علی مرادخانی:

ایران ظرفیت میزبانی گروه‌های بین‌المللی را دارد

معاون امور هنری وزارت ارشاد گفت: گروه‌های تئاتر ما پتانسیل و توانایی این را دارند که در خارج از کشور برنامه اجرا کنند و روی صحنه‌های بین‌اللملی بدرخشند.
کد خبر: ۹۶۴۴
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۰ - 15January 2014

ایران ظرفیت میزبانی گروه‌های بین‌المللی را دارد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، علی مرادخانی معاون امور هنری وزارت ارشاد در مراسم افتتاح سی و دومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر پس از قرائت پیام وزیر ارشاد اظهار داشت: در همین مدت کوتاهی که سپری کردیم  بسیاری از راهبردها و  سیاستهای اجرایی و فرهنگی دولت از زبان هنرمندان بازگو شده که این مساله بسیار جای خوشحالی و خوشوقتی دارد.

وی با تاکید بر لزوم تلاش مسوولان اداری و اجرایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای فراهم کردن بسترهای لازم برای حضور هنرمندان فرهیخته تئاتر گفت: وظیفه ما آماده سازی زیرساخت های لازم  برای بروزاتفاقات بسیار خوب تئاتری در کشور است. قبول داریم که در برخی موارد کمبودهایی وجود دارد، ما در برخی مناطق کشور شاهد فشردگی امکانات و در بخش هایی از کشور شاهد کمبود امکانات هستیم؛ پس گام نخست ما فراهم سازی زیرساختهای مناسب و ایجاد تناسب امکانات در کل کشور است.

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تئاتر را آیینهدار فرهنگ و هنر کشور خواند و بیان داشت: هنر تئاتر فاخر است چون بی هیچ پیرایهای اصل و ذات معانی موجود در بطن و عمق موضوعات انسانی را به شکل زنده روی صحنه میبرد و به مخاطب ارائه می کند، راز تاثیرگذاری بالای این هنر در ارتباط زنده و بی واسطه و بی پیراییای است که با مخاطب برقرار می کند.

وی افزود: هنر تئاتر هنری است صریح و انتقادی؛ پس باید شکوفا شدن این هنر باید ابتدا شرایط نقد پذیری را میان مسئولان فراهم کنیم و بعد هم این شرایط نقد پذیری را بین جامعه توسعه دهیم.

وی با انتقاد شدید از بودجه بسیار محدود معاونت هنری و ابراز امیدواری برای افزایش این بودجه بیان داشت: نگاه ما به مقوله توسعه امکانات تنها مختص تهران نیست و همه  تلاشمان را می کنیم تا امکانات هنری استان ها را نیز رونق بخشیم تا دیگر وجود برخی امکانات در تهران برای هنرمندان استانی آرزو و رویا و خیال نباشد.

مرادخانی با اشاره به حضور پررنگ بانوان در جشنواره تئاتر فجر اشاره کرد و گفت:  نگاه مهم دولت بر دیپلماسی عمومی و دیپلماسی بین المللی استوار است و در این نگاه برای فرهنگ و هنر جایگاه ویژه ای تعریف شده است. کشور ایران این ظرفیت را دارد که میزبان اجرای عمومی گروه های بین المللی تئاتر باشد، گروه های تئاتر ما پتانسیل و توانایی این را دارند که در خارج از کشور برنامه اجرا کنند و روی صحنه های بین اللملی بدرخشند.

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امنیت شغلی، اجرهای مستمر، تمرکززدایی از تهران و افزایش بهرهوری در استانها را خواستههای به حق و مهم هنرمندان تئاتر دانست و خاطرنشان کرد:  همه تلاشمان را  میکنیم تا این امکانات را با تواناییهایی که در وزارت ارشاد داریم و همین طور با کمک گرفتن از شهرداریها آنگونه که شایسته است عملیاتی کنیم. 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار