چهل‌سالگی سرو/

«تله‌فیلم» رسانه‌ای فراموش شده در حوزه مقدس

«تله‌فیلم» در میان انواع هنرهای تصویری، فرصتی است که می‌توان از ظرفیت‌های آن در حوزه دفاع مقدس استفاده کرد، اما این رسانه مهم در عرصه هنر دفاع مقدس، رسانه‌ای فراموش شده است.
کد خبر: ۴۱۹۱۳۶
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۲:۲۵ - 29September 2020

«تله‌فیلم» رسانه‌ای فراموش شده در حوزه مقدسگروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس ـ رسول حسنی؛ تلویزیون رسانه‌ای است همه‌گیر و در دسترس عموم مخاطبان که همین ویژگی منحصربه‌فرد فرصتی مغتنمی را ایجاد کرده تا به‌وسیله آن به صورتی گسترده ارزش‌های دفاع مقدس و انقلاب اسلامی را منتشر کرد و در این میان می‌توان از تله‌فیلم بهره فراوانی برد. ارزان بودن ساخت و تولید تله‌فیلم نسبت به فیلم‌های سینمایی و سریال‌های تلویزیونی و کوتاه بودن پروسه تولید آن فرصتی است که نباید از آن غافل شد.

تاریخ دفاع مقدس مملو از وقایعی است که همه آن‌ها برای آنکه ثبت و ضبط شوند حتما به بودجه‌های کلان و پروداکشن عظیمی نیاز ندارد، می‌توان با حداقل بودجه و نیروی انسانی بدون آنکه دچار کم‌فروشی شویم آثار مهمی خلق کنیم. متأسفانه یک قانون نوشته وجود دارد که به نحوی در ذهن هنرمندان، برنامه‌سازان و برخی مدیران فرهنگی حک شده که آثار دینی و مذهبی و مرتبط با تاریخ، بخصوص تاریخ معاصر باید پرهزینه و دارای قسمت‌های بالایی باشد.

درحالی‌که می‌توان با دقت نظر و نگاهی کانونی به یک اتفاق و حادثه یک تله‌فیلم ارزشمند ساخت که فاخر بودن به محتوای آن برگردد نه مقدار بودجه آن. همچنین تله‌فیلم فرصتی است برای خیل جوانان متعهد، کار بلد و علاقه‌مند که برای ساخت اولین فیلم خود سال‌ها باید از این اداره به آن اداره و از این دفتر تهیه و تولید به دفتر دیگری در رفت‌وآمد باشند. از طرفی نباید دچار افراط در این حوزه شویم و هر اثری را تولید و پخش کنیم.

چه بسیار کتاب‌هایی در حوزه ادبیات دفاع مقدس به نگارش درآمده که می‌تواند سوژه ساخت تله‌فیلم شوند که متأسفانه این آثار به دلیل تیراژ پایین و ضعف در چرخه پخش کتاب چندان‌که انتظار می‌رود اثرگذار نیستند. ورود به زندگی شخصی شهدا، حوادث پشت جبهه، جهاد مردمی و ده‌ها موضوع دیگر می‌تواند دستمایه‌ای غنی برای تولید تله‌فیلم باشند.

اگر رسانه ملی از ماه‌ها قبل به سمت ساخت تله‌فیلم‌های متعدد با موضوع دفاع مقدس می‌رفت در این ایام مخاطبان اجباری به دیدن چندباره سریال‌ها و فیلم‌های سینمایی نداشتند. چهل‌سالگی دفاع مقدس فرصت منحصربه‌فردی بود که رسانه ملی در قالب تله‌فیلم از پیش‌کسوتان دفاع مقدس قدردانی و تقدیر کند. متأسفانه این مهم اتفاق نیافتد اما می‌توان همچنان انتظار داشت که مدیران رسانه ملی با برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌های به‌روز خود به ساخت و تولید تله‌فیلم ورود کند و از این رسانه برای حفظ و انتقال ارزش‌های دفاع مقدس استفاده لازم را ببرد.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار