سیدافقهی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

معامله نتانیاهو با خون فرماندهان فلسطینی‌ برای کسب آراء/ صهیونیست‌ها از ترور «ابوالعطا» پشیمان می‌شوند

کارشناس مسائل غرب آسیا با تاکید بر اینکه نتانیاهو و صهیونیست‌ها از ماجراجویی‌های خود پشیمان می‌شوند، گفت: نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی می‌خواهد با ریختن خون فلسطینی‌ها، خون آن‌ها را به صهیونیست‌ها بفروشد و آرای مورد نظر خود در انتخابات پیش رو را کسب کند.
کد خبر: ۳۶۹۹۱۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲ - 13November 2019

معامله نتانیاهو با خون فرماندهان فلسطینی‌ برای کسب آراء/ صهیونیست‌ها از ترور «ابوالعطا» پشیمان می‌شوندسیدهادی سیدافقهی کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌و‌گو با خبرنگار بین‌الملل دفا‌ع‌پرس درباره ترورهای اخیر فرماندهان مقاومت فلسطین توسط رژیم صهیونیستی که منجر به شهادت «بهاء ابولعطا»‌ از فرماندهان جهاد اسلامی فلسطین شد، اظهار داشت: «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی می‌خواهد با ریختن خون فلسطینی‌ها، خون آن‌ها را به صهیونیست‌ها بفروشد و بگوید که من امنیت اسرائیل را برقرار می‌کنم و با این کار آرای مورد نظر خود در انتخابات پیش رو را کسب کند.

نتانیاهو در وضعیت مرگ و زندگی

وی با اشاره به تحت تعقیب بودن نتانیاهو به‌دلیل پرونده‌های فساد مالی‌اش، خاطرنشان کرد: «بنیامین نتانیاهو» در انتخابات اخیر کنست نتوانست اکثریت آرا را کسب کند تا کابینه خودش را تشکیل دهد؛ بنابراین در حال حاضر در وضعیت مرگ و زندگی قرار دارد و اگر «بنی گانتس» هم از او دعوت به همکاری نکند و کابینه ائتلافی را تشکیل ندهند، از کابینه خارج می‌شود.

پیام نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای شهروندان اسرائیلی

این کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به ترور اکرم العجوری عضو دفتر سیاسی جهاد اسلامی در دمشق، تصریح کرد: نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی می‌خواهد‌ به شهروندان اسرائیلی این پیام را برساند که من برای تامین امنیت این رژیم، تا دمشق هم پیش می‌روم.

سیدافقهی با بیان اینکه این عملیات‌های تروریستی به دستور نتانیاهو و نفتالی بنت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی انجام شد، افزود: باید منتظر باشیم و ببینیم جهاد اسلامی فلسطین می‌تواند برای ضربه‌ای محکم به اسرائیل جنبش حماس را همراه خود کند یا خیر.

وی ترور بهاء ابوالعطا را ضربه سنگینی بر پیکره مقاومت فلسطینی‌ها عنوان کرد و گفت: رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از ضربه دردناک فلسطین، متوسل به مصری‌ها شدند و احتمالا السیسی یا سازمان استخبارات مصر به جای اعمال فشار به صهیونیست‌ها به فلسطینی‌ها فشار می‌آورند.

نتانیاهو از ماجراجویی‌اش پشیمان می‌شود

این کارشناس مسائل غرب آسیا با تاکید بر اینکه فلسطینی‌ها، نتانیاهو و صهیونیست‌ها را از این ماجراجویی‌هایشان پشیمان می‌کنند، افزود:‌ جهاد اسلامی و جنبش حماس در حال حاضر وارد جنگی تمام عیار با رژیم صهیونیستی نمی‌شوند.

تاکید بزرگان عراق بر عدم دخالت بیگانگان در تعیین سرنوشت کشورشان

سیدافقهی درباره بیانیه مداخله‌جویانه آمریکا در عراق تصریح کرد: مرجعیت عالی عراق در دیدار با نماینده سازمان ملل تصریح کردند که هیچ کشوری حق دخالت در تعیین سرنوشت عراق را ندارد و مردم عراق باید خوشان مشکلاتشان را حل کنند؛ پیرو این موضع، دیگر بزرگان عراق هم در مقابل دخالت بیگانگان موضع گرفتند.

وی ادامه داد:‌ آمریکایی‌ها در مطالبات صنفی مردم عراق، سعی در پیاده کردن پروژه خود داشتند و سازمان‌های مردم نهاد را به‌سمت بغداد هدایت کردند و بر روی اعتراضات به‌حق مردم موج‌سواری کردند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا خاطرنشان کرد: شعارهایی علیه جمهوری اسلامی ایران، حشدالشعبی و دولت عادل عبدالمهدی سرداده شد؛ ایران را متهم به دخالت در عراق کردند در حالی‌که با بیانیه اخیر آمریکا و پیشنهاد برگزاری انتخاب زودهنگام، آمریکایی‌ها دخالت خود در امورات عراق را ثابت کردند.

انتهای پیام/ 421

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار