تسلیت سازمان حفظ آثار ارتش در پی درگذشت امیر لهراسبی

سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش در پیامی درگذشت امیر سرتیپ محمدجعفر لهراسبی را تسلیت گفت.
کد خبر: ۳۷۲۱۹۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۸ - 30November 2019

تسلیت ارتشی‌ها در پی درگذشت امیر لهراسبیبه گزاش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، در پیام سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش به مناسبت درگذشت امیر سرتیپ محمدجعفر لهراسبی آمده است:

«نام ایران و ایرانی برای ملل جهان سمبل کشور و مردمانی آزاد و آزاده است که برای عزت و اقتدار خود از هیچ کوششی دریغ نکرده‌اند. کشوری که مهد بزرگان و نام‌آورانی است که نه تنها برای ما و نسل‌های آینده بلکه برای هر انسانی مایه مباهات‌اند. آنانی که در گمنامی و سربه زیری در تمامی عرصه‌های دفاع از تاریخ پر افتخار خود حماسه‌های بی بدیلی خلق کردند.

امیر سرتیپ لهراسبی از جمله همین آزادمردان و حماسه آفرینان بود که در دوران دفاع مقدس و نبرد سخت با استکبار، به جبهه‌های نبرد شتافت و بارها با جانبازی تا مرز شهادت پیش رفت، اما قرار بود که بماند و برای دفاع در برابر جنگ نرم دشمن آن سال‌های ایثار و شهادت را روایت کند. او ماند تا پس از سال‌ها روایت صحنه‌های کربلای ایران و تحمل جراحات و دوری از هم رزمان شهیدش، سرانجام در هفتم آذر به قافله شهدا بپیوندد.

سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران درگذشت این جهادگر و امیر سرافراز ارتش اسلام را به همه ملت ایران تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای بازماندگان صبر و برای آن همرزم سفر کرده علو درجات خواستار است.»

امیر سرتیپ لهراسبی در سال ۱۳۲۳ در شهرستان بروجرد چشم به جهان گشود، پس از اخذ دیپلم در سال ۱۳۴۴ وارد دانشکده افسری نیروی زمینی ارتش شد. وی پس از طی دوران دانشجویی، با رسته زرهی به درجه ستوان دومی نائل امد و سلسله مراتب مختلف فرماندهی از فرماندهی گروهان، گردان و تیپ در لشکر ۹۲ زرهی خوزستان را سپری کرد. سرتیپ لهراسبی در روزهای آغازین جنگ در منطقه عملیاتی دزفول اقدامات بسیار موثر و شجاعانه‌ای در نبرد با دشمن بعثی از خود نشان داد که با اخذ دو درجه تشویقی از سوی فرمانده وقت نیروی زمینی ارتش (شهید سپهبد صیاد شیرازی) با درجه سرهنگی به عنوان فرمانده تیپِ ۲ لشکر ۹۲ زرهی اهواز منصوب شد.

این همرزم شهید سپهبد صیاد شیرازی در ادامه به علت شایستگی‌ و رشادت‌های فراوان در جنگ تحمیلی به عنوان جانشین و سپس فرمانده لشکر ۱۶ زرهی قزوین منصوب شد. امیر سرتیپ لهراسبی در عملیات‌های مختلفی از جمله فتح‌المبین، بیت‌المقدس و سایر عملیات‌ها به عنوان فرمانده یگان‌های عمده و عمل کننده حضور داشت و در جریان این عملیات‌ها در اثر ترکش‌های ناشی از انفجار به درجه جانبازی نائل آمد. وی پس از پایان جنگ تحمیلی به ستادکل نیروهای مسلح انتقال یافت و به عنوان معاون بازرسی و در کنار شهید سپهبد صیاد شیرازی خدمت خود را به پایان رساند. دریافت درجه سرتیپی از دستان مبارک فرماندهی معظم کل قوا در سال ۱۳۷۹ و همچنین دریافت نشان درجه دو فتح از دست معظم له، از جمله افتخارات دیگر این امیر ارتش اسلام محسوب می‌شود. وی پس از سالها مجاهدت، سحرگاه پنجشنبه هفتم آذر سال ۱۳۹۸ دار فانی را وداع گفت و به همرزمان شهیدش پیوست.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار