همزمان با برگزاری جشنواره تئاتر فجر

بازدید هنرمندان کانادایی تبار از مناطق جنگی جنوب کشور

دیدار از ۱۷۷ مزار بدون نام و انبوه زنان و کودکان شهید هشت سال دفاع مقدس و تجلیل از این قهرمانان مظلوم و ادای احترام به آن‌ها از دیگر برنامه‌های این گروه در جنوب بوده است.
کد خبر: ۱۰۱۴۳
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۷ - 25January 2014

بازدید هنرمندان کانادایی تبار از مناطق جنگی جنوب کشور

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، هنرمندان تئاتر کانادایی تبارکه نام (One Light Theater) را برای گروه خود برگزیدهاند از مناطق جنگی جنوب ایران بازدید کردند. این گروه که برای اجرای نمایش (شطرنج با ماشین قیامت) و شرکت در بخش بین الملل تئاتر فجر به ایران آمدهاند برای آشنایی بیشتر با فرهنگ و تمدن و روحیه ایرانیان به شهرهای شیراز، آبادان و تهران سفر کرده و از نزدیک با مردم این شهرها گفتگو کردهاند.

این گروه پس از سفر به شیراز و بازدید از تخت جمشید و دیگر دیدنیهای تاریخی و فرهنگی شیراز به آبادان رفتند و از محلههای واقعی رخداد رمان(شطرنج با ماشین قیامت) بازدید کردند و پس ازحضور در گلزار شهدای آبادان با وقایع دردناک زمان جنگ آشنا شدند.

دیدار از ۱۷۷ مزار بدون نام و انبوه زنان و کودکان شهید هشت سال دفاع مقدس و تجلیل از این قهرمانان مظلوم و ادای احترام به آنها از دیگر برنامههای این گروه در جنوب بوده است. این گروه در ادامه بازدید خود از مناطق جنگی جنوب از جبهه اروند رود و ذوالفقاری، مجسمه دریاقلی، پل قدیمی خرمشهر و مسجد جامع این شهر بازدید کردند.

از نکات جالب توجه این سفرفرهنگی، روایتگری اتفاقات زمان جنگ ایران و عراق توسط مکی یازع نویسنده کتاب (بچههای کفیشه) و حبیب احمدزاده نویسنده رمان (شطرنج با ماشین قیامت) بود.

این گروه نمایشی نمایش شطرنج با ماشین قیامت را در دو نوبت در سالن پنج مهر آبادان برای عده کثیری از خانوادههای شهدا و جانبازان و رزمندگان به اجرا گذاشتند.

بازدید از موزه صلح و موزه ایران باستان از دیگر درخواستهای این هنرمندان بود. در موزه صلح یکی از جانبازان شیمیایی در کنار این گروه قرار گرفت و در مورد اینکه حدود هشت بار قرنیههای چشمانشان را بعلت عوارض بمبهای شیمیایی تعویض کرده است توضیحات کافی را ارائه کرد، شنیدن روایت اینجانباز شیمیایی از عوارض بمبهای شیمیایی تمام اعضاء گروه را به شدت متاثر و اندوهگین کرد.

نمایش (شطرنج با ماشین قیامت) که بر اساس رمانی ایرانی و با همین نام از حبیب احمدزاده و به کارگردانی شاهین صیادی در کانادا تمرین و اجرا شده در روزهای یکشنبه و دوشنبه ۶ و ۷ بهمن در ساعات ۱۸ و ۲۰: ۳۰ در تالار چهارسو در چهارراه ولی عصر تهران و در بخش بین الملل تئاتر فجر به صحنه خواهد رفت.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار