دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

سوء استفاده از سایت‌های خرید و فروش اینترنتی برای انتخاب سوژه‌های سرقت

«در سایت‌های خرید و فروش اینترنتی به دنبال فروشندگان تلویزیون بودم؛ با دیدن سوژه مناسب با آن‌ها قرار می‌گذاشتم و با دو شگرد از آن‌ها سرقت می‌کردم.»
کد خبر: ۲۹۲۰۷۹
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۷ - 21May 2018

استفاده از سایت شیپور و دیوار برای انتخاب سوژه‌ها سرقتگروه اجتماعی دفاع پرس: دو سابقه دارد و این بار هم به دلیل سرقت اینترنتی بازداشت شده است. تخصصش فقط سرقت تلویزیون‌های مدل بالا است؛ در سایت‌های خرید و فروش اینترنتی با استفاده از شگردهای مختلف با فروشندگان قرار می‌گذاشت و با شگردهایی که در ادامه می‌خوانید از این افراد سرقت می‌کرد.

دفاع پرس: چند سال سن داری و از چند سالگی شروع به سرقت کردی؟

 26 سال سن دارم و به دلیل اعتیادی که دارم از 2 سال پیش شروع به کار خلاف کردم.

دفاع پرس: اعتیادت از چند سالگی شروع شد و دلیل آن چه بود؟

از 13 سالگی اعتیاد داشتم و اول با سیگار شروع شد و کم کم به چیزهای دیگر کشیده شد. من در خانواده ای زندگی می کردم که پدر، مادر و برادرانم همگی اعتیاد داشتند و من نیز به این راه کشیده شدم.

دفاع پرس: آیا سابقه زندان رفتن داری؟

آری؛ حدود 2 سال پیش به دلیل درگیری و زد و خورد من را دستگیر کردند که پس از دادگاه من راهی زندان شدم و یک بار هم ماموران نیروی انتظامی از من مقداری مواد گرفتند.

دفاع پرس: نقشه سرقت آخرت چطور بوده است؟

در سایت‌های خرید و فروش اینترنتی به دنبال فروشندگان تلویزیون بودم. با دیدن سوژه مناسب با آن‌ها قرار می‌گذاشتم و برای سرقت تلویزیون‌ها دو شگرد به کار می‌بردم.

دفاع پرس: شگردهایت چه بود؟

قبل از اینکه به سر قرار بروم از داخل خانه و با استفاده از رایانه فیش‌های پرداخت جعلی بانک درست می‌کردم. وقتی به بانک برای انتقال وجه می‌رفتم، کمی صبر می کردم و پس از چند دقیقه به فروشنده می‌گفتم کارت به کارت کردم و فیش را به آن‌ها می‌دادم. شگرد دیگرم این بود که آدرس محل را می‌دادم و با موتور در محل حاضر می‌شدم، بعد از تحویل گرفتن تلویزیون با یکی از دوستانم هماهنگ می‌کردم و تلویزیون را به ماشین او منتقل می‌کردم و بعد از آن به فروشنده می‌گفتم با خودرویش دنبالم بیاید تا به بانک برویم و پول را به حسابش واریز کنم، اما در مسیر از دست او در می‌رفتم و بعد از آن تلویزیون را از دوستم در مرحلی که قرار گذاشته بودیم، تحویل می‌گرفتم.

دفاع پرس: چرا سرقت می‌کردی؟

به خاطر اعتیاد؛ حتی زنم از من طلاق گرفت و عاقبتم دزدی شد.

دفاع پرس: چطور دستگیر شدی؟

پس از آخرین کاری که انجام دادند پلاک موتور من را شناسایی کردند و از طریق آن دستگیر شدم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار