همزمان با برگزاری جشنواره تئا‌تر صورت گرفت

معرفی داوران بخش‌های مختلف سی‌ودومین جشنواره تئا‌تر فجر

سی و دومین جشنواره تئا‌تر فجر داوران بخش‌های بین‌الملل، تازه‌های تئا‌تر ایران و بخش مسابقه مرور تئا‌تر ایران خود را مشخص کرد.
کد خبر: ۹۸۰۱
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۲ - 18January 2014

معرفی داوران بخش‌های مختلف سی‌ودومین جشنواره تئا‌تر فجر

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، داوران بخشهای بینالملل، تازههای تئاتر ایران و بخش مسابقه مرور تئاتر ایران سی و دومین جشنواره تئاتر فجر معرفی شدند.

بر پایه این گزارش، پری صابری نویسنده و کارگردان تئاتر، سعید کشن فلاح مدرس، کارگردان و بازیگر تئاتر و مسعود رایگان بازیگر و کارگردان تئاتر و سینما در کنار زولت پوزگای از مجارستان و تاتیانا تیخانووت از روسیه، ۳۱ اثرحاضر در بخش مسابقه بینالملل را داوری میکنند.

 تاتیانا تیخانووت

تاتیانا تیخانووت (Tatiana Tikhonovets) منتقد تئاتر و عضو انجمن تئاتر روسیه و یکی از اعضا هیات داوران تئاتر ملی روسیه «ماسک طلایی» در سال ۲۰۰۰ و ۲۰۱۰ است. این هنرمند در سال ۲۰۰۵ رئیس انجمن متخصصین و عضو هیات داوران جشنواره «سیبری» بوده و در سال ۲۰۱۰ نیز ریاست هیات داوران جشنواره بین المللی کپر آلتین را بر عهده داشته است.

 زولت پوزگای دارماتوژ

زولت پوزگای دارماتوژ، کارگردان، نمایشنامه نویس و فیلمنامهنویس مجارستانی، برنده جایزه ارنونایس در سال ۱۹۹۲، جایزه نمایشنامهنویسی جشنواره برلین را برای نمایشنامه آرتور و پل، جایزه جشنواره نمایشنامهنویسان انگلیسی را در سالهای ۱۹۷۷، ۱۹۹۸ و ۱۹۹۹ بدست آورده و برنده جایزه شیر طلایی بهترین دراماتورژ شده است. از این نویسنده نمایشنامههای «دوستدار روشنایی»، «عشق تا سرحد دیوانگی»، «عسل سیاه»، «ملکه برفی»، «بچه» و... شهرت دارند. در این بخش ۱۸ نمایش از کارگردانان ایرانی و ۱۳ اثر از کشورهای آلمان، ارمنستان، ایتالیا، فرانسه، کانادا، کره جنوبی، نروژ، اسپانیا و مجارستان به رقابت میپردازند.
 
داوران بخش مسابقه تازههای تئاتر ایران

سهراب سلیمی کارگردان، بازیگر و طراح تئاتر، نادر برهانی مرند نویسنده و کارگردان تئاتر و سعید اسدی کارگردان، نویسنده و مدرس تئاتر آثار بخش مسابقه تازههای تئاتر ایران را داوری میکنند.

در این بخش ۲۱ نمایش به اجرا در میآیند که برای حضور در جشنواره سی و دوم تئاتر فجر تولید شدهاند. قرار است در این بخش ۱۰ نمایش از هنرمندان جوان تئاتر که به بخش نسل نو راه یافتهاند با کارگردانان شناخته شدهای همچون شهرام کرمی، احمد ایرانیخواه، افسانه ماهیان، مهدی پاشایی، حسن جودکی، سید جواد روشن، جلال تجنگی، ندا هنگامی، سید محمد مساوات و سید محسن حسنزاده که در بخش چشم انداز حضور دارند به رقابت بپردازند.

 هیات داوران بخش مسابقه مرور تئاتر ایران

هادی مرزبان کارگردان و بازیگر تئاتر و تلویزیون، حسین مسافر آستانه کارگردان، بازیگر و مدرس تئاتر و شیرین بزرگمهر طراح و مدرس تئاتر داوری بخش مسابقه تئاتر ایران را بر عهده گرفتند.

در بخش مسابقه مرور تئاتر ایران ۲۶ نمایش اجرا میشوند که از آن میان ۵ نمایش از بخش مرور، ۱۳ نمایش از بخش برگزیدههای جشنواره مناطق در کنار ۸ نمایش برگزیده جشنوارههای یک سال اخیر کشور که به بخش جشنواره جشنوارهها راه پیدا کردهاند، اجرا میشوند.

لازم به ذکراست، سی و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر با دبیری قادر آشنا از ۲۴ دی تا ۱۲ بهمن در تهران و دیگر شهرهای کشور برگزار میشود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار