برگزاری جلسه شورای حفظ آثار دفاع مقدس خراسان جنوبی

جلسه شورای حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی امروز برگزار شد.
کد خبر: ۳۷۲۷۸۷
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۸ - 04December 2019

جلسه شورای حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی برگزار شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، جلسه شورای حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی امروز به ریاست معاون سیاسی استاندار خراسان جنوبی برگزار شد.

«محمدرضا فخر» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی در این جلسه اظهار داشت: از دوران دفاع مقدس حدود چهل سال است که گذشته و مرجع‌هایی که در دسترس هستند کم کم از بین ما می‌روند از این رو باید هر چه زودتر به صورت جهادی تدوین کار دانشنامه را به پایان برسانیم.

فخر با بیان اینکه بسیاری از آثار و اسناد دفاع مقدس استان ما در مشهد است، اظهار داشت: خواهشی که ما از دستگاه‌های اجرایی داریم این است که تعامل با رده اجرایی استان خراسان رضوی خود داشته باشند که اسناد مرتبط با استان خراسان جنوبی را از آنها دریافت کنند.

وی افزود: اگر ما راسا ورود کنیم شاید در حد یکی دو درصد بتوانیم موفق شویم ولی اگر از طرف خود سازمان‌ها این تعامل برقرار شود کمک خواهد کرد این اسناد زودتر در اختیار ما قرار بگیرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی استان باید تعامل خوبی با وزارتخانه‌های خود داشته باشند تا بتوانند اعتباراتی که در شورای عالی هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس کشور به تصویب می‌رسد را به کسب کنند.

فخر با اشاره به وجود قانون در حوزه هزینه کرد بودجه در حوزه ایثار وشهادت تصریح کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی موظف هستند 20 درصد اعتبارات فرهنگی خود را به اسثتنا مواردی در قالب ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خرج کنند یعنی از لحاظ قانونی هیچ منعی برای خرج هزینه‌های فرهنگی در این حوزه وجود ندارد.

وی یادآور شد: دستگاه‌های اجرایی که هنوز نماینده خود را برای انجام کار دانشنامه به اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس استان معرفی نکرده‌اند در اسرع وقت این کار را انجام دهند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی ادامه داد: از دوران دفاع مقدس حدود چهل سال است که گذشته و مرجع‌هایی که در دسترس هستند کم کم از بین ما می‌روند بایدهرچه زودتر به صورت جهادی تدوین کار دانشنامه را به پایان برسانیم.

فخر با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه باید صد سال کار کنیم و عزتی که در دوران دفاع مقدس به دست آوردیم را به نسل‌های آینده منتقل کنیم، گفت: این امر محقق نمی‌شود مگر با تدوین دانشنامه دفاع مقدس و این همکاری همه دستگاه‌ها را می‌طلبد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار