش مهم وحدت کشورها در خنثی شدن اهداف دشمنان اضافه کرد: می‌خواهیم کشورهای حوزه جنوبی خلیج فارس با همراهی حوزه شمالی خلیج فارس وحدت و انسجام پیدا کنند تا مشکلات منطقه را حل کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تصریح کرد: حضور نامبارک کشورهای مستکبر در خلیج فارس یک‌ تهدید و آسیب است، چرا که آنها نمی‌خواهند این منطقه در آرامش باشد.

ایرانی به همایش بین‌المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس اشاره کرد و افزود: در این همایش بیش از 120 مقاله بین‌المللی در 2 روز ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: روز اسناد ملی و میراث مکتوب هم در این همایش دیده شده و آثار ارزشمندی در این زمینه به نمایش در می‌آید.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار بوشهر اظهار کرد: امیدوارم خلیج همیشه فارس را همواره با اقتدار ببینیم و دلاوری‌های مردان بزرگی که برای ماندگاری این منطقه تلاش کردند را پاس بداریم.

این مسئول یادآور شد: کسانیکه برای ماندگاری خلیج فارس فداکاری و ایثارگری کردند و به شهادت رسیدند باید نام و یادشان را زنده نگه داریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار