یادداشت/ سعید نوروزی‌پور

راهی جز قدرتمند شدن نداریم

طبیعت دشمنان جمهوری اسلامی ایران در طول 40 سال گذشته نشان داده که هر جا ما از خودمان ضعف نشان داده‌ایم و ضعیف عمل کرده‌ایم، دشمن از این ضعف برای ضربه‌زدن به ما استفاده کرده است؛ لذا ما هیچ راهی جز پیشرفت و قدرتمند شدن برای مقابله با دشمنان نداریم.
کد خبر: ۳۸۰۱۹۴
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۲:۵۵ - 21January 2020

راهی جزء قدرتمند شدن نداریمگروه اخبار داخلی دفاع‌پرس- سعید نوروزی‌پور؛ بعد از کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ شکست دادن رژیم شاه که با پشتیبانی آمریکا به ژاندارم منطقه تبدیل شده بود روز به روز سخت و سخت‌تر می‌شد. در هفدهم شهریور سال ۱۳۵۷ مردم تهران در اعتراض به ظلم رژیم پهلوی به پا خاستند؛ مردم برای مقابله با رژیم طاغوت به خیابان‌ها آمدند و در حاشیه میدان ژاله (میدان شهدا) با نیرو‌های گارد شاهنشاهی مواجه و سرانجام توسط دژخیمان ستم‌شاهی به خاک و خون کشیده شدند. در جریان خیزش اعتراضی مردم، فرود هواپیمای حامل حضرت امام خمینی (ره) در فرودگاه مهرآباد پیام مشخصی برای دنیا داشت.

ملت ایران در آن زمان تصمیم خود را گرفته بود و با وجود حمایت‌های گسترده قدرت‌های غربی از رژیم پهلوی، مردم ایران با لبیک به حضرت امام خمینی (ره) هر ناشدنی را شدنی کردند. مردمی که قرن‌ها توسط سلطه‌گران تحقیر شده بودند، با بازیافتن هویت ایرانی و اسلامی خود رژیم طاغوت را به نابودی کشاندند و با عزمی راسخ و اراده‌ای شکست ناپذیر سلطنت پهلوی را سرنگون کردند و انقلاب اسلامی عظمت درونی خود را به جهانیان نشان داد.

۱۳ آبان سال ۵۸ پس از سقوط رژیم پهلوی حالا نوبت طاغوتی بزرگ‌تر بود که هیمنه شکست ناپذیری‌اش به همت مردمی انقلابی شکسته شود؛ تسخیر لانه جاسوسی به دست دانشجویان پیرو خط امام به همگان نشان داد که قدرت مهارناپذیر نظام سلطه به پایان داستان خود رسیده است.

پس از شکست‌های پی در پی آمریکا در برابر ایران این بار آن‌ها با تحریک صدام و حمایت‌های همه جانبه از او جنگ را به ایران تحمیل کردند. در حالی که ده‌ها کشور با کمک‌های مادی و تسلیحاتی ارتش تا بن دندان مسلح صدام را پشتیبانی می‌کردند، جوانان ایرانی با دست خالی و بدون تجهیزات غربی و شرقی هشت سال در برابر ارتش تا بن دندان مسلح صدام ایستادگی کردند.

آمریکا که از اولین روز‌های انقلاب اسلامی اقدامات خصمانه‌ای را علیه نظام اسلامی ایران در پیش گرفته بود پس از ناامیدی از سقوط و مشخص شدن ناکارآمدی گزینه‌‎های نظامی‌اش فشار بیشتر بر ایران را در دستور کار خود تمامی روسای جمهوری خود قرار داد؛ همانگونه که در تمامی این سال‌ها مشخص شده هدف آمریکا از این تحریم‌ها شکاف بین مردم و نظام، جلوگیری از پیشرفت ایران و مایوس کردن ملت ایران از ادامه مسیر انقلاب اسلامی است.

در تمامی این سال‌ها ملت ایران با شناخت نقشه‌های دشمن و با بصیرت و هوشیاری راه خود را انتخاب کردند و برای طی کردن پیشرفت و رسیدن به اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی مصمم‌تر در میدان حضور یافتند.

مردم با حضور حداکثری در انتخابات و راهپیمایی‌های گوناگون هر بار دشمنان را بیش از پیش در رسیدن به هدفشان از فشار و تحریم اقتصادی که همان جدایی مردم از جمهوری اسلامی ایران ناامید کردند و در مسیر استقلال و عزت ملی، گام‌های خود را مستحکم‌تر برداشتند.

شکوفا شدن روحیه خودباوری و رشد فرهنگ ما می‌توانیم در میان نسل جوان ایرانی زمینه را برای پیشرفت علمی کشور فراهم کرد و نتیجه آن این است که امروز ایران جزء محدود کشور‌های دارای فناوری هسته‌ای بومی در جهان است، جزء پنج کشور جهان در عرصه فناوری نانو است، دومین کشور دنیا در زمینه سلول‌ها بنیادی است، عضو باشگاه فضایی و جزء کشور‌هایی که خودش ماهواره را به آسمان می‌فرستد و در عرصه دفاعی و نظامی توانسته در حوزه موشکی به خودکفایی دست پیدا کند.

تجربه تاریخ ۴۰ ساله انقلاب اسلامی به ما آموخته است که هر کجا به شعار ما می‌توانیم پایبند بودیم توانستیم با وجود نقشه‌ها و فشار‌های دشمنان به پیشرفت برسیم؛ طبیعت دشمنان جمهوری اسلامی این است که اگر ما در حوزه‌ای قوی نباشیم و ضعیف عمل کنیم به ما ضربه خواهد زد.

همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی در نماز جمعه 98/10/27 در جمع عظیم مردم تهران تاکید داشتند ما راهی به جز قوی شدن نداریم.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با تأکید بر ضرورت قدرتمندتر شدن کشور عنوان کردند: ملت باید برای قوی شدن همت کنند. تنها راه پیش پای ملت ایران عبارت است از قوی شدن؛ لذا باید تلاش کنند تا قوی شوند. ما از مذاکره ابایی نداریم، اما از موضع قدرت؛ نه از موضع ضعف.

ایشان عنوان کردند: قدرت تنها قدرت نظامی نیست؛ اقتصاد کشور باید قوی شود. وابستگی به نفت باید تمام شود و نجات پیدا کنیم. جهش علمی باید ادامه پیدا کند و پشتوانه همه این‌ها حضور مردم در صحنه است. باید تلاش مسئولان برای قوی شدن با اتحاد، حضور، صبر، استقامت و پرهیز از تنبلی صورت گیرد تا در آینده نه‌چندان دور، دشمنان جرأت تهدید هم پیدا نکنند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها