سردار جعفری در اجلاس سراسری فعالان مردم جهاد و شهادت مطرح کرد؛

چگونگی مدل و سازماندهی جنگ نرم/ جهاد امیدآفرینی ضرورت جامعه امروز است

فرمانده قرارگاه بقیه الله با تشریح چگونگی مدل و سازماندهی جنگ نرم گفت: امروز جهاد امیدآفربنی ضرورت است چراکه دشمن درحال ناامیدسازی جامعه است.
کد خبر: ۳۷۷۱۶۷
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۶ - 02January 2020

چگونگی مدل و سازماندهی جنگ نرم/ جهاد امیدآفرینی ضرورت جامعه امروز استبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، سردار «محمدعلی جعفری» فرمانده قرارگاه بقیه الله در پنجمین اجلاس سراسری فعالان مردمی جهاد و شهادت با بیان‌ اینکه جوانانی امروز عزم دارند فرهنگ شهیدان و فرهنگ شهادت را در جامعه امروز توسعه و ترویج دهند که کمک به تحقق راه شهیدان است، اظهار داشت: کاری که این جوانان می‌کنند، همان کاری است که شهیدان هم‌اکنون انجام می‌دهند.

وی خطاب به حضار گفت: شما می‌خواهید فرهنگ ایثار و شهادت، حرف و پیام شهیدان را به گوش جامعه برسانید. جهاد و شهادت انتهای مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم و دشمنان دین خداست.

فرمانده قرارگاه بقیه الله با تاکید براینکه شهدا زنده‌اند و نزد خداوند روزی می‌خورند، افزود: شهدا شادمان هستند از فضلی که خدای متعالی به آن‌ها عنایت کرده است. آن‌ها بشارت می‌دهند به کسانی که هنوز به آن‌ها ملحق نشده‌اند، یعنی هنوز زنده هستند.

سردار جعفری حیات معنوی جامعه ایران را نقطه برجسته آن نسبت به سایر جوامع دانست و افزود: معنویت تحمل مردم را بالا می‌برد تا در برابر مشکلات ایستادگی کنند. رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌فرمایند «شهیدان تا زنده‌اند با جسم‌شان به اسلام خدمت می‌کنند و وقتی شهید شدند با شهادتشان همین کار را می‌کنند».

وی به مشکلات اقتصادی مردم اشاره کرد و گفت: مردم مومن انقلابی نسبت به مشکلات دلشان پر است، اما خیلی از آن‌ها صبر می‌کنند، این صبر معجزه شهیدان است که خداوند در فرهنگ شهادت و ایثار قرار داده است. اینکه امام (ره) می‌فرمودند «نتیجه پیروزی و شکست در جنگ مهم نیست» بخاطر همین عشق‌بازی در جنگ است. حاصل خون ریخته شده شهدای عاشورا حیات اسلام شد درحالی که به‌ظاهر امام حسین (ع) شکست خورد.

فرمانده قرارگاه بقیه الله عنوان کرد: کافرین و مشرکین همگی به دنبال خاموش کردن نور خدا هستند که آمریکا و اسرائیل سردمدار آن هستند. دشمن با سلاح نمی‌تواند با ما مقابله کند چراکه نتیجه جنگ سخت دفاع مقدس شد و آن‌ها از نتیجه آن سخت پشیمان هستند. استکبار برای توسعه اسرائیل برنامه داشت و امروز شکست خورده است.

سردار جعفری موفقیت انقلاب اسلامی در گام اول انقلاب را بخاطر خون شهدا دانست و ادامه داد: ادامه موفقیت‌های انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب با فرهنگ جهاد و شهادت محقق خواهد شد. اثرات ترویج فرهنگ جهاد و شهادت در بیرون مرزها ما چنین خواهد بود که هیچ کسی جرأت رویاروی با جمهوری اسلامی را نداشته باشد.

