انقلاب اسلامی حرف‌های تازه‌ای در همه عرصه‌های تئوریک و گفتاری دارد

طاهره زرنگار اظهار کرد: انقلاب ما پدیده نوظهوری است که هم در گفتار و هم در تئوریک و هم در مباحث شعاری و عملی حرف‌های جدیدی برای گفتن دارد و همه عالم را متحیر کرده است.
کد خبر: ۳۸۲۰۶۵
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰ - 01February 2020

انقلاب اسلامی حرف‌های تازه‌ای در همه عرصه‌های تئوریک و گفتاری داردبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس،  «طاهره زرنگار» با تاکید بر اینکه انقلاب ما اعجاز بزرگ قرن بود و دستاورد‌های بی‌سابقه‌ای دارد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف دستاورد‌های زیادی دارد که از مهمترین و نخست دستاورد انقلاب، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

وی با اظهار به اینکه سپاه، مسئولیت و وظیفه نگهبانی از انقلاب و دستاورد‌های آن را بر عهده گرفته است، بیان کرد: نگهبانی از دستاورد‌های انقلاب اسلامی در وهله نخست متوقف بر شناخت و معرفت دستاورد‌ها و سپس آسیب شناسی و اتخاذ راهکار‌های مناسب و موثر جهت محافظت از آن‌ها است.

عضو هیئت علمی و مدرس دانشگاه با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی دستاورد‌های فراوانی دارد، عنوان کرد: دستاورد‌های ما در حوزه‌های مختلف هستند از جمله سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، نظامی و جهانی، معنویت و اخلاق بوده است و این انقلاب ما را از سایر انقلاب‌ها متمایز می‌کند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان انقلاب همواره درصدد کتمان یا آسیب رساندن به دستاورد‌های انقلاب هستند، در عین حال گفت: ولیکن امنیتی که ما داریم و همه حسرت آن را می‌خورند به دلیل تدبیری است که رهبری دارند و حضور سرداران بزرگی است که در کشور داریم و مردمی که همیشه در صحنه هستند.

زرنگار تاکید کرد: انقلاب ما پدیده نوظهوری است که هم در گفتار و هم در تئوریک و هم در مباحث شعاری و عملی حرف‌های جدیدی برای گفتن دارد و همه عالم را متحیر کرده است. انقلاب ما یک تحول بنیادین است و ادامه دارد و رو به رشد می‌باشد و دارد مسیر صعود خودش را طی می‌کند و هر کسی در هر حیطه‌ای که حضور دارد موظف است نقش خودش را بشناسد و در آن قسمت هم انجام وظیفه کند و هم بصیرت و معرفت افزایی داشته باشد.

وی با اظهار به اینکه قدرت‌های استکباری جهان برای چپاول دسترنج توده‌های محروم جامعه نغمه جدایی دین از سیاست را مطرح می‌کنند، گفت: دشمنان با این توطئه توانستند بر جنبه‌های فکری و فرهنگی و دینی و ملی جوامع اسلامی استیلا پیدا کنند و منابع مادی و ذخایر زیرزمینی آن‌ها را به غارت ببرند؛ و در نتیجه عجز و یاس را بر جوامع اسلامی حاکم کنند. ما باید بر این قسمت دقت داشته باشیم.

البته کار‌های زیادی انجام شده، اما تمامی آن‌ها چه در حوزه فکری و فرهنگی و چه در حوزه دینی و ملی مقدمه است.

عضو هیئت علمی دانشگاه با اشاره به اینکه پیروزی انقلاب اسلامی بر این عقیده و باور جدایی دین از سیاست خط بطلان کشید و نهضت اسلام را به پدیده‌ای منسجم و جهانی تبدیل کرد که از آن به بیداری اسلامی یاد می‌کنند، ادامه داد: امام خمینی (ره) در ادامه قیام خودشان فقط به مبارزه با حکومت‌های غاصب و ضد اسلامی اکتفا نکردند بلکه به منظور ایجاد حاکمیت الهی بر اساس موازین اسلامی در حیطه عمل بحث ولایت فقیه را مطرح کردند و زمام امور را هم خودشان در دست گرفتند و رهبری سیاسی و مذهبی جامعه را عینیت بخشیدند.

زرنگار با اشاره به نعمت استقلال و تاثیر آن در پیشرفت همه جانبه جوامع متذکر شد: علت اصلی عقب ماندگی و بدبختی مردم مسلمان جهان این است که سرسپرده و وابسته به حکومت‌های استکباری باشند و چیزی جز بدبختی برایشان نمی‌آورد و می‌بینم که مقام معظم رهبری بار‌ها بر این موضوع اشاره می‌کنند و کسب استقلال نعمتی است که ما داریم.

منبع: رادیو گفت‌‎وگو

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها