شکایت برادر شهید «ابومهدی المهندس» علیه ترامپ و الکاظمی

برادر شهید ابومهدی المهندس به همراه ۷۶ نفر دیگر علیه شماری از اشخاص آمریکایی و عراقی به اتهام نقش داشتن در ترور سرداران مقاومت شکایت کرد.
کد خبر: ۵۵۸۴۳۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۸ - 27November 2022

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «محمد حسن جعفر محمد» برادر شهید «ابومهدی المهندس» از «دونالد ترامپ» و «مایک پامپئو» رئیس‌جمهور و وزیر خارجه سابق آمریکا در رابطه با ترور سرداران مقاومت به دادگاهی در بغداد شکایت کرد.

برادر شهید ابومهدی المهندس، نائب رئیس سازمان حشدالشعبی عراق به همراه ۷۶ نفر دیگر علیه شماری از اشخاص آمریکایی و عراقی به اتهام نقش داشتن در ترور سرداران مقاومت شکایت کردند.

ترامپ رئیس‌ جمهور سابق آمریکا، مایک پامپئو وزیر خارجه سابق این کشور و مصطفی الکاظمی رئیس پیشین سرویس اطلاعات عراق، سفیر سابق آمریکا در بغداد و ضیا الموسوی سرپرست سابق اطلاعات نظامی عراق از جمله افرادی هستند که علیه آن‌ها در دادگاه سوم «الکرخ» در بغداد دادخواست تنظیم شده است.

شکایت برادر شهید «ابومهدی المهندس» علیه ترامپ و الکاظمی

در متن این درخواست آمده است: مایک پمپئو تأیید کرده است که اداره این عملیات تروریستی از سوی سفارت آمریکا در قلب بغداد انجام شده است و اینکه نیروهای اطلاعاتی ویژه، مسیر خودروهای حامل شهیدان (فرماندهان پیروزی) و همراهان آنها را رصد کردند که این نقض حاکمیت عراق و منشور بین‌المللی است. این علاوه بر اینکه نقض قانون بین‌المللی است، موجب ایجاد رعب و وحشت میان مردم شده است.

در این شکایت از محضر محترم دادگاه خواسته شده است که اقدامات حقوقی لازم را علیه افرادی که از آنها شکایت شده است به عمل آورند.

لازم به ذکر است که سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران و «ابومهدی المهندس» نائب رئیس وقت سازمان حشدالشعبی و همراهان آنها، در تاریخ سوم ژانویه سال ۲۰۲۰ به دستور «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد ترور شدند.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها