مروری بر زندگی‌نامه شهید «غلامعلی اعظمی»

شهید «غلامعلی اعظمی» پس از پیروزی انقلاب اسلامی، با وجود سن کم، یک‌سال زودتر از موعد مقرر به خدمت مقدس سربازی اعزام شد و در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافت. وی پس از مدتی حضور در جبهه، نهایتا در تاریخ 11 خردادماه 1367 در منطقه عملیاتی قصرشیرین به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
کد خبر: ۴۰۳۹۷۹
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۲ - 02July 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، شهید «غلامعلی اعظمی» اول مردادماه 1348 در شهرستان مراغه چشم به جهان گشود. وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، با وجود سن کم، یک‌سال زودتر از موعد مقرر به خدمت مقدس سربازی اعزام شد و در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافت. وی پس از مدتی حضور در جبهه، نهایتا در تاریخ 11 خردادماه 1367 در منطقه عملیاتی قصرشیرین به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

زندگی‌نامه شهید:

شهید «غلامعلی اعظمی» در تاریخ اول مردادماه 1348 در روستای علویان، یکی از روستاهای نزدیک مراغه چشم به جهان گشود. وی تحصیلات ابتدایی خود را در مدرسه روستا سپری کرد و همزمان با تحصیل، به همراه پدر به شغل کشاورزی نیز می‌پرداخت. وی با وجود سن کم، در آموختن قرآن بسیار جدی و علاقه‌مند به امور مذهبی بود.

در مبارزات دوران انقلاب اسلامی بر علیه رژیم پهلوی به همراه والدین شرکت می‌کرد و عاشق حضرت امام‌خمینی(ره) بود و آرزوی دیدار با امام را داشت. در دوره تحصیلی راهنمایی بر اثر مشکلات مالی خانواده ترک تحصیل کرد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی در بسیج مسجد ثبت‌نام نمود و به این ترتیب فعالیت‌های انقلابی خود را گسترش داد. پس از حمله عراق به کشورمان، با وجود داشتن سن کم، اصرار داشت در لبیک به فرمان امام‌خمینی(ره) راهی جبهه‌های حق علیه باطل شود.

پدر آن بزرگوار که فرد مذهبی و عاشق دین و کشورش بود، با لبیک به فرمان امام به سوی جبهه‌ها شتافت. بعد از بازگشت پدر از جبهه، این‌بار با برادر بزرگ‌تر راهی جبهه شد و به این ترتیب در پشت جبهه به جمع‌آوری کمک‌های مردمی پرداخت.

نهایتا در سال 1366 با آن‌که برادر بزرگ‌تر در جبهه بود، با اصرار، یک‌سال زودتر از موعد مقرر به خدمت مقدس سربازی اعزام شد و آموزش‌های لازم را جهت حضور در جبهه در خرم‌آباد گذراند. پس از آموزش به لشکر 81 زرهی کرمانشاه پیوست. وی در تاریخ 13 خردادماه 1367 در منطقه عملیاتی قصرشیرین به فیض شهادت نائل آمد.

خصوصیات بارز شهید:

اخلاق خوش، اهمیت دادن به مسائل دینی و رفتار نیکو از خصوصیات بارز آن شهید بزرگوار بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها