در آستانه برگزاری جشنواره فیلم فجر اعلام شد

اسامی داوران بخش"نگاه نو" جشنواره فیلم فجر

محمدعلی باشه‌آهنگر، عزیزالله حمیدنژاد، ابوالحسن داوودی، پیمان قاسم‌خانی و اکبر نبوی داوری فیلم‌های بخش «نگاه نو» را عهده‌دار شدند.
کد خبر: ۹۹۱۸
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۶ - 21January 2014

اسامی داوران بخش

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، اسامی و مشخصات داوران بخش نگاه نو (مسابقه فیلمهای اول) به شرح اعلام شد:

محمدعلی باشه آهنگر، متولد سال ۱۳۴۱ در شهر دزفول است. او دانشآموختهٔ رشته کارگردانی از دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر است. باشه آهنگر فعالیتهای هنری خود را با ساخت و بازی در چند نمایش آغاز کرد. وی خلق آثاری چون «نبات داغ»، «ملکه»، «فرزند خاک» و «بیداری رویاها» را در کارنامه خود دارد.

عزیزاله حمیدنژاد، سال ۱۳۳۸ در گرمسار دیده به جهان گشود. او پس از گذراندن دوره فیلمسازی از مرکز اسلامی آموزش فیلمسازی، فعالیت هنری را آغاز کرد. حمیدنژاد تاکنون چندین فیلم سینمایی مانند «شکوفههای سنگی»، «اشک سرما»، «قله دنیا»، «ستارگان خاک» و «هور در آتش» را جلوی دوربین برده است. او برنده سیمرغ بلورین جایزه ویژه هیات داوران دهمین دوره جشنواره فیلم فجر به خاطر فیلم «هور در آتش» شد.
ابوالحسن داوودی: متولد ۱۳۳۲ در نیشابور و فارغ التحصیل مدرسه عالی تلویزیون و سینما و رشته جامعهشناسی از دانشگاه ملی تهران است. اولین فیلم این کارگردان «سفر عشق» بود. از آثار وی میتوان به «سفر جادویی»، «جیببرها به بهشت نمیروند»، «من زمین را دوست دارم»، «مرد بارانی»، «نان و عشق و موتور هزار» اشاره کرد.

پیمان قاسم خانی، متولد سال ۱۳۴۴ در تهران است. وی در سال ۱۳۷۰ به مرکز آموزش فیلمسازی باغ فردوس رفت و اولین دوره فیلمنامه نویسی را در این مرکز گذراند. از جمله فیلمنامههای او میتوان به «من زمین را دوست دارم»، «بوی خوش زندگی» (بازنویسی)، «نان و عشق و موتور هزار»، «هتل» اشاره کرد. او برای نوشتن فیلمنامهٔ «دختری با کفشهای کتانی» جایزه بهترین فیلمنامه نویسی را از خانه سینما دریافت کرد. همچنین سریالهای «خانه ما» (مسعود کرامتی) و «گالری ۹» (غلامرضا رمضانی) را نوشته است. وی برای فیلمنامه فیلم «مارمولک» سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه را از جشنواره فیلم فجر دریافت کرده است.

اکبر نبوی، سال ۱۳۴۳ در شهریار متولد شد. او دارای مدرک تحصیلی فوق دیپلم پرورشی (علوم تربیتی) است. پس از فارغ التحصیلی به تدریس در دبیرستانهای تهران پرداخت. او به مدت ۸ سال به عنوان عضو شورای سردبیری روزنامه رسالت فعالیت کرد و در این مدت مقالات متعددی در زمینههای هنری، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در مطبوعات به چاپ رساند. سایر مسئولیتهای وی عبارتند از: مدیر مسئول و سردبیر مجله «ویدئو ـ ماهواره»، سردبیر نشریه روزانه دومین جشنواره ویدئویی سوره، سردبیر نشریه روزانه سیزدهمین جشنواره بینالمللی فیلم فجر، عضو هیأت داوران بخش سینمای ایران در یازدهمین جشنواره بینالمللی فیلمهای کودکان و نوجوانان. وی در حال حاضر مدیر مسئول و سردبیر ماهنامه سینمایی فیلم ـ ویدئو است و معاونت فرهنگی خانه سینما را به عهده دارد.

نظر شما
پربیننده ها