آرشیو سایر اخبار

انس بسیار «شهید کازرونی» با قرآن کریم/ توصیف زیبای شهید سلیمانی از نقش شهید «کازرونی» در دفاع مقدس

سردار شهید مهدی کازرونی در ۲۱ سالگی از مسئولین سپاه کردستان (مهاباد) بود. درایتش در فرماندهی باعث شد تا در شهر‌هایی که پای مهدی به آنجا می‌رسید صلح و آرامش برقرار شود و سرانجام در آبان سال ۱۳۶۲ در عملیات والفجر مقدماتی به شهادت رسید.

دفاع جانانه «پدافند هوایی» در مقابل تجهیزات پیشرفته ابرقدرت‌ها/ از سرنگونی «میگ ۲۵» تا دفاع از گلوگاه اقتصاد کشور

سرهنگ «سید احمد کیا» گفت: پدافند هوایی قهرمان ما در دوران دفاع مقدس توانست مقابل تمام تشکیلات و تجهیزاتی که ابرقدرت‌ها در اختیار عراق قرار داده بودند، دفاع جانانه‌ای داشته باشد و از تمام منابع و اماکن حیاتی و حساس کشور محافظت کرده و از رزمندگان اسلام در مناطق عملیاتی، در برابر حملات هوایی دفاع کند.

علت پیروزی بزرگ عملیات والفجر ۸ از نگاه رهبر معظم انقلاب/ ترفند پدافند هوایی برای تقابل با فناوری‌های نوین رژیم بعثی

پدافند هوایی اگرچه در دوران دفاع مقدس تحت امر نیروی هوایی ارتش بود، اما به اندازه یک نیروی نظامی در جنگ نقش‌آفرینی کرد و در هشت سال جنگ تحمیلی، ضربات سنگینی بر نیروی هوایی ارتش عراق وارد ساخت.

ساده‌ترین جلسه «مدیریت بحران» که مسئولان باید از آن عبرت بگیرند + تصویر

وقتی به خاطرات بسیاری از فرماندهان شهید دوران دفاع مقدس مراجعه می‌کنیم، می‌بینیم که آن‌ها نه‌تنها وابسته به میز و صندلی‌های ریاست نبودند، بلکه پس از قبول مسئولیت‌ها، مسئولیت خود را در قبال خدمت به مردم و دِینی که نسبت به ملت ایران بر گردن داشتند، سنگین‌تر می‌دیدند.

«جوانان انقلابی»؛ سد پولادین ایران در برابر تجاوزات ارتش بعثی/ درسی که خرمشهری‌ها به صدام دادند

سردار احمد غلامی در تشریح مسائل جنگ تحمیلی گفت: چهار پنج ماه اول جنگ که دوره مقاومت مردمی است، صدام به صورت لجام‌گسیخته و بدون مانع به داخل خاک ما آمده بود اما در مواجهه با مقاومت مردمی، ۳۴ روز طول می‌کشد که خرمشهر را ـ آن هم بخش غربی شهر در غرب رود کارون را ـ بگیرد.

حکمت شهید «احمد جعفریان» برای مبارزه توأمان در دو جبهه علم و دفاع

برخی به شهید جعفریان می‌گفتند تو جبهه می‌روی، درس حوزه را رها کن که پاسخ شهید به آن‌ها این بود که تا زمانی که جبهه به نیرو نیاز دارد، به جبهه می‌روم و کنار آن درسم را هم می‌خوانم. چیزی که برای من اهمیت دارد، انجام تکلیف الهی است نه چیز دیگری.
2 صفحه
پربیننده ها