وی به قدرت جمهوری اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: امروز خون شهدا قدرت دفاعی و امنیتی از جمهوری اسلامی ساخته است که ما را از توطئه‌های ایجاد شده عبور می‌دهد. ثبات، آرامش، صبر، بصیرت و آگاهی در برابر مشکلات را شهدا به مردم می‌دهند؛ شهدا از مومنین و نزدیکانشان مراقبت می‌کنند هرچند گوش عده‌ای نمی‌شنود.

فرمانده قرارگاه بقیه الله با تاکید براینکه هرجهادی قتال و کشته شدن نیست، گفت: لازمه جهاد فرهنگی و جهاد اقتصادی، جهاد علمی، جهاد سیاسی، جهاد اجتماعی و جهاد خدمت‌رسانی شهادت نیست اما جهاد است. امروز جهاد امیدآفربنی ضرورت است چراکه دشمن درحال ناامیدسازی است. شهدا بعد از شهادتشان جهاد امیدآفربنی و خدمت‌رسانی به مردم می‌کنند؛ این همان کاری است که رهبری با صدای بلند و فریاد مردم را به آن دعوت می‌کنند. آن جهاد در جنگ نرم است، یعنی جهاد فرهنگی، اقتصادی، خدمت‌رسانی به مردم.

سردار جعفری با تاکید براینکه اسلام انفرادی امروز به درد مردم و خدا نمی‌خورد بلکه شرط مومن بودن کار جهادی است، افزود: معنی فرهنگ جهاد یعنی ازخود گذشتن برای جامعه و دیگران برای خدا. جهاد در جنگ نرم یعنی گذشتن از خود، وقت، آسایش، وقت خانواده، استراحت، پول و مادیات برای دیگران و جامعه؛ این جهاد چیزی است که به‌شدت به‌آن نیاز داریم. مردم امروز مشکل نان و آب دارند لذا اول باید به مسائل اجتماعی آن‌ها رسید و سپس کار فرهنگی برای آن‌ها انجام داد. این باید به یک حرکت بزرگ اجتماعی تبدیل شود؛ رهبری در بین جوانان بر این موضوع تاکید کرد.

وی اظهار داشت: در گام دوم انقلاب باید جامعه به سمت اسلامی شدن حرکت کند. اسلامی شدن دستگاه‌های نظام اول صورت بگیرد و سپس جامعه اسلامی شود. این حرکت بدون حضور گسترده و موثر مردم شدنی نیست، همان‌طوری که در دفاع مقدس اگر مردم نبودند سرنوشت جنگ مشخص نبود.

فرمانده قرارگاه بقیه الله به حضور مردم و بسیج مردمی در ناکام کردن فتنه‌های مختلف اشاره کرد و عنوان کرد: عبور از بحران‌های بزرگ اجتماعی ملی مثل جنگ، سیل و زلزله بدون حضور گسترده مردم حل شدنی نبوده و نیست. حرکت انقلاب در اسلامی شدن جامعه و دستگاه‌ها نیز به دست مردم حل خواهد شد.

سردار جعفری اسلامی شدن جامعه را به‌دست مردم حل شدنی دانست و افزود: صرف حضور مردم بدون حرکت اجتماعی کفایت نمی‌کند؛ رهبری دو سال است که این حرکت اجتماعی را از مردم به‌واسطه جوانان مطالبه می‌کنند. این حرکت بزرگ اجتماعی که ایشان انتظار دارند همین حرکتی است که در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی با روحیه و نگاه جهادی برای جامعه صورت می‌گیرد که باید اتفاق بیفتد. این حرکت‌ها شروع شده است اما این سازماندهی حرکت مردم برای حضور در حرکت جنگ نرم چگونه است؟ آقا فرمودند با محوریت جوانان با فرمان آتش به اختیار باشد.

وی با طرح این سوال که مدل و سازماندهی جنگ نرم چگونه است، گفت: این سازماندهی با تشکیل هسته‌های کوچک، خودجوش، مردمی و آتش به اختیار شدنی است چراکه وابستگی به کسی ندارد. آقا بر جهاد امیدآفرینی تاکید دارند، این امر به معروف از خیلی کارها بهتر ضرورت امروز جامعه است.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها