چهل‌سالگی سرو/ در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

روایت‌های گوناگون شبکه‌های معاند از دفاع مقدس/ خروج از فضای مجازی مقدمه تحریف است

رئیس مرکز توسعه و ترویج فرهنگ دفاع مقدس در فضای مجازی و ماهواره‌ای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: باید در فضای مجازی به روایت‌های ناصحیح پاسخ دهیم؛ چراکه ما امروز ۴۰ میلیون کاربر اینستاگرام داریم؛ اگر بخواهیم این میدان را خالی کنیم فضا را برای تحریف دفاع مقدس فراهم کرده‌ایم.
کد خبر: ۴۲۰۲۹۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۵:۳۵ - 06October 2020

سرهنگ «حمید حیدری» رئیس مرکز توسعه و ترویج فرهنگ دفاع مقدس در فضای مجازی و ماهواره‌ای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در گفت‌‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، با تاکید بر اینکه پرداختن به موضوع جهاد و شهادت در فضای مجازی اجبار است، اظهار داشت: تاکنون ۱۹ هزار کتاب مختلف در خصوص دفاع مقدس به چاپ رسیده است؛ اما باید قبول کنیم که نسل امروز از گوشی هوشمند استفاده می‌کند، بنابر این ما باید همانطوری‌که در راهبرد‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اشاره شده است، تولید محتوا را براساس ذائقه مخاطب مدنظر قرار دهیم. 

وی در ادامه با اشاره به نگرانی‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص تحریف دفاع مقدس خاطرنشان کرد: درخصوص شناسایی ذائقه مخاطب همین‌قدر کافی است که بدانیم دبستانی‌ها نیز با گوشی هوشمند کار می‌کنند؛ ما باید وارد این فضا شویم و ارزش‌های دفاع مقدس را بازگو کنیم تا از تحریف این ارزش‌ها جلوگیری کنیم. تحریف دفاع مقدس برای پیشکسوتان نیست، بلکه این اتفاق برای نسل جدیدی رخ خواهد داد که در دفاع مقدس حضور نداشته و امروز روایت‌هایی را می‌شنود که ما می‌گوییم.

رئیس مرکز توسعه و ترویج فرهنگ دفاع مقدس در فضای مجازی و ماهواره‌ای گفت: شبکه‌های معاند خارج کشور روایت‌های گوناگونی از دفاع مقدس مطرح می‌کنند که ما باید در فضای مجازی به این روایت‌های ناصحیح پاسخ دهیم؛ چراکه ما امروز ۴۰ میلیون کاربر اینستاگرام داریم؛ اگر بخواهیم این میدان را خالی کنیم فضا را برای تحریف دفاع مقدس فراهم کرده‌ایم، لذا حضور ما در فضای مجازی امروز ضرورت نیست، بلکه یک اجبار است و بایستی حتماً این کار را انجام دهیم.

سرهنگ حیدری به تشریح دستاور‌دهای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در عرصه فضای مجازی پرداخت و افزود: ما در گذشته تولیداتی را در عرصه فضای مجازی و دیجیتال نداشتیم، اما با زحماتی که کشیده شد در عرصه تولید محتوا‌های مختلف قدم‌هایی برداشتیم و به‌دلیل تعاملی بودن فضای مجازی ما بازخورد‌هایی را از تولیدات اینفوگرافی سال گذشته گرفتیم که منجر شد امسال ۴۰ اینفوگرافی به زبان‌های عربی، انگلیسی، اردو و روسی منتشر کنیم؛ حملات شیمیایی صدام، جنگ شهری، بیانیه سازمان ملل درخصوص اعلام آغازگر جنگ و ... مطالب بین‌المللی بود که باید تشریح می‎‌شد.

وی با تاکید براینکه ما باید مستدل و مستند به سوالات نسل جدید در فضای مجازی پاسخ بدهیم، خاطرنشان کرد: در راهبرد‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مرجع‌سازی یکی از محور‌های مهم محسوب می‌شود؛ لذا ما روایت‌هایمان را می‌گوییم تا ابتدا از تحریف جلوگیری کنیم و به ذائقه مخاطب توجه کرده باشیم. ذائقه بچه‌هایی دهه ۶۰ با دهه ۸۰ متفاوت است و بایستی هرجا توان داریم وارد میدان شویم و آن‌جایی که توان ورود نداریم از ظرفیت هنری کشور بهره بگیریم.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار