علی نصیریان:

جشنواره تئاتر فجر چکیده همه جشنواره ها است

بازیگر و کارگردان مطرح کشور گفت: درخواست می‌کنم دولت پایش را از حوزه تولید آثار هنری بیرون بکشد و خلاقیت و ساخت و ساز هنر را به اهل فن بسپارد.
کد خبر: ۹۶۳۳
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۶ - 15January 2014

جشنواره تئاتر فجر چکیده همه جشنواره ها است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، مراسم افتتاحیه سی و دومین جشنواره تئاتر فجر شب گذشته  در مرکز همایشهای جزیره کیش با حضور مسئولان و هنرمندان کشور برگزار شد.

در ابتدای این مراسم علی اصغر مونسان مدیرعامل جزیره آزاد کیش پشت تریبون قرار گرفت و ضمن خوش آمد گویی به همه هنرمندان و میهمانان اظهار داشت: یکی از بارزترین جلوههای هنر تئاتر این است که هر لحظه آن آمیخته با زندگی روزمره ما است. به گواه تاریخ، هنر زمانی ماندگار می شود که با مفاهیم الهی درآمیخته شود.

وی با تاکید بر تلاش مسئولان جزیره کیش برای تبدیل شدن این جزیره به کانون توجهات فرهنگی گفت: اراده مدیریت این جزیره بر آن است تا با توسعه و ایجاد فضاهای فرهنگی و تدوین برنامههای مدون و راهبردی، این جزیره را به کانون توجهات فرهنگی کشور مبدل سازد.

 در ادامه این مراسم قادر آشنا دبیر سی و دومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر ضمن ارائه گزارشی مفصل از بخشهای مختلف سی و دومین جشنواره تئاتر فجرو تشکر و قدرانی از مسئولان جزیره کیش به خاطر قبول میزبانی این جشنواره گفت: در این دوره از جشنواره 114 نمایش ایرانی حضور دارد که تنها 16 نمایشنامه آن متعلق به نویسندگان خارجی بوده و بقیه اثار توسط نویسندگان ایرانی به نگارش در آمده است.

علی نصیریان هنرمند پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون نیز به عنوان سخنران پشت تریبون حاضر شد و ضمن تاکید بر اینکه جشنواره تئاتر فجر یکی از مهمترین اتفاقات تئاتری کشور است، گفت:  جشنوارههای مختلفی در طول سال برگزار میشود اما جشنواره تئاتر فجر چکیده همه جشنواره ها است و ویترین تلاش همه هنرمندان تئاتر کشور در طول یک سال است.

وی با انتقاد شدید ازعدم استمرار فعالیت های فرهنگی و عدم توجه لازم به استعدادهایی که در شهرستانهای مختلف به سر می برند، افزود: استعدادهای خلاق و جوان در گوشه و کنار مملکت ما فراوانند اما متأسفانه به دلیل عدم استمرار فعالیت های فرهنگی و بریده بریده بودن این فعالیت ها به ثمر نمینشیند. توسعه فرهنگ استمرار میخواهد و یک استعداد هنریبرای اینکه پیشرفت کند و هنرش را به ثمر بنشاند باید استمرار فعالیت داشته باشد.

نصیریان به کمبود حمایتهای مادی و معنوی در حوزه تئاترو لزوم ایجاد انگیزه در بین هنرمندان تئاتر اشاره کرد و گفت: مملکت را دولتها نمیسازند ملتها میسازند درخواست میکنم  دولت پایش را از حوزه تولید آثار هنری بیرون بکشد و خلاقیت و ساخت و ساز هنر را به اهل فن بسپارد، به نظرم دولت تنها باید از هنرمندان حمایت کند.

نظر شما
پربیننده ها