چهل‌سالگی سرو/ نماینده ولی فقیه در گیلان:

دفاع مقدس دوران طلایی اقتدار ملت ایران در دنیای معاصر است

آیت الله «رسول فلاحتی» در آیین تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت گیلان بر ترویج فرهنگ دفاع مقدس در نسل معاصر تاکید کرد و گفت: دفاع مقدس دوران طلایی اقتدار ملت ایران در دنیای معاصر است.
کد خبر: ۴۱۷۴۴۸
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۰ - 21September 2020

ویژه برنامه های هفته دفاع مقدس با تجلیل از رزمندگان پیشکسوت آغاز شد

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس صبح امروز با تجلیل از رزمندگان پیشکسوت  در سالن شهدای نیروی انتظامی استان گیلان آغاز شد.

در این مراسم که همزمان با تجلیل و تکریم یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس و مقاومت در کشور برگزار شد ضمن تجلیل از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس، طرح تدوین تاریخ شفاهی فرماندهان و رزمندگان دفاع مقدس رونمایی شد.

آیت الله «رسول فلاحتی» نماینده ولی فقیه در گیلان در آیین تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت گیلان بر ترویج فرهنگ دفاع مقدس در نسل معاصر تاکید کرد و اظهار داشت: دفاع مقدس اقتدار اسلام مردم مسلمان را به منصه ظهور رساند.

نماینده ولی فقیه در گیلان تصریح کرد: رزمندگان دفاع مقدس با رأی و خواسته خود به میدان نبرد رفتند.

وی رزمندگان دفاع مقدس را اسطوره های ایثار دانست و افزود: دشمن با جنگ ترکیبی و ابزار رسانه ای و شبکه های ناپاک می خواهد این دوره طلایی دنیای معاصر را سیاه جلوه دهد.

امام جمعه رشت خاطرنشان کرد: دفاع مقدس دوران طلایی اقتدار ملت ایران در دنیای معاصر است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی افتخار مسلمانان جهان است، تاکید کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی تمام ادیان به این باور رسیدند دین می تواند تمام ساحات بشر را اداره کند و دینداران ادیان توحیدی احساس افتخار می کنند.

آیت الله «رسول فلاحتی» خواستار واکاوی دوران دفاع مقدس برای نسل امروز شد و افزود: دوران نورانی و طلایی دفاع مقدس بهترین بستر برای ساختن آینده جامعه است.

وی رزمندگان دفاع مقدس را بهترین یادگاران این دوران طلایی ذکر کرد و متذکر شد: رزمندگان باید به خود ببالند در دفاع مقدس حضور پیدا کردند و این افتخار را به رزمندگان تبریک عرض می کنم.

«ارسلان زارع» استاندار گیلان هم در این مراسم با بیان اینکه دفاع مقدس، فرهنگی تمدن ساز دارد و جهانیان، مقاومت مثال زدنی ملت آگاه ایران را تحسین می‌کنند، اظهار داشت: فشار آمریکا علیه ملت و نظام اسلامی ایران، به شکست مفتضحانه آنها انجامید چرا که هر رفتاری جز احترام با مردم این سرزمین، قطعا همراه با شکست است.

استاندار گیلان ضمن اشاره به گذشت چهار دهه از آغاز جنگ تحمیلی علیه ملت ایران تصریح کرد: استکبار جهانی با چیدن توطئه‌ های مختلف و متعدد سعی داشت نهال نوپایی که بنای خود را بر نظام مردم سالار دینی نهاده بود و مردمی که برای نیل به استقلال، آزادی و تحقق عدالت مبتنی بر شریعت نبوی (ص) علیه رژیمی مستبد و طاغوتی انقلاب کردند، به نابودی بکشاند.

وی افزود: این نظام نوپا به پشتوانه هوشیاری و مدیریت امام راحل و پس از ایشان رهبر فرزانه انقلاب و نیز وحدت و یکپارچگی مردم، هیمنه پوشالی دنیای شرق و غرب را فرو ریخت و ملت، فداکارانه و ایثارگرانه، مقاومت کردند.

«ارسلان زارع» خاطرنشان کرد: اگرچه جنگ تحمیلی 8 ساله خسارت‌های زیادی برای ما داشت اما به تعبیر رهبر معظم انقلاب، جنگی بود که برای ما گنج به ارمغان آورد.

وی متذکر شد: دفاع مقدس تنها صحنه نبرد مسلحانه علیه دشمنان میهن اسلامی و حریم آزادگی و شجاعت نبود، بلکه عرصه ظهور و بروز جلوه هایی از تبلور ثمرات ایمان و اتکال به خدای متعال در سخت ترین لحظات است.

استاندار گیلان تصریح کرد: دفاع مقدس دارای فرهنگی تمدن ساز است که اراده، عزم و ایمان یک ضلع آن، اعتماد قلبی و مؤمنانه به دوراندیشی رهبری شجاع نظام و باور عمیق به حقانیت وعده نصرت الهی، دیگر اضلاع آن هستند.

وی با بیان اینکه فرهنگ تمدن ساز دفاع مقدس، امروز در اقصی نقاط دنیا الهام بخش مبارزان راه آزادی و نویدبخش تمامی مقاومانی است که در برابر سردمداران ستم و تجاوز، ایستادگی می ‌کنند، تاکید کرد: دفاع مقدس همچنان ادامه دارد؛ چراکه جنگ استکبار علیه مردم ایران پایان نیافته بلکه آوردگاه آن به میدانی دیگر منتقل شده است.

«ارسلان زارع» با اشاره به اینکه سوابق تاریخی این سرزمین گواه آن است که مردم ایران هیچگاه در برابر ظلم عقب‌نشینی نکرده اند، افزود: این مردم با مبارزه ای جانانه، آوازه ای از حق مداری در جهان طنین انداز کرده اند و امروز نیز همه جهانیان با ستایش مقاومت مثال زدنی ملت ما در برابر تحریم های ظالمانه و رفتار غیرقانونی دولت آمریکا، مردم آگاه و هوشیار ایران را تحسین می کنند.

وی متذکر شد: مردم ایران، در سایه فرهنگ غنی ایرانی - اسلامی، ملتی قابل احترام هستند که باید با آنان با زبان تکریم سخن گفت و به حقوق‌شان احترام گذاشت و هر راهی جز این، به طور قطع همراه با شکست خواهد بود.

استاندار گیلان افزود: همانگونه که امروز می‌بینیم فشار حداکثری آمریکا علیه ملت ایران ، هم به شکست مفتضحانه آنها انجامیده و هم باعث انزوای بیش از پیش این دولت استکباری شده است چرا که این رفتار برای هیچکس در دنیا قابل پذیرش نیست.

وی در پایان با بیان اینکه در آغاز چهلمین سالگشت هفته پر افتخار دفاع مقدس شنونده سخنان حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی هستیم تاکید کرد: بیانات ایشان هدایت‌گر سعادت کشور و رهنمون کننده جامعه به ساحل امن، آرامش و اطمینان برای تعالی ایران است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار