نگاهی به حماسه روز گذشته ملت ایران؛

امروز وظیفه رسانه‌های داخلی امیدافزایی در جامعه است

«علی معتمدی» گفت: «جامعه‌ای که توانمند و پویا باشد، جامعه‌ی پیروزی خواهد بود.»
کد خبر: ۳۸۳۹۸۸
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰ - 12February 2020

امروز وظیفه رسانه‌های داخلی امیدافزایی در جامعه استبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «علی معتمدی» استاد دانشگاه، در گفت‌وگویی با اشاره به حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن در روز سه شنبه (۲۲ بهمن ۱۳۹۸)، اظهار داشت: این حضور یک سرمایه اجتماعی مهمی است که ما باید به خوبی از آن محافظت کنیم و در جهت رشد و ارتقاء آن تلاش بیشتری داشته باشیم.

وی در مورد نقش رسانه‌ها در ترغیب مردم برای شرکت در انتخابات گفت: اگر رسانه‌های کشور وظیفه اقناعی خود را به درستی انجام دهند مردم نیز به صورت مناسب در مسیر تحقق منافع ملی حرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: وقتی مردم متوجه شوند که مصلحت شان در این است که در انتخابات شرکت کنند و خودشان برای سرنوشتشان تصمیم‌گیری کنند قطعاً در این مسیر حرکت خواهند کرد.

معتمدی گفت: در همین چارچوب لازم است که از سوی رسانه‌ها، سرنوشت مردم کشور‌هایی که به این مصلحت توجه نداشته اند و اکنون در چه وضعیتی به سر می‌برند، برای مردم تبیین شود.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اهمیت افزایش امید در جامعه و حرکت در مسیر امید افزایی افزود: در همین چارچوب باید دستاورد‌های کشور را به خوبی برای مردم تبیین کنیم و قطعاً چنین موضوعی امید در جامعه را افزایش می‌دهد.

معتمدی با اشاره به برخی از مشکلاتی که اکنون مردم با آن روبرو هستند، اظهار کرد: مشکلات با توجه به فشار‌های دشمنان تمامی ندارد، ولی مهم این است که با تکیه بر توانمندی‌های خودمان و تاکید بر موضوع «ما می‌توانیم» در راستای مقابله با این تحریم‌ها حرکت کنیم چرا که جامعه‌ای که توانمند و پویا باشد، جامعه‌ی پیروزی خواهد بود.

این استاد دانشگاه، همچنین به نقش رسانه‌ها در ایجاد مطالبه گرایی در بین مردم اشاره کرد و گفت: در ایجاد چنین امری، رسانه‌ها باید توجه داشته باشند که نباید در بین مردم انتظارات بیجا ایجاد کنند.

وی در همین چارچوب خاطرنشان کرد:در واقع رسانه‌ها هم باید در راستای اقناع مردم حرکت کنند و ضمن نظارت بر عملکرد مسئولان آن‌ها را در مسیر پاسخگویی به مطالبات مردم سوق دهند.

منبع: رادیو گفت‌وگو

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها