جانشین لشکر 41 ثارالله در دوران دفاع مقدس:

ماموریت‌های لشکر ثارالله با فرماندهی سردار سلیمانی با موفقیت همراه بود

جانشین لشکر ۴۱ ثارالله در دوران دفاع مقدس گفت: در طول دفاع مقدس هر ماموریتی که به لشکر ثارالله محول می‌شد، با موفقیت همراه بود و این به دلیل فرماندهی مقتدرانه سردار سلیمانی و رزمندگان فداکار و صبور کرمانی بود.
کد خبر: ۳۸۳۶۶۶
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۸ - 10February 2020

ماموریت های لشکر ثارالله با فرماندهی سردار سلیمانی با موفقیت همراه بودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان، سردار «عبدالحسین رحیمی» جانشین لشکر 41 ثارالله در دوران دفاع مقدس در گرامی‌داشت سالگرد شهید «اصغر دهقانی» در بیت الزهرا(س)، با بیان اینکه شهدا نقش بسزایی در دوران مبارزات انقلاب داشتند، اظهار داشت: شهدا از بدو مبارزات انقلاب اسلامی به صورت فعال در صحنه حضور داشتند و پیروزی انقلاب اسلامی مدیون آنها است.

وی افزود: در خاطرات شهدا بارها از زندان و شکنجه در بازداشتگاه های رژیم طاغوت یاد شده است و شهدای استان کرمان نیز در دوران انقلاب اسلامی بسیار فعال بودند.

جانشین لشکر 41 ثارالله در دوران دفاع مقدس با گرامی‌داشت چهلمین روز شهادت سردار سلیمانی گفت: حاج قاسم پیش از انقلاب اسلامی در رشته تکواندو فعالیت می کرد و ورزشکار بودن سردار سلیمانی نقش بسزایی در استقامت ایشان در جبهه داشت.

رحیمی افزود: از استان کرمان برای نخستین بار یک گردان به فرماندهی گلزار، مهاجری و سردار سلیمانی در جبهه حضور پیدا کرده و در منطقه کرخه به اجرای عملیات پرداختند که با هدایت ایشان به موفقیت های مهمی دست پیدا کردیم.

وی تصریح کرد: در عملیات فتح بستان رزمندگان کرمانی با دو گردان و به فرماندهی سردار سلیمانی حضور پیدا کردند و حاج قاسم به مانند عملیات کرخه به رغم مجروحیت در این عملیات، در جبهه ماند و هدایت نیروها را انجام داد.

این یادگار دوران دفاع مقدس افزود: پس از مدتی شهید «حسن باقری» که سردار سلیمانی را در جبهه شوش ملاقات کرده بود، با توجه به توانایی های ایشان، پیشنهاد تشکیل تیپ کرمان را داد و حاج قاسم نیز با توجه به اینکه در جبهه شوش مسئول خط ثارالله را بر عهده داشت، نام تیپ کرمان را ثارالله انتخاب کرد.

وی بیان داشت: نخستین ماموریت تیپ ثارالله آزادسازی دشت عباس در عمق 21 کیلومتری نیروهای عراقی بود که این ماموریت با انهدام بخش زیادی از توپخانه دشمن همراه بود و در این عملیات ماشین حامل سردار سلیمانی با برخورد به مین منهدم شد و حاج قاسم به شدت زخمی شد.

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان افزود: در طول دفاع مقدس هر ماموریتی که به لشکر ثارالله محول می شد، با موفقیت همراه بود و این به دلیل فرماندهی مقتدرانه سردار سلیمانی و رزمندگان فداکار و صبور کرمانی بود.
سردار رحیمی با اشاره به فعالیت های لشکر ثارالله به فرماندهی سردار سلیمانی در برقراری امنیت جنوبشرق گفت: پس از اتمام جنگ، با توجه به بروز ناامنی در منطقه جنوبشرق توسط اشرار و قاچاقچیان مسلح، ماموریت مقابله با اشرار به سردار سلیمانی و لشکر ثارالله محول شد.

وی افزود: حاج قاسم در ابتدای امر اقدام به شناسایی عقبه های اشرار در کشورهای پاکستان و افغانستان کرد و در برخورد با قاچاقچیان مسلح نیز تا آنجا که می توانست بدون جنگ و خونریزی عمل می کرد و به عنوان نمونه در جنوب کرمان برای اشراری که به دلیل فقر دست به شرارت می زدند امان نامه صادر می کرد.

رحیمی با بیان اینکه دوست و دشمن به صلابت و اقتدار شهید سلیمانی اعتراف می کنند گفت: کشورهای عراق و سوریه مدیون حاج قاسم هستند و نفوذ کلام سردار سلیمانی به حدی بود که وی رئیس جمهور روسیه را مجاب کرد تا به وسیله هواپیماهای بمب افکن، از پایگاه همدان به پرواز درآمده و مواضع تروریست ها را بمباران کنند.

وی تصریح کرد: دشمن این جرات را نداشت تا حاج قاسم را در صحنه نبرد به شهادت برساند و سردار شهید سلیمانی طلایه دار صلح و امنیت بود که برای استقرار امنیت و آرامش منطقه و جهان خاضعانه و بی منت به عنوان سرباز ولایت تلاش نمود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها