اعلام اسامی داوران بخش مستند جشنواره فیلم فجر

مرتضی پورصمدی، رامین حیدری فاروق، مجید شیخ انصاری ، فرهاد مهران فر و فرهاد ورهرام به عنوان داوران بخش مستند معرفی شدند.
کد خبر: ۹۵۵۲
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۹ - 14January 2014

اعلام اسامی داوران بخش مستند جشنواره فیلم فجر

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، پس از بازبینی آثار مستند و اعلام فیلمهای بخش مسابقه توسط هیات انتخاب، اسامی داوران بخش مستند به شرح زیر اعلام شد:

مرتضی پورصمدی: مرتضی پورصمدی در مهر ماه سال ۱۳۳۱ در همدان به دنیا آمد. وی تحصیلات را تا دوره متوسطه در همدان ادامه داد و سپس برای ادامه تحصیل در رشته فیلمبرداری در مدرسه عالی رادیو و تلویزیون به تهران آمد. وی پس از فارغ التحصیل شدن، به عنوان فیلمبردار در تلویزیون مرکز کرمانشاه مشغول به کار شد.

در سال ۶۲ پورصمدی به تهران منتقل شد و فیلمبرداری مستند را به شکل حرفهای ادامه داد. مرتضی پورصمدی در سال ۱۳۷۶ بعد از ۲۵ سال فعالیت باز نشسته شد و هم اکنون به عنوان مدیر فیلمبردار در سینما و تلویزیون به شکل آزاد به کار اشتغال دارد. پورصمدی سابقهٔ فیلمبرداری فیلمهای مطرحی چون گیلانه (رخشان بنیاعتماد)، دایره زنگی (پریسا بختآور)، طبقهٔ سوم (بیژن میرباقری) و... را دارد و با فیلمسازان نوگرا و متفاوتی مثل کیوان علیمحمدی و امید بنکدار هم در دو فیلم سینماییشان شبانه و شبانهروز همکاری داشته است.

او کارگردانی را هم تجربه کرده و چندین فیلم مستند ساخته که بعضی از آنها جوایزی هم گرفتهاند و ضمناً به عنوان عکاس مردمنگار نمایشگاههای زیادی برپا کرده است. او در جشنواره فجر گذشته فیلمبرداری هیس! دخترها فریاد نمیزنند را بر عهده داشت.

رامین حیدری فاروق: در سال ۱۳۴۵ در تهران متولد شد. او در سال ۱۳۶۸ پس از قبولی در آزمون هنر با گرایش سینما تحصیلات دانشگاهی خود را در مقطع کارشناسی رشتهٔ کارگردانی در دانشکدهٔ سینما-تئاتر دانشگاه هنر تهران آغاز کرد و پس از به اتمام رسانیدن این مقطع، وارد دورهٔ کارشناسی ارشد در رشتهٔ پژوهش هنر شد.

در ایران فاروقی را به عنوان مستندسازی صاحب سبک میشناسند که روایتی شاعرانه را با توالیِ به یادماندنی از تصاویر همراه میکند. پس از کارگردانی مجموعهٔ داستانی «راهی»، طی سالهای ۱۳۷۶ و ۱۳۸۷ موفق به تولید و کارگردانی مجموعههای مستند متعددی با عناوین «ابر، باد، ماه»، «گره»، «دیدار»، «اینجا آفریقاست» و «شرق، دیوار، آفتاب» در ایران، آفریقای جنوبی، زیمبابوه، تانزانیا، اتیوپی و چین گشت.

مجید شیخ انصاری: مجید شیخ انصاری کارشناس ارشد رشته کارگردانی سینما؛ عضو هیئت علمی دانشکده سینما تئاتر دانشگاه هنر است و علاوه بر تدریس کارگردانی فیلمنامه نویسی ونقد فیلم در دانشکده سینما تئاتر مدیریت گروه سینما را نیز برعهده دارد. وی در کشور انگلستان مشغول تحصیل و تحقق در رشته فیلمسازی حرفهای با گرایش جلوههای بصری دیجیتال و شخصیتهای مجازی برای دریافتPHD است.

فرهاد مهران فر: فرهاد مهرانفر متولد ۱۳۳۸ بندر انزلی، فارغ التحصیل سینما از دانشکده سینما تئاتر دانشگاه هنر است. وی فعالیت فیلمسازی را با ساخت فیلمهای کوتاه آغاز کرد. کارگردانی اولین فیلم سینمایی با نام «موشک کاغذی» ۱۳۷۵، نویسندگی و کارگردانی چهار فیلم سینمایی و نزدیک به شصت فیلم مستند رادر کارنامه خود دارد.

فرهاد ورهرام: پیشکسوت مستندساز، فیلمبردار، محقق، کارگردان، عکاس، تهیه کننده و نویسنده سال ۱۳۲۷ در شهر بروجردزاده شد. وی در دانشکده هنرهای دراماتیک رشته کارگردانی سینما را خواند، ورهرام فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۵۲ آغاز کرد. تا کنون در زمینه فیلمبرداری، کارگردانی، تحقیق و عکاسی فعالیتهای مختلفی داشته است. آثار سینمایی فرهاد ورهرام در موزه مردمشناسی پاریس، موزه مردمشناسی وین، فستیوال مردمشناسی جهان سوم در فرایبورگ، فستیوال مردمشناسی در هلسینکی، خانه سینمای تهران، انجمن فرهنگی ایران و فرانسه، و بیست و دو مرکز فرهنگی داخلی و خارجی به نمایش درآمده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار