اولین‌های دفاع مقدس/ 23

واژه «دفاع مقدس» از کجا وارد ادبیات جنگ شد؟

اولین بار که امام خمینی (ره) واژه «دفاع مقدس» را به کار بردند در 22 بهمن سال 1360 مصادف با شانزدهم ربیع الثانی 1402 به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بود.
کد خبر: ۲۵۸۷۱۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۹ - 23September 2017

واژه «دفاع مقدس» از کجا وارد ادبیات جنگ شد؟به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، اولین بار که امام خمینی (ره) واژه «دفاع مقدس» را به کار بردند در 22 بهمن سال 1360 مصادف با شانزدهم ربیع الثانی 1402 به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بود. ایشان فرمودند:

بحمدالله تعلی سه سال از پیروزی انقلاب اسلامی سپری شد و در آستان سال چهارم هستیم. با پیشگویی های قشر های غیر آشنا به اسلام و مردم دلیر ایران، باید جمهوری اسلامی بیش از دو سال از شکست خود را پشت سر گذاشته باشد! خواب های شیرینی که مخالفان داخلی و پشتوانه های خارجی آنان دیده بودند و رویاهای امید بخشی که کاخ های طلایی برایشان بنا نموده بودند یکی پس از دیگری با همت والای ملت عظیم الشان و جوانان برومند اسلام فروریخت.

حضرت امام خمینی (ره) در ادامه سخنان خود تذکراتی را دادند که از جمله آن:

چنانچه اینجانب و مسئولین جمهوری اسلامی مکررا اعلام نموده ایم، ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران تسلیم احکام مقدس قرآن و اسلام اند. و به حکم قرآن مجید خود را برادر ایمانی تمام ملت های اسلامی و کشورهای مختلف از حیث فرهنگ و جغرافیا می دانند؛ و صلح جویی و زندگانی مسالمت آمیز را با تمام دولت ها و ملت ها طالب می باشند و تا دولتی به حریم کشور آنان تجاوز نکند و متعهد احکام اسلام باشد، آن را برادر خود می دانند؛ و از همه کشور ها و ملت ها می خواهند که با هم متعهد و یک صدا در مقابل تجاوز گران، هرکس باشد، قیام کنند و خود را از چنگ جهانخواران نجات دهند؛ و نیز به حکم اسلام از تجاوز به حقوق و حدود خود دفاع کرده و تجاوز گر را تادیب نمایند و در این صورت است که هیچ قدرتی به فضل خداوند متعال نمی تواند آنان را از این دفاع مقدس باز دارد و به دولت ها نصیحت می کنم که دست از کینه توزی و زورآزمایی بردارند و با دولت و ملت ایران دست برادری دهند تا اسرائیل غاصب را از کشورهای اسلامی و زمین های مغصوب بیرون رانند و نژاد پرستی و زبان سالاری را، که در اسلام محکوم و مردود است، کنار زنند، تا سعادت دین را در آغوش گیرند و هیچ قدرتی نتواند با آنان مقابله کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار