استاندار کرمانشاه خبر داد؛

احداث موزه دفاع مقدس کرمانشاه در آذر سال جاری

هوشنگ بازوند از احداث موزه دفاع مقدس کرمانشاه در آذر سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۳۶۹۴۵۵
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۳ - 09November 2019

دیدار سردار ناظر با استاندار کرمانشاه / آغاز ساخت موزه دفاع مقدس استان کرمانشاه در آذر ماه 1398به گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، سردار سرتیپ دوم پاسدار «محمد قاسم ناظر» معاون هماهنگ کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و هیأت همراه شامگاه امروز با حضور در استانداری کرمانشاه با «هوشنگ بازوند» استاندار کرمانشاه دیدار و در زمینه تفاهمنامه اولیه ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان کرمانشاه  گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

سردار ناظر در ابتدا اظهار داشت: احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان کرمانشاه در جهت حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و ترویج فرهنگ انقلاب، مقاومت، ایثار، جهاد، شهادت، خودباوری دینی و ملی در آحاد ملت این مرز و بوم  لازم است.

معاون هماهنگ کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس افزود: برای ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در استان کرمانشاه 15 هکتار زمین در جوار پادگان توحید در ورودی شهر کرمانشاه تملک شده که قرار است 12 هزار و 200 متر مربع آن فضای  فضای سرپوشیده برای ایجاد گالری های مختلف مرکز فرهنگی باشد.

وی در ادامه گفت: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در سال 1399 مرکز فرهنگی استان کرمانشاه را ردیف اعتباری فاقد در سازمان برنامه و بودجه لحاظ خواهد کرد.

«هوشنگ بازوند» استاندار کرمانشاه در ادامه جلسه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان کرمانشاه گفت: احداث این مرکز فرهنگی با مشارکت همه دستگاه های کشوری و لشکری و همچنین مردم شهیدپرور و ولایتمدار استان کرمانشاه اقدام می‌شود.

وی در ادامه افزود: نقش مردم استان کرمانشاه در سال‌های دفاع مقدس آنقدر برجسته هست که نیاز به ساخت موزه‌ای برای نشان دادن رشادت‌های مردم استان و رزمندگان در سال‌های دفاع مقدس به همگان به ویژه نسل جوان و آیندگان که سال‌های دفاع مقدس را درک نکرده‌اند، به شدت احساس می‌شود.

وی با بیان اینکه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس باید منطبق با فرهنگ و روحیه دفاع مقدس در استان ساخته شود، گفت: این موزه باید به گونه‌ای ساخته شود که بازدیدکنندگان خود را به حال و هوای سال‌های جنگ تحمیلی ببرد و این مرکز فرهنگی از آذر 1398 شروع خواهد شد.

سرهنگ «حسین ستوده» رئیس سازمان امور موزه‌ها و یادمان‌های دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور و سردار «مرادعلی محمدی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه «مهرداد سالاری فر» معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه و مشاورین طرح مرکز فرهنگی در این دیدار حضور داشتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار