دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران:

مقابله با آسیب‌های اجتماعی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است

«احمد مظفری» گفت: ارائه راهکارهای فرهنگی و پیشگیری برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی با اولویت اعتیاد یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.
کد خبر: ۳۹۷۰۱۳
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵ - 17May 2020

مقابله با آسیب‌های اجتماعی با ارائه راهکارهای فرهنگی یک ضرورت اجتناب ناپذیر استبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، «احمد مظفری» دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران صبح امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر نکا با اشاره به فعالیت 65 مرکز اقامتی ترک اعتیاد در استان اظهار داشت: برای مانایی درمان و جلوگیری از بازگشت افراد بهبود یافته از اعتیاد ضرروت دارد تا در زمینه اشتغال و حمایت و صیانت از آنان همه دستگاهها پای کار بیایند.

وی از تلاش فرماندار و اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان نکا برای کنترل آسیب‌ها در 5 منطقه آسیب‌زا و آلوده شهرستان تشکر کرد و گفت: اتخاذ راهکارهای فرهنگی و پیشگیری برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی با اولویت اعتیاد یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

مظفری تاکید کرد: اقدامات صورت گرفته در منطقه مهرگان نکا و مشارکت دستگاه‌ها برای کاهش آسیب در این منطقه ارزشمند است و ضرورت دارد دستگاه‌هایی که به وظایف خود در این منطقه عمل نکردند سریعتر اقدام کنند چرا که کمک به رفع مشکلات اینگونه مناطق کمک به سلامت و امنیت جامعه است.

وی ارائه تسهیلات به بهبودیافتگان برای ایجاد اشتغال را مهم خواند و با تشکر از شهرداری نکا برای بکارگیری 15 بهبود یافته اظهار داشت: وجود 16 مرکز درمان با داروهای آگونیست و متاودن درمانی، 3 کمپ ترک اعتیاد و یک مرکز کاهش آسیب DIC  در شهرستان ظرفیت‌هایی است که می‌تواند به کنترل آسیب مواد مخدر کمک کند.

مظفری اجرای طرح یاریگران زندگی در چهار حوزه آموزشی، خانواده، محیط کاری و جامعه را برای مشارکت همه اقشار برای مبارزه همه جانبه با مواد مخدر بسیار مهم خواند و تصریح کرد: بر اساس برنامه ششم توسعه تا پایان برنامه باید شاهد کاهش 25 درصدی نرخ شیوع مواد مخدر و کاهش مرگ و میر در این حوزه باشیم و برای تحقق این امر همه 60 دستگاهی که در این زمینه وظیفه دارند باید با برنامه به تکالیف خود عمل کنند.

در این جلسه توحیدی مقدم فرماندار شهرستان نکا نیز طی سخنانی خواستار بکارگیری همه ظرفیت‌ها در عرصه مبارزه با مواد مخدر به عنوان بلایی بزرگ و تهدید کننده سلامت جامعه شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